Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

psu met 3.3v modden

Pagina: 1
Acties:

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 12:33
Beste allemaal,

ik heb hier een enchance voeding liggen modelletje enp-0615b liggen, dit is een flex atxvoeding, maar dan zonder 3.3v lijnen naar de atxstekker. Hierdoor krijg ik mijn mobo dus niet aan de praat. Ik heb de PSU opengemaakt en zag helaas dat de componentjes voor de 3.3v lijn ontbraken....Nu heb ik al gezocht naar een schakelschema met die componenten...niet te vinden. Ik heb ook naar enchance gemaild of ze mij de specs van de ontbrekende spulletjes wilden mededelen,maar nog steeds geen antwoord (kan me ook wel voorstellen dat ze daar niet zo gek op zijn).
Nu vroeg ik me af of iemand weet welke weerstanden, etc ik er op zou kunnen solderen zodat ik wel die 3.3v optie zou kunnen gebruiken? Voor zover ik heb kunnen ontdekken gaat het om 3 spoelen, 2 diodes, condensators en een zooi weerstanden. Ondanks dat ik op dit gebeid een enorme leek ben, denk ik, dat als ik de dingen met "overcapaciteit" erop maak het geheel niet zal gaan werken.
Verder ben ik er nog niet achter wat D9 is, het moet iig aan een koelrib, q3 (wat is het voor component?) en IC4(zal wel iets semi-intelligents zijn, met 3 vast te solderen pootjes...)
Of is er misschien iemand die een goede verwijzing naar PCB plattegronden site heeft?? Via Google kwam ik in ieder geval niet echt ergens..

Waarom wil ik dit....deze voeding zou voor mijn casemod/make ideaal zijn, geen zin om een nieuwe voeding met de 3.3v standaard aanwezig te kopen (deze voeding kwam uit een oud ongebruikte case van €5) en een beetje prutsen /modden is mooi!!

Alvast bedankt,
Maarten

Mako4444

Verwijderd

mako4444 schreef op 02 februari 2004 @ 22:02:
Beste allemaal,

Nu vroeg ik me af of iemand weet welke weerstanden, etc ik er op zou kunnen solderen zodat ik wel die 3.3v optie zou kunnen gebruiken? Voor zover ik heb kunnen ontdekken gaat het om 3 spoelen, 2 diodes, condensators en een zooi weerstanden. Ondanks dat ik op dit gebeid een enorme leek ben, denk ik, dat als ik de dingen met "overcapaciteit" erop maak het geheel niet zal gaan werken.
Verder ben ik er nog niet achter wat D9 is, het moet iig aan een koelrib, q3 (wat is het voor component?) en IC4(zal wel iets semi-intelligents zijn, met 3 vast te solderen pootjes...)
Of is er misschien iemand die een goede verwijzing naar PCB plattegronden site heeft?? Via Google kwam ik in ieder geval niet echt ergens..
Je kunt ervoor kiezen om die 3.3 V van je 5V lijn af te halen, op deze manier hoef je niet op de PCB te gaan solderen en het is misschien nog simpeler ook. Je kunt dit het beste doen met een 3.3V regulator.
Ik weet niet hoeveel ampere de 3.3V lijn trekt, maar de meeste regulatoren kunnen redelijk wat hebben.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
let wel dat dan je +5V lijn ook de +3,3V lijn moet dragen... check eerst eens hoeveel amps ie kan leveren op die lijn voordat je begint met solderen... de +5V lijn is nochal belangrijk voor een stabiel systeem... als die inkakt, ben je verder van huis.

(edit) ik vindt dit wel erg vaag hoor, een ATX voeding zonder 3.3V lijn.... weet je zeker dat het een ATX compatible voeding is en niet een Compac of soortgelijke speciaalvoeding? ik zou de moeite niet nemen om er speciaal een extra lijn in te solderen, koop dan een cheap ass voeding op een beurs oid... of sloop er eentje uit een junkertje (pc rijp voor sloop) :)

[ Voor 44% gewijzigd door FiXeL op 02-02-2004 22:26 ]

Mn 3D printer blogje..

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 12:33
eens kijken

op de buitenkant staat:+5v:16a, +5Vsb:0.8a en als die 3.3v lijn er wel in had gezeten had die 7a kunnen leveren, het zal dus ooit wel een doel gehad hebben.
Ik denk persoonlijk dat de kast waardat ding uit komt geen 3.3v gebruikend moederboordje ondersteunde, nee het was geen itx of sff, maar voor mijn gevoel zouden alle aansluitingen voor pci en serial, muis etc precies omgekeerd liggen met wat we met at gewend zijn en moest er dan wel nog zo'n lowprofile-pci om een hoekje-adaptor in, als ik er een atx boord in leg, komen de bevestigings gaten ook niet overeen met de "nokjes" van de case waar de schroeven in zouden moeten..geen een. Maar ik dwaal af.
Het lijkt mij gewoon mooi om de PSU weer eens ten volste benut te zien en te krijgen, de printbanen en de bij behorende gaatjes zijn gewoon aanwezig, alleen de componenten onbreken (speciale serie voor een vaag kastje denk ik, maar dan van dezelfde lopende band als de "normale uitvoering").

Dat ik deze voeding wil....is voor mij de juiste maat, als mijn casemod/make af is post ik wel, en de case met psu was slechts €5, voedingen van dit formaat ben ik verder niet meer goedkoop op beurzen tegen gekomen en nieuw vind ik te kostbaar....$38 exc verzendkosten of zo'n shuttle barebone voeding...ik geloof al snel richting de 70 euro....en dat het maar max 150w is en gemiddeld 83 w voeding zit ik niet zo mee...ik ga aan mijn mobo max 2 schijven hangen (3.5"), 2x\lowcurrent usb gebruiken, 1 netwerkkaartje en er zit een celly433 op...ik heb ze hier wel gekker staan zeg maar...alleen in benchmarks trekt die setup het op de voeding niet echt fijn....

Mako4444