Toon posts:

Sitecom netwerkkaart/ selfmade utp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sitecom netwerkkaart geinstalleerd( LN_020)
en hierop een zelgemaakte utpkabel aangesloten.
Ik krijg echter geen verbinding.
Het LEDje op de kaart knippert langzaam(dus niet zoals bij activiteit)
Als ik echter(via de trap) een fabrieks utp kabel aansluit, werktie wel.

En als ik die selfmade utpkabel aansluit op mn Laptop dan werktie ook.

Moet ik nu gaan geloven dat je op een Sitecom kaart geen selfmade utp kan aansluiten???????

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

nope, kna het zijn dat je een fout schema hebt gebruikt af dat er iets fout is gegaan bij het knippen,

en iets meer gegevens graag (netwerkaart laptop, snelheden)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Schema is goed.
En hij werkt wel perfect op mn laptop.
Sterker nog, heb bij mn ouders hetzelfde verhaal.
Selfmade kabel werkt wel op een realtek kaart, maar niet op die sitecom!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sitecom netwerkkaarten hebben ook een Realtek chip

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Romke

Romke

Dieselhead

wat ik bedoelde hoe snel werkt die laptop kaart dan, bij beide pc's (ik heb zelf namelijk ook zoiets gehad), probeer anders de kabel eens een beetje anders te 'buigen' beetje hen en weer bewegen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Zet er eens opnieuw, op een nette wijze, stekkertjes op volgens dit schema: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//#3

En speel eens wat met de settings voor 10Mbit HD/10Mbit FD/100Mbit HD/100Mbit FD.

• Romke

Romke

Dieselhead

Zet er eens opnieuw, op een nette wijze, stekkertjes op volgens dit schema: FAQ Network Troubleshooting

En speel eens wat met de settings voor 10Mbit HD/10Mbit FD/100Mbit HD/100Mbit FD.
dat bedoelde ik nou ook

Pagina: 1