Toon posts:

Infraroodpoort op NF7-S ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mja, in het boekje is het nogal onduidelijk aangegeven... Ik schijn nu dus een ingebouwde infrarood poort te hebben geinstalleerd, in het boekje van mij Abit NF7-S staat ook wel iets over een infraroodpoort alleen dit is niet echt duidelijk uitgelegd...

Kan ik deze knaap gebruiken in combinatie met de infraroodpoort op mijn SonyEricsson t610 of moet ik nog dingetjes bij m'n moederbord kopen??

iemand enig idee, op google is ook al geen reet te vinden en de search geeft ook weinig nuttige info

Verwijderd

Ja je hebt een kabeltje nodig met zo'n (rood)receiver oogje nodig net als op een tv. Ifrarood is licht er moet een ononderbroken lichtstraal lopen van de zender (je mobieltje) en de ontvanger (het oogje).
De meeste kabeltjes zijn straal duur en werken over USB (kant een klaar te koop voor Ericson)
Je kunt er ook wel eentje zelf maken, daar is genoeg over te vinden op internet,
zoek maar eens op IrDA connector cable receiver o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n kabeltje? Ik ben een beetje rond gaan zoeken op google maar vind eigenlijk alleen maar zelfbouw dingetjes. Dat infraroodding op m'n moederbord is vierkant zoals je kunt zien:

www.abit-usa.com/images/products/NF7_S_large.jpg (zwarte uitsteekseltje naast de geluidsingangen)

Hoe krijg ik hier in godsnaam een kabeltje op B) :?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:01:
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n kabeltje? Ik ben een beetje rond gaan zoeken op google maar vind eigenlijk alleen maar zelfbouw dingetjes. Dat infraroodding op m'n moederbord is vierkant zoals je kunt zien:

www.abit-usa.com/images/products/NF7_S_large.jpg (zwarte uitsteekseltje naast de geluidsingangen)

Hoe krijg ik hier in godsnaam een kabeltje op B) :?
Dit is al vaker teruggekomen. Infrarood kan jij niet zien (of liever gezegd: de cellen in je netvlies reageren niet op licht met de golflengte van 'infrarood'). Hoe kan het dan dat jij toch een rood lichtje in die poort ziet? Omdat het geen infrarood is. Het is de optische audio poort die hetzelfde output als een coaxiale SPDIF aansluiting, met als voordeel dat het geen last heeft van magnetische/electrische invloeden, het is immers glasvezeltechniek.

Oftewel: je hebt de audiopoort voor een infraroodpoort aangezien....

EDIT
Ik haal dit linea recta uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://www.4ict.nl/~bastiaan/infrarednf7.png
en (andere beschrijvingen eruit geknipt):
Afbeeldingslocatie: http://www.4ict.nl/~bastiaan/opt1nf7.png

Kan jij me nu uitleggen wat hier zo onoverzichtelijk van is :/

[ Voor 14% gewijzigd door The Third Man op 03-02-2004 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat zwarte dingetje boven de audiopoort...

:?

---

Waarom heb ik een kabel nodig dan...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 21:44 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:42:
Ik bedoel dat zwarte dingetje boven de audiopoort...

:?
Check ff de EDIT van mij.

EDIT
Je hebt een kabel nodig omdat de IR aansluiting een 'header' is, gewoon pinnetjes dus waar stroom op staat. Om die stroom in infrarood licht om te zetten heb je dus een kabeltje+IR zender/ontvanger nodig (hetzelfde zit in je telefoon).

[ Voor 40% gewijzigd door The Third Man op 03-02-2004 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 03 februari 2004 @ 21:43:
[...]
Check ff de EDIT van mij.
Check ff de EDIT van mij dan...

---

Als daar licht uitkomt, kan ik toch net zo goed m'n mobiel voor dat zwarte ding leggen?

---

pfrt, mooi bagger... : /

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 21:48 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:46:
[...]

Check ff de EDIT van mij dan...

---

Als daar licht uitkomt, kan ik toch net zo goed m'n mobiel voor dat zwarte ding leggen?

---

pfrt, mooi bagger... : /
Nee, want hij zit niet aangesloten, en dat moet juist met zo'n kabeltje... En ik denk, dat Lekkere Kwal dat juist bedoeld

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:46:
[...]
Is het je nooit opgevallen dat er geen zichtbaar licht uit je telefoon of je afstandbediening van je tv komt? Juist, omdat infrarood niet zichtbaar is. Net zo goed is zichtbaar licht (dat rode lichtje dat uit de zwarte poort komt) nutteloos voor apparaten die met infrarood werken (jouw telefoon).

Overigens is het signaal dat uit die zwarte poort komt digitaal geