Toon posts:

Passieve VGA-koeling in Shuttle barebone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik sta op het punt om een Shuttle SB65G2 barebone aan te schaffen en wil de onderdelen uit mijn huidige PC overzetten. Echter, ik heb op dit moment een ATi Radeon 9700 Pro met een Zalman HP80 koeling. Dit gaat dus never nooit passen in zo'n Shuttle kastje. Ik heb geen zin om een stuk uit de zijkant te zagen (zoals iemand al had gedaan), maar ben opzoek naar een andere, passieve koeling.

Zijn deze inmiddels al te vinden of zijn er mensen die er andere creatieve oplossingen voor hebben gevonden?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
Heatpipe die doorloopt naar de (alleminium?) zijkant van de kast? de zijkant van je kast is groot, dat zou redelijk moeten koelen. Zie bijv. die zalman kast, de cpu/hdd/alles is gewoon met heatpipes vastgemaakt aan de zijkanten van de (enorm grote) kast. Zodoende werkt dat als een koelblok.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch.. Maar hoe bedoel je dat precies in het geval van mijn VGA-kaart?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:47:
Mensen,

ik sta op het punt om een Shuttle SB65G2 barebone aan te schaffen en wil de onderdelen uit mijn huidige PC overzetten. Echter, ik heb op dit moment een ATi Radeon 9700 Pro met een Zalman HP80 koeling. Dit gaat dus never nooit passen in zo'n Shuttle kastje. Ik heb geen zin om een stuk uit de zijkant te zagen (zoals iemand al had gedaan), maar ben opzoek naar een andere, passieve koeling.

Zijn deze inmiddels al te vinden of zijn er mensen die er andere creatieve oplossingen voor hebben gevonden?
Is niet te doen. Ik heb er hier ook 2 staan. Als je hem zo nodig bijna geluidsstil wilt krijgen dan zal je of een gat moeten zagen, of waterkoeling moeten nemen.

Verwijderd

wat een onzin jongens.. het is prima te doen...

Hier een link:

http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=36499

lees het maar eens goed door..

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er idd leuk uit!

Maarre, welke koeler is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/sb65g2/3877.JPG

ziet er nog veel makkelijker uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 18:03 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36

Sick Nick

Drop the top!

Dat is een kleine zalman passieve heatsink, de HP50 dacht ik. In ieder geval de kleine uitvoering van de HP80. Als ik dat zo zie is dat een sapphire ati kaartje, die hebben ook uitvoeringen met standaard passieve koeling.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 08:42

AcouSE

Swedish Chef

Meer een koelingsvraagje: [CME] -> [DOC]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sick Nick schreef op 03 februari 2004 @ 18:04:
Dat is een kleine zalman passieve heatsink, de HP50 dacht ik. In ieder geval de kleine uitvoering van de HP80. Als ik dat zo zie is dat een sapphire ati kaartje, die hebben ook uitvoeringen met standaard passieve koeling.
De zalman ZM50-HP is niet zwart, maar goud/geelachtig. Dus die kan het al niet zijn. De enige product die er zo op lijkt is de ZM80C-HP, mss een beetje aangepast doordat het een AIW versie is. http://www.zalman.co.kr/english/product/zm50-hp.htm
http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36

Sick Nick

Drop the top!

Daarom zeg ik ook dat ik denk dat het een sapphire kaartje is, die rammen namelijk zalman koelingen in het ZILVER op hun kaartjes ;) Voor de kleur hoef je het niet te laten.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. dat is vreemd, want mijn Zalman HP80 (op m'n ATi Radeon 9700 pro) ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.skenegroup.net/common/images/ZM80A-HP/80A_1.jpg

Inderdaad.. VEEL dikker dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 23:00 ]

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 17:24:
wat een onzin jongens.. het is prima te doen...

