Van ISDN naar analoog overstappen

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iemand die ik ken heeft nu ISDN en wil overstappen naar een gewone analoge lijn en dan ADSL nemen. Waar moet ik allemaal rekening mee houden als diegene overstapt naar een analoge telefoonlijn?
Wat moet er allemaal thuis gebeuren/veranderen. Hoe zit het bijvoorbeeld met alle kabels/stekkers/aansluitingen/nt1 kastje, etc....

Verwijderd

in de search staan tig topics waar dat letterlijk in staat.

om het samen te vatten:
pluspunt: je spaart 7 (zeven) euro per maand uit
minpunt: gigantische bureaucratie, kansje op verlies van telefoonnummer, weg gratis nummermelding en 2e lijn, flinke tijd geen internet, etc...

ik zou het niet doen...

• toontjuh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 16:15
De bureaucratie valt reuzen mee. Gewoon effe belen naar kpn en ze zetten het om. met behoudt van het hoofd nummer.

Omzetten duurt 5 dagen.
Dit kost alleen de aansluitkosten van een analoge lijn (Ongeveer 50 euro.)
De Nt1 en de huiscentrale (quattrovox / homevox) moet je dan weghalen. De stekkers van alle telefoontoestellen kun Daarna gewoon aan elkaar koppelen. (er vanuitgaande dat alle telefoontoestellen analoog zijn.) Ik heb dit bij ons thuis namelijk ook gedaan. Adsl pas aanvragen nadat de analoge telefoonlijn is opgeleverd.

En tijdelijk effe met analoge modem internetten. je moet allen dan wel effe aamgeven wat je nog wilt behouden. Wisselgesprek/nummerweergave.

[ Voor 24% gewijzigd door toontjuh op 02-02-2004 22:23 ]

specs

• compie
  • Niet online
Hmm, ik dacht dat het meer als 7 euro scheelde. En wisselgesprek en nummerweergave willen we wel houden denk ik. Dus daar moet je dan ook weer voor bij gaan betalen.

• compie
  • Niet online
Sorry voor dit topic, ik heb niet goed gezocht (typefoutje).
Wat mij betreft mag ie gesloten worden.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

En dan te bedenken dat een ISDN lijn voor KPN qua aansluiting en onderhoud goedkoper is, betaal je als klant voor ISDN toch méér geld...

Ik heb zelf Priority Telecom van UPC en dat is echt super, en heb, zoals sommigen beweren nog nooit last gehad van uitval van de telefoonlijn, nog niet 1 keer en dat toch al sinds ongeveer 1998 a 1999.

Maar ik ga een beetje offtopic :Y)

Verwijderd

Fairy schreef op 02 februari 2004 @ 22:43:
En dan te bedenken dat een ISDN lijn voor KPN qua aansluiting en onderhoud goedkoper is, betaal je als klant voor ISDN toch méér geld...

Ik heb zelf Priority Telecom van UPC en dat is echt super, en heb, zoals sommigen beweren nog nooit last gehad van uitval van de telefoonlijn, nog niet 1 keer en dat toch al sinds ongeveer 1998 a 1999.

Maar ik ga een beetje offtopic :Y)
heeft UPC jouw iets beloofd wat wij niet weten of werk jezelf bij UPC zodat je dus positieve reclame maakt???

Want dat je meldt dat UPC super is en nog meer lof voor UPC..............er klopt hier iets niet.....bestaat niet!!!!!! >:)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 15:39
Verder offtopic: Ik heb ook al jaren Priority en ook nog nooit problemen gehad. Ook niet met Chello trouwens. Priority heeft er 1 keer een uurtje uitgelegen omdat ze met de kabel bij de buren bezig waren. En tja, Chello ligt er een enkele keer uit, maar dat heeft iedere ISP wel eens.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 18:21:
[...]

heeft UPC jouw iets beloofd wat wij niet weten of werk jezelf bij UPC zodat je dus positieve reclame maakt???

Want dat je meldt dat UPC super is en nog meer lof voor UPC..............er klopt hier iets niet.....bestaat niet!!!!!! >:)
Nee ik werk niet bij upc en 2, het is in jouw ogen alleen maar nogmaal om te flamen op UPC? Ik heb gewoon hele goede ervaringen, daarnaast ligt chello er bij mij ook nooit uit, is altijd 180KB/s, ook in de spits.

En UPC heeft mij heel veel geld beloofd als ik dit op GoT zou rondbazuinen |:( 8)7
Pagina: 1