Linux ICA client K!ckstart

Pagina: 1
Acties:

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Ik ben zelf nu al een tijdje aan het kloten met redhat (6.2, want daar het ik de proff editition van) om van oude bakken ICA thinclients te maken, nou ben ik met redhat 6.2 bezig (is helemaal fout ik weet het, maar op die pc gaat gewoon niet meer dan dat), heeft iemand een suggestie voor een andere linux?
Maar ik ben nu zo ver dat de ica client geinstaleert en geconfigureert is, maar nu zit ik nog met het probleem dan je bij redhat moet inloggen, en dat je eerst een X en een windowmanager moet starten, voordat je de ica client kan draaien.
Dat is allemaal niet zo handig, ik weet al wel dat je door bepaalde bestanden te editen het aanmelden uit kan zetten (ik weet alleen niet welke), en dat het mogelijk is om de ica client te starten in plaats van een window manager. En als dat gelukt is hoe je dan weer de windowmanager kunt de-instaleren (ruimte besparing).
Het idee is dus van een oude pc een thinclient te maken, zodat als je hem aan zet dat ie direct in de ica client boot (en het liefst ook vanuit de icaclient weer is af te sluiten).

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Het is een heel stuk simpeler als je gewoon MSDOS op die machine zet en de MSDOS ICA client erop zet :?

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Jah, maar zo ongeveer iedereen is bekend met dos, als je hier linux zegt, zeggen ze serieus "Kun je dat eten", en computers met dos/windows zijn binnen een week zowel harware matig als softwarematig kapot, de harware valt nu wel mee, hebben we wat op gevonden :P , dus liever wel linux...

(\__/)
(='.'=)

Verwijderd

MS-DOS is nie gratis........... (nee, echt niet ;) )

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Het is een heel stuk simpeler als je gewoon MSDOS op die machine zet en de MSDOS ICA client erop zet
De DOS versie ondersteund de features van de 7.xx series ICA Clients niet zoals bv. de nieuwe SpeedScreen HTML Rendering accelerator uit XP 1.0 FeaturePack 3.

IK snap werkelijk niet dat de DOS client nog bestaat. De hoogste versie voor DOS is 4.21 uit m'n hoofd. Dat is me een partij oud. Dan kun je van een oud lijk inderdaad beter een light-weight Linux doosje maken dan een DOS client.

Je mag aannemen dat men MetaFrame 1.0 niet meer draait. Hooguit nog 1.8 maar dan mis je wel een hoop erg interessante features.

Over Linux en X gesproken. Er staat me iets bij dat het starten van apps nadat X is geladen in de xinitrc file zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 22:41 ]

Verwijderd

Volgens mij geef je zelf de oplossing al:

Laat je machine automatisch inloggen, stel als grafische omgeving de ICA-client in, en je bent in business. Denk uiteraard wel aan je Windows Teminal Server CAL's, want hoewel je misschien voldoende Citrix licenties hebt, zul je voor een non-Windows client ook nog een keer een CAL moeten hebben om Terminal services te kunnen benaderen (dit gaat iets van 30 dagen (?) goed, en dan weigert de TS de client omdat je geen licentie hebt).

Je hebt dus een License Server nodg (echt waar).

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Geen ervaring met Citrix, maar het is idd niet zo moeilijk, je stelt je display manager zo in dat ie een bepaalde gebruiker automatisch inlogt, en je zorgt dan dat die gebruiker die client opstart.

Indien je gdm als display manager gebruikt moet je in /etc/X11/gdm/gdm.conf zijn (bij gentoo tenminste, en ik dacht ook bij slackware, zou kunnen dat RH iets andere locatie gebruikt), bij kdm moet je kdmrc hebben, zou in $KDEDIR/share/config/kdm/ moeten staan. daar moet je automatic, paswordless login enablen.

Daarna moet je een sessie aanmaken, bij gdm in /e tc/X11/Sessions/ en bij kdm in $KDEDIR/share/config/kdm/sessions. Je moet gewoon het commando voor die client in die sessie zetten, kijk even naar de andere mogelijke sessies, dan kom je er wel uit.

Oja, trouwens, waarom wil je perse citrix gebruiken? als je X terminals gebruikt kun je zo'n beetje hetzelfde, maar dan gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door smokalot op 03-02-2004 12:31 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Het netwerk is al volgepompt met Citrix en de nieuwste Metaframe (+licenties), maar voor de leerlingen leek het ons niet zo handig om die achter nieuwe computers met win 2000 te zetten, daarom ben ik nu (mede dankzij alle tips) bezig een image te maken met linux en direct startende ica client voor de leerlingen, ik had liever wat ander gebruikt, maar mijn collega's zijn een beetje anti linux |:( , maar ik niet O-) , daarom hebben we nu overal citrix en een mooie dure :( metaframe server, dit moest goedkoper, dus linuxxen dan maar 8)

(\__/)
(='.'=)

Verwijderd

Zoals gezegd, heb je een Windows Terminal Server License Server met daarop voldoende TS-CAL's? Anders gaat de boel na 30 90 dagen niet meer werken.

Wanneer je Windows XP Professional of 2000 draait als client dan krijg je de licentie "gratis" uitgereikt zodra je een sessie start. Is je basis-os echter !Windows, dan heb je echt een TS-CAL nodig op een license server.

Dit kost geld, veel geld (moet je dus helaas mee nemen in je prijs. :( ):

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/mslic.jpg

Voor meer info over TS-licensing: Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:44 ]

Pagina: 1