Toon posts:

[Win XP] - [Win ME] Netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan morgen een netwerk aan te leggen tussen 2 computers (1 met XP, 1 met ME). De XP computer is verbonden met het internet via kabel. De bedoeling is dat ik straks ook met de ME computer kan internetten en via een netwerk games tegen mekaar kan spelen.

Uit een aantal sites heb ik het volgende begrepen: Ik heb een UTP Crosslinkkabel nodig en in beide computers een netwerkkaart.

Nu zitten er in de XP computers 2 netwerkkaarten. Een voor de kabel en een die niet gebruikt wordt (dat is deze: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC). Is die kaart geschikt om een netwerk aan te leggen?

En maakt het nog uit wat voor netwerkkaart ik voor de ME computer koop?

De afstand tussen de 2 pc's is ongeveer 10 meter. Is een standaard UTP Crosslinkkabel dan voldoende?

En ik zag net op een site verschillende kleuren kabels en die verschilde in prijs (ik geloof rood, groen en oranje). Wat is het verschil tussen die kabels?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

2 tipjes:

Hoe deel ik Internet ?
FAQ Network Troubleshooting

Dit staat echt boordevol informatie.... Ook redelijk wat antwoorden op jouw vragen

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al gelezen...

Verwijderd

Geloof ik niets van. Alle vragen die jij hebt worden daar of ergens anders op internet wel behandeld. En wat betreft de kabels; mail de shop als je 't zeker wilt weten. Meestal staat het er echter wel bij.

Kortom; volg gewoon wat guides, je hebt nu alles prima voorbereid.

Dit topic is gesloten.