Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Aangezien ik over plm. 1.5 maand ga verhuizen naar mijn eerste (zelfgekochte *D ) huis, ben ik aan het rondkijken naar de verschillende mogelijkheden van internet verbindingen.

In verband met de snelheid valt de keuze al gauw op ADSL, maar daar heb je dus (voor zover ik wist) weer een (vaste) telefoonlijn voor nodig. Nou heb ik een GSM, en maak totaal geen gebruik van het vaste net, dus ben ik aan het kijken naar de mogelijkheid van ADSL zonder telefoonlijn (een KPN aansluiting kost toch nog in zijn goedkoopste vorm 9 euries per maand)

Ik heb hier een (en op google) beetje rondgezocht, en weet inmiddels dat dit alleen kan via het BBNed netwerk. Da's op zich geen probleem, want ik wil toch al een bbned based-provider.

Is er hier iemand die me kan vertellen wat het huidige verhaal is omtrend dit hele gebeuren? Ervaringen? Providers? etc.

Stop uploading passwords to Github!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

• SchizoDuckie
LEESCH plz :P ik wil niet bellen, ik wil internetten!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cistron of demon kan gewoon je lijn overnemen

Dus je neemt lijn kpn

Je besteld adsl en geeft aan dat je de lijn wilt laten overnemen.

Kpn valt weg en je hebt alleen je internet :)

Tweakers Discord

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan ook via KPn een lijn aanvragen zonder nummer alleen kost 8 euro per maand geloof ik

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• SchizoDuckie
tweakduke schreef op 02 februari 2004 @ 22:22:
Cistron of demon kan gewoon je lijn overnemen

Dus je neemt lijn kpn

Je besteld adsl en geeft aan dat je de lijn wilt laten overnemen.

Kpn valt weg en je hebt alleen je internet :)
Zoals ik hierboven al zei, ik kom in een nieuw huis, en zal daar dus nog géén kpn aansluiting hebben. die WIL ik ook niet...
itsalex schreef op 02 februari 2004 @ 22:24:
Je kan ook via KPn een lijn aanvragen zonder nummer alleen kost 8 euro per maand geloof ik
Jah, daar schiet ik dus nog nix mee op... ik wil niets met de KPN te maken hebben, want ik wil álleen ADSL!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Kan niet meer.

Vroeger kon je na 1 jaar gebruik de spraakdiensten van een nieuwe telefoonlijn opzeggen; de ADSL datadiensten bleven daarbij behouden.
Tegenwoordig rekent de KPN alsnog 7.xx euro voor de lijn, ook als alleen datadiensten, zonder spraakdiensten, worden afgenomen.

• SchizoDuckie
Cutebritney schreef op 02 februari 2004 @ 22:43:
Kan niet meer.

Vroeger kon je na 1 jaar gebruik de spraakdiensten van een nieuwe telefoonlijn opzeggen; de ADSL datadiensten bleven daarbij behouden.
Tegenwoordig rekent de KPN alsnog 7.xx euro voor de lijn, ook als alleen datadiensten, zonder spraakdiensten, worden afgenomen.
*grom* Da's toch naaierij / koppelverkoop :? Ik dacht dat er hier uitspraken over waren van de OPTA & Co?

Verwijderd

Maar ja je gebruikt de telefoonlijn van de KPN en die willen daar geld voor zien niks aan te doen.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Papa Eend schreef op 02 februari 2004 @ 22:46:
[...]

*grom* Da's toch naaierij / koppelverkoop :? Ik dacht dat er hier uitspraken over waren van de OPTA & Co?
Tuurlijk niet, het zijn hun kabels, en als er straks iets kapot gaat wil jij ook dat het gefixed wordt.
En zij willen ook gewoon wat verdienen op die kabels, zoals elk bedrijf zou doen.
Heel redelijk dus

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jup je zult echt eerst een kpn lijn moeten aansluiten, voordat je bbned kan nemen en lijn overnemen en dan ben je wel echt van de kpn af..

En tjah het is hun bekabeling etc, dus de kpn wil er toch wel iets aan verdienen he...

edit:
weezer was me net weer voor :P

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 02-02-2004 22:51 ]

Tweakers Discord

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Overigens, wat wel mogelijk is: 'Kaal koper'

Ik heb via TrueDSL een DSL lijn aangevraagd, zonder linesharing. Toen kreeg ik de vraag of ik zelf een lijn wilde opofferen (en gewoon voor betalen), of 1 malig een lijn 'afkopen'. Deze lijn is dan alleen te gebruiken voor data, er zit dus ook geen telefoonnummer aan verbonden.

Ik heb dit dus maar geprobeerd, de kosten bedroegen 240 euro ex btw. Maar dan heb je wel een lijn die je 4 life mag hebben, en waar je dus overheen mag gooien wat je zelf wilt.

