Toon posts:

[word 2003] Tekst vastzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben een template aan het ontwikkelen in word 2003. Hierin staat een deel tekst wat niet bewerkt mag worden.
Ik kan echter nergens iets vinden van locktekst of tekstboxen.

Het gaat in dit geval om de brief kop (dus adressen etc) die gelockt moeten worden.

Tevens ben ik aan het uitzoeken hoe het in wordt werkt om een macro te activeren in word bij het openen van een document.

Alvast bedankt,

Swaabie

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 12:52
Allereerst welkom op GOT.
Alvast bedankt,

Swaabie
Wij tweakers groeten elkaar altijd, dus dit is niet nodig. (zie faq)

Het is niet mijn bedoeling om lullig over te komen maar heb je al ergens gezocht? bv op Google of op GOT zelf (zie faq). Dat is namelijk wel de bedoeling voordat je een topic opent.
Maar ik zal je een voorzet geven, voor het beveiligen van stukken tekst kun je gebruik maken van formulieren, dat is namelijk wel op slot te zetten.

wat betreft de macro's, wat wil je precies? een macro laten draaien zodra je een document/sjabloon opent?

Vader van Tobias en Ylana \o/

Verwijderd

Topicstarter
Lautie,

Bij het open van een document/sjabloon wil ik achtereenvolgens een paar macro's laten draaien.

Verder had ik al gezocht voor het vastzetten van tekst, maar helaas nergens kunnen vinden. Heb de mogelijkheid van formulieren wel gezien maar is voor mijn gevoel niet echt de ideale oplossing.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad welkom op GoT! :)

Ik ben zo vrij om je topictitel iets aan te passen en een t toe te voegen aan het woord tekst -> als jij nu die t in "Microsoft Wordt" in je beginpost weghaald spelen we quite ;)

Macro in Word: je kunt de Private Sub Document_Open() gebruiken hiervoor - dat staat overigens vrij uitgebreid behandeld onder de F1 knop als je in de VB editor zit.

Juist formulieren i.c.m. zijn er voor gemaakt; wat werkt er niet lekker aan? Om nog meer te "zeuren": overigens is het handig om in je beginpost aan te geven wat je al wel hebt geprobeerd; dat scheelt weer overbodige tips

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)