Hier een link:

http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=36499

lees het maar eens goed door..
Die is nergens meer te krijgen. Je moet meteen je pci slot op offeren. En deze wordt gebruikt in combinatie met een mesh cover

Verwijderd

Topicstarter
Ehh.. Wat is nergens meer te krijgen en wat bedoel je met een mesh cover?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 22:59:
Mmm.. dat is vreemd, want mijn Zalman HP80 (op m'n ATi Radeon 9700 pro) ziet er als volgt uit:
[afbeelding]

Inderdaad.. VEEL dikker dus!
Zo te zien is die zalman hierboven een aangepaste .. als je goed kijkt zie je dat ie gewoon verzaagd is. Missschien kun je creatief genoeg worden door het hele blok door midden te zagen?

Verwijderd

Topicstarter
:) Dat is wel heel creatief! Zonder professionele apparatuur gaat dat natuurlijk nooit lukken! Voor je het weet ga je scheef en is je contact-oppervlakte scheef..

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 08:27:
Ehh.. Wat is nergens meer te krijgen en wat bedoel je met een mesh cover?
Het gaat hier om de ZM50-HP die drastisch met bankwerktuig is bewerkt. En met mesh cover bedoel ik de behuizing. De kap van de kast. Deze heeft twee raampjes met mesh ervoor. (Staal plaatjes met allemaal kleine gaatjes erin) En die is echt nergens te krijgen hier in nederland. Tenzij deze standaard bij je case geleverd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Seth_Chaos op 04-02-2004 13:24 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:25:
:) Dat is wel heel creatief! Zonder professionele apparatuur gaat dat natuurlijk nooit lukken! Voor je het weet ga je scheef en is je contact-oppervlakte scheef..
Uh.. de buitenste platen zijn aangepast. De kleine plaat die op de core zelf zit is nog origineel. Kan je dus gewoon met een handzaagje doen

Verwijderd

hey,
k wil zaterdag op de beurs de HP80C kopen voor mijn Radeon 9500@9700 maar ik heb op de southbrige een zalma cooler zitten{die goudkleurige},.zal deze vga cooler er wel op kunnen? mijn mobo is de leadtek k7ncr18d pro 1 met nfoce2

ps: ik vraag het hier maar,het is natuurlijk zonde om een nieuw topic te openen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 13:35 ]

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:32:
hey,
k wil zaterdag op de beurs de HP80C kopen voor mijn Radeon 9500@9700 maar ik heb op de southbrige een zalma cooler zitten{die goudkleurige},.zal deze vga cooler er wel op kunnen? mijn mobo is de leadtek k7ncr18d pro 1 met nfoce2

ps: ik vraag het hier maar,het is natuurlijk zonde om een nieuw topic te openen.
Kijk op de site van zalman voor afmetingen. Meetlat erbij en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:32:
Moet makkelijk passen! Desnoods kort je de pinnetjes aan de kant van je videokaart iets in, mochten de videokaart in de weg zitten! Enne, mocht je er nog eentje zoeken.. Ik heb er nog een liggen! Heb ik nix aan, omdat deze toch niet past in m'n Shuttle :'(

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Seth_Chaos schreef op 04 februari 2004 @ 13:15:
Het gaat hier om de ZM50-HP die drastisch met bankwerktuig is bewerkt.
lol, heb je de thread int andere forum wel gelezen.. :P

op 't plaatje zie je een ZM80C-HP (die zijn anthraciet van kleur), waarvan de koelplaten zijn verzaagd en de blokjes tussen GPU en koelplaten zijn verlaagd...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is ipv het FRONT-blokje het smalle BACK-blokje gebruikt. Dus eigenlijk heeft die gast 2x een BACK-blokje gebruikt, omdat deze dunner zijn. Ik vraag me af of er tussen de grote blokken van de HP80a en de HP80c verschil zit.. Ik heb namelijk de 'A' liggen, maar ik vrees dat ik de 'C' moet gaan aanschaffen ;(

• Seth_Chaos
  • Niet online
NewbieNeo schreef op 04 februari 2004 @ 17:09:
[...]

