Toon posts:

[XP] Windows blijft opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem op mijn laptop.
Ik kan niet meer inloggen in Windows XP Prof.
Elke keer als hij bij het inlogscherm hoort te komen (wat niet gebeurd) start de pc opniew op.
Weet iemand hier raad mee, want ik heb de search gebruikt, en niks kunnen vinden.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Heb je reeds geprobeert in veililge modus op te starten? F8 tijdens het booten dus. Verder mischien wat meer info is wel handig.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik geprobeerd met veilige modus, zelfde effect...
De howto heb ik gelezen, maar kom er niet echt veel verder mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verdere info:
Toshiba A10 S811
Celeron 2,4 GHz
256 MB DDR

Er verschijnt wel een blauw scherm, waarna ik wacht op een inlogscherm, maar op dat moment start de pc automatisch opnieuw op. Keer op keer.

Verwijderd

en, als je is met een bootdisk opstart, valt ie dan ook weg? zo ken je namelijk even testen of het aan de installatie of aan de laptop ligt.

• G F0rce 1
offtopic:
probeer eens Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

Hmmm heb je toevallige sinds kort nieuwe software geinstalleer? Draai je uberhaubt een virusscanner?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Je zou via F8 bij het opstarten kunnen proberen om de laatst werkende juiste configuratie terug te zetten.

Wat heb je gewijzigd aan je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Met de WinXP cd opstarten kan wel, maar dan kan ik alleen Herstellen/repareren doen, en daar schiet ik ook niet veel mee op.
Heb namelijk alle mogelijke opties geprobeerd bij herstellen/repareren.
Met opstartdisk gaat niet i.v.m. geen fdd

Verwijderd

Topicstarter
Laatst werkende configuratie werkt niet.
Heb gisteren NAV2003 met alle nieuwe updates geinstalleerd en het hele systeem gescand. Geen virussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou service pack 1 installeren, maar die heb ik afgebroken omdat mijn vader aan de pc moest. maybe dat dat er iets mee te maken heeft...

• G F0rce 1
Wat compeutje al zecht... Heb je wijziging aan het systeem gemaakt, soft/hard-ware matig?
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:37:
Ik wou service pack 1 installeren, maar die heb ik afgebroken omdat mijn vader aan de pc moest. maybe dat dat er iets mee te maken heeft...
Kan er wat mee te maken hebben ... was de installatie reeds begonnen?

offtopic:
je kan je bericht dus aanpassen met de edit knop bedoel ik!

[ Voor 70% gewijzigd door G F0rce 1 op 02-02-2004 22:39 ]

Verwijderd

via cd ken je ook gewoon in dos opstarte. Kijk is wat ie dan doet. Misschien een hardware probleem. Of, draai je soms 2 virusscanners? dit ken ook grote problemen geven en ervoor zorgen dat je pc niet meer wil opstarten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Draak - als je zelf de laatste poster bent, pas je bericht dan aan in plaats van opnieuw te reageren :)

Verwijderd

Ik wou service pack 1 installeren, maar die heb ik afgebroken
Toch niet terwijl ie aan het file-kopieren was he... Dan ben je echt de sjaak !

Verwijderd

Topicstarter
Ja de installatie was net begonnen. Net klaar met downloaden..
Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Hoe kan ik met de xp cd in dos opstarten
Verder iemand nog iedeen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:44:
[...]

Toch niet terwijl ie aan het file-kopieren was he... Dan ben je echt de sjaak !
Uhhh ja...

Verwijderd

In dat geval zou ik mijn XP-cd maar opzoeken ;)

Ik hoop, dat je hem nog kunt herstellen, maar anders heb je hem sowieso nodig voor een verse installatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 22:49 ]

• G F0rce 1
Zoals gezecht dat is natuurlijk niet slim hè! Ik zou proberen windows te reinstallen, zonder te formateren dus er naast dan data redden en de hele zooi nog eens opnieuwe installeren, dat lijkt me de best optie.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik met de xp cd het systeem in dos opstarten?
Dan kan ik alle data kopieren naar de andere partitie en daarna windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op C een heleboel data, op D trouwens ook.
Als ik er voor kies om xp te installeren zonder dat er partities worden geformatteerd, blijft dan de map documents and settings behouden?
Tijdens de installatie geeft hij aan: De map mijn documenten gaat misschien ook verloren, lekker duidelijk dus.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je de schijf niet formatteert voor installatie zal je Windows installatie (e.g. C:\Windows) overschreven worden. De documents and Settings map blijft normaliter gewoon staan :) Windows zal de aanwezige profielen niet meer gebruiken maar je kan wel de bestanden weer openen. Ik zou echter voor de zekerheid toch maar even een backup maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Waarom, waarom, waarom... snap ik gewoon niet waarom sommige mensen doen alsof hun neus bloedt, zich van de domme houden tot en met, en dan na 10 posts komen met 'ja eigenlijk was ik dit aan het doen, en ik weet verdomd goed dat het dáár aan lag omdat ik er met mn klauwen vanaf had moeten blijven maar ik meld het toch maar ff'...
Ik bedoel, begin je topic dan gewoon met, 'ik biecht eerlijk op dat ik wat stoms heb gedaan, jongens alle zeilen bijzetten want mn pc doet het niet meer'. Wees eerlijk, niet schijnheilig!

Verder nog veel succes met het herstellen / opnieuw installen van je laptop. Ik hoop dat het je lukt. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is gelukt, heb windows op d gezet en alle data van c op d overgezet, elevator, sorry, maar ik was een beetje ongeduldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 08:19 ]

Pagina: 1