1 singnaal 2 versterkers

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
Oke , even een lompe vraag van mij maar ik kan er zelf even niet aan uit komen :P.

Mijn mengpaneel heeft het begeven , maar ik heb altijd 2 versterkers aangesloten staan ( had 2 master uitgangen) een versterker met 2 akai speakers , anders versterker met subkasten of andere hifi speakers ligt er maar net aan.

Nu mijn mixer dus kapot is moet ik het met 1 versterker doen want mijn pc heeft maar 1 line-out.

Nu vroeg ik mij zo eens af , kan ik 2 versterkers op elkaar aansluiten op de volgende manier :

Versterker 1 --> Singnaal pc komt binnen ( 2 speakers )
versterker 2--> sluit ik aan op de record van versterker 1 . ( 2 speakers )

Ik heb effe geen flauw iedee of dit gaat werken , kan iemand mij dat even vertellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Galaxis op 02-02-2004 22:37 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Werkt wel, maar dan moet je dus wel 2 volume regelingen bijwerken de hele tijd, want de record out is fixed, wat betekend dat daar altijd een zelfde "grootte" signaal uit komt, die output gaat dus niet met de volumeregeling van de versterker mee.

Aannames zijn fataal.

• Galaxis
GaMeOvEr schreef op 02 februari 2004 @ 22:52:
Werkt wel, maar dan moet je dus wel 2 volume regelingen bijwerken de hele tijd, want de record out is fixed, wat betekend dat daar altijd een zelfde "grootte" signaal uit komt, die output gaat dus niet met de volumeregeling van de versterker mee.
ja oke , maar als ik nou de volumes in 1x goed zet en de r est met de volumeregeling ban winamp regel ? want zo doe ik het nu ook , ik raak de volumeknop van m`n versterkers nooit aan en de fader van m`n mixer ook nooit.deed het altijfd via winamp :P . Dan gaat tie toch wel mee met het volume ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja hoor. Je versterkers reageren gewoon op de input die jij erop prikt.

Dus dat is idd de versterkers op een bepaalde stand zetten en het volume regelen op de PC en hopen dat hij niet een keer op max springt. :P

Aannames zijn fataal.

• Galaxis
GaMeOvEr schreef op 02 februari 2004 @ 22:57:
Ja hoor. Je versterkers reageren gewoon op de input die jij erop prikt.

Dus dat is idd de versterkers op een bepaalde stand zetten en het volume regelen op de PC en hopen dat hij niet een keer op max springt. :P
ow oke , dat is alles wat ik wilde weten :) :) .

Bedankt in ieder geval.

Doe maar geen slotje , dan kan iemand het noig eens terug vinden in de search als iemand heto ok moet weten :P :)