lol, heb je de thread int andere forum wel gelezen.. :P

op 't plaatje zie je een ZM80C-HP (die zijn anthraciet van kleur), waarvan de koelplaten zijn verzaagd en de blokjes tussen GPU en koelplaten zijn verlaagd...
Op het plaatje zie je een zm50hp. Was een van de eerste edities is nooit in nederland verschenen aldus pollux zelf. Jij refereerd naar de topicstarter zelf die een ZM80C-HP probeerd te modden. Pollux heeft een zn50hp gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Seth_Chaos op 04-02-2004 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan mooi kl*te.. Overigens, op deze site is te zien hoe iemand een Zalman HP80c passend heeft gekregen in een Shuttle XPC --> http://www.freewebs.com/sb65g2/zalmanzm80chp.htm

• NewbieNeo
Seth_Chaos schreef op 04 februari 2004 @ 20:44:
Op het plaatje zie je een zm50hp. Was een van de eerste edities is nooit in nederland verschenen aldus pollux zelf. Jij refereerd naar de topicstarter zelf die een ZM80C-HP probeerd te modden. Pollux heeft een zn50hp gebruikt.
raar dat in zijn sig ZM80C-HP staat dan...

en dat er op zijn 'dedicated' site ook zm80c-hp staat...

[ Voor 14% gewijzigd door NewbieNeo op 04-02-2004 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dat viel mij dus ook al op! Volgens mij is het dus echt gewoon een Zalman HP80-c.. Wat ik me dus afvraag wat, qua afmetingen, het verschil is tussen de 'HP80-A' en de 'HP80-C'. Ik heb namelijk de 'A' liggen en als deze nou alleen een ander kleurtje heeft, ga ik eens aan de slag met de dremel! Weet ik iig zeker dat het moet gaan passen :)

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
eChOeS_2003 heb je wel gezien dat de heatpipe nu de verkeerde kant op staat?

de warmte moet van onder naar boven lopen anders werkt hij niet!! ik zou het dus nooit doen zoals hij het doet

Ja zou ik ook zeggen

• NewbieNeo
wippo76 schreef op 25 februari 2004 @ 10:09:
eChOeS_2003 heb je wel gezien dat de heatpipe nu de verkeerde kant op staat?

de warmte moet van onder naar boven lopen anders werkt hij niet!! ik zou het dus nooit doen zoals hij het doet
heb je toch de thread niet goed gelezen..
hij heeft de mod ook uitgevoerd, en zegt er geen problemen van te ondervinden.
Both heatsinks seem to have an even temperature which indicate the heatpipe to function properly. I stressed the GPU for some hours and it never ran hotter than 65 degree Celsius. I believe this will require the casecover or else I think it will overheat. The cold air which flows over it really help holding the temperature low enough.

[ Voor 7% gewijzigd door NewbieNeo op 25-02-2004 14:26 ]

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Dit kan ook nog [rml][ cm] shuttle modding (SN41G2)[/rml] hier heeft ie de heathsink die normaal op die corekant zit erafgehaald en met een thermische plakker de gpu met de kast in verbinding gezet. Hij zei verder ergens dat het niet heel veel hielp maar alle beetjes helpen.
Voordeel. -goedkoop
-makkelijk

Nadeel - kast moeilijk openmaken lijkt mij

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toevallig dat de laatste dagen de fan van mijn 9600pro in de "pokkeherrie" stand springt, het ding is waarschijnlijk cheap ass en wiebelt in het midden waardoor de herrie ontstaat. Heb ook al gekeken naar passieve oplossingen, maar de meeste oplossingen zijn of voor mij niet te doen qua creativiteit, of passen gewoonweg niet zonder de kast te moeten openzagen. Wel erg balen, nu moet ik toch een andere fan erop zien te frotten die niet zoveel herrie maakt. Echter zit bij een Shuttle die fan zo dicht bij de mesh/kast dat er toch een raar bijgeluid ontstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 27-02-2004 14:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1