• SchizoDuckie
Cutebritney schreef op 02 februari 2004 @ 22:56:
Overigens, wat wel mogelijk is: 'Kaal koper'

Ik heb via TrueDSL een DSL lijn aangevraagd, zonder linesharing. Toen kreeg ik de vraag of ik zelf een lijn wilde opofferen (en gewoon voor betalen), of 1 malig een lijn 'afkopen'. Deze lijn is dan alleen te gebruiken voor data, er zit dus ook geen telefoonnummer aan verbonden.

Ik heb dit dus maar geprobeerd, de kosten bedroegen 240 euro ex btw. Maar dan heb je wel een lijn die je 4 life mag hebben, en waar je dus overheen mag gooien wat je zelf wilt.
Hmm da's maybe wel nuttige info, want een belbasis abo (wat je dus nodig schijnt te hebben voor adsl) kost al € 17,79....

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Papa Eend schreef op 02 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Hmm da's maybe wel nuttige info, want een belbasis abo (wat je dus nodig schijnt te hebben voor adsl) kost al € 17,79....
Je kunt ook met 't goedkopere BelBudget ADSL krijgen tegenwoordig...

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Pcies.. je kunt echt niet onder die lijn uit.. of je hebt inderdaad die dure oplossing van true DSL wat trouwens erg interessant klonk.
Ik werk zelf toevallig in de telecom en deze vragen heb ik al eens eerder intern laten uitzoeken..
Helaas, niet mogelijk.
Ik denk dat het in de toekomst wel zal komen (opta kennende :) )
Anders ben je echt aangewezen op de kabel.. maar of dat een aanrader is :?
Mensen klagen steen en been over UPC en AtHome.. en DSL ligt zeker op dit momennt echt voorop .. ook qua prijzen en keuze/mogelijkheden..

nouja.. een belbasis van 9 euro..
een vaste lijn.. als je'm toch nodig hebt.. KAN handig zijn..
sommige gratis servicenummers kun je vanaf je mobiel niet bellen.. en het scheelt echt veel, zeker naar buitenland.

maar ik begrijp je standpunt wel.. beetje principekwestie denk ik he ;-)

• SchizoDuckie
Ptoeneigh schreef op 02 februari 2004 @ 23:09:
Pcies.. je kunt echt niet onder die lijn uit.. of je hebt inderdaad die dure oplossing van true DSL wat trouwens erg interessant klonk.
Ik werk zelf toevallig in de telecom en deze vragen heb ik al eens eerder intern laten uitzoeken..
Helaas, niet mogelijk.
Ik denk dat het in de toekomst wel zal komen (opta kennende :) )
Anders ben je echt aangewezen op de kabel.. maar of dat een aanrader is :?
Mensen klagen steen en been over UPC en AtHome.. en DSL ligt zeker op dit momennt echt voorop .. ook qua prijzen en keuze/mogelijkheden..

nouja.. een belbasis van 9 euro..
een vaste lijn.. als je'm toch nodig hebt.. KAN handig zijn..
sommige gratis servicenummers kun je vanaf je mobiel niet bellen.. en het scheelt echt veel, zeker naar buitenland.

maar ik begrijp je standpunt wel.. beetje principekwestie denk ik he ;-)
Het komt inderdaad op een principe kwestie uit ja :P
Ik moet dan toch maar aan een vaste lijn inderdaad, want ik ben niet van plan hier aan de Wanadoo te gaan, die zijn me te traag en te onstabiel.

Thx voor de info :) Als er nog iemand op / aanmerkingen heeft hoor ik dat graag.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Gewoon een belbasis abbo aanvragen en die houden. Je kan hem later opzeggen maar die kosten betaal je toch maandelijks. Zo kan je in iedergeval nog gebeld worden op die lijn gratis.

Dus je kosten van je internetlijn zijn isp-abbonement+9.50 voor belbudget.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Papa Eend schreef op 02 februari 2004 @ 23:11:
[...]

Het komt inderdaad op een principe kwestie uit ja :P
Ik moet dan toch maar aan een vaste lijn inderdaad, want ik ben niet van plan hier aan de Wanadoo te gaan, die zijn me te traag en te onstabiel.

Thx voor de info :) Als er nog iemand op / aanmerkingen heeft hoor ik dat graag.
Zoals gevraagd hier even een op/aanmerking *D

Precies, Wanadoo zou veel te traag zijn :+ Ik denk dan meteen aan de upload in jouw geval :)

Best frustrerend dat je nu gewoon geen adsl meer kan nemen zonder telefoonlijn. Was serieus van plan de kpn op te zeggen maar dat plan valt ook in het water nu :'(
Maar wel goed dat je een huistelefoon neemt Papa Eend :) Kan ik je daar ook op lastigvallen >:) En nogmaals gefeli met je uberflexe huisje :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 03-02-2004 06:14 . Reden: typo&nietlopendezinnenenzo:X ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1