Vorige maand heb ik mijn SuSE personal firewall zo geconfigureerd dat hij critical drops logt.
Vandaag zat ik eens door mijn logfiles heen te bladeren en het viel mij op dat met name packets voor port 11822 erg vaak gedropped worden (zo'n 20.000 keer per dag), telkens van een ander IP-adres.
Hieronder zo'n dropmelding:
Op google en in de nieuwsgroepen kon ik niet vinden waar deze poort voor dient, of dat hij misschien door een virus gebruikt wordt. Omdat ik mijn logfiles niet zo lang bewaar kan ik niet zeggen sinds wanneer dit zich voordoet, in ieder geval vanaf 10 januari.
Iemand enig idee wat er aan de hand is en/of waar deze port voor dient?
Vandaag zat ik eens door mijn logfiles heen te bladeren en het viel mij op dat met name packets voor port 11822 erg vaak gedropped worden (zo'n 20.000 keer per dag), telkens van een ander IP-adres.
Hieronder zo'n dropmelding:
code:
1
2
3
4
| Feb 2 22:31:39 [hostname] kernel: SuSE-FW-DROP-DEFAULT IN=eth0 OUT= MAC=[mijn mac-adres] SRC=[remote ip-adres] DST=[mijn ip-adres] LEN=47 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=114 ID=4451 PROTO=UDP SPT=3099 DPT=11822 LEN=27 |
Op google en in de nieuwsgroepen kon ik niet vinden waar deze poort voor dient, of dat hij misschien door een virus gebruikt wordt. Omdat ik mijn logfiles niet zo lang bewaar kan ik niet zeggen sinds wanneer dit zich voordoet, in ieder geval vanaf 10 januari.
Iemand enig idee wat er aan de hand is en/of waar deze port voor dient?