Toon posts:

Mislukte firmware update lite-on DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens een moment van verveling kom ik een firmware update tegen voor mijn lite-on DVD speler en denk bij mijzelf deze 'even' uit te voeren. Echter tijdens het uitvoeren van deze update crasht windows met een mooi blauw schrem waarna mijn comp niet meer wil opstarten omdat deze blijft hangen tijdens het checken van de IDE drivers. Na het loskoppelen van de DVD speler is dit probleem opgelost.
Ik ben alleen bang dat ik die DVD speler kan weggooien na die mislukte firmware update. Heeft iemand nog iedeen om deze dvd speler alsnog te redden?????

Mb: ms 6701
Pr: P4 @ 2.53
blablabla

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 14:52
Probeer firmware voor deze speler voor DOS te vinden, maak een bootable DOS diskette (bv. http://herrie.rpc1.org/downloads/drdflash.exe), en probeer het opnieuw met deze firmware.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 22:02
anders hier met mtkflash http://digi.web1000.com/0page.htm

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Topicstarter
Veel dank voor de reacties
Helaas werken jullie oplossingen echter niet.
Ik heb een boot-floppy gemaakt met daarop de firmware voor mijn DVD speler. Echter kan ik nadat ik de speler weer heb aangesloten mijn comp niet meer opstarten. Deze blijft hangen in het bios opstartschrem tijdens het controleren van de IDE drivers. Dus kan ik nooit mijn comp opstarten in dos.
Het lijkt mijn geen optie om mijn dvd speler aan te sluiten terwijl hij al loopt. De comp 'weet' dan waarschijnlijk niet dat de dvd speler aanwezig is en over evt schade aan bv mobo niet te praten

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mogelijk kun je in je bios je controller waar je dvdrom op zit op none zetten zodat hij niet probeert hem te detecteren. Mischien dat je dan kan flashen ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik denk niet dat dat mogelijk is, als de bios hem al niet herkent lijkt het me onwaarschijnlijk dat het bios-flash programmatje hem wel herkent. Maar wie weet, misschien werkt het wel.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 10:38
autodetect uitzetten en manual instellen, ook de boot volgorde alleen op floppy zetten en als het goed is gaat hij dan gewoon door.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
silentsnake schreef op 02 februari 2004 @ 23:38:
Ik denk niet dat dat mogelijk is, als de bios hem al niet herkent lijkt het me onwaarschijnlijk dat het bios-flash programmatje hem wel herkent. Maar wie weet, misschien werkt het wel.
ja wat mij betreft nee heb je ja kan je krijgen :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Pagina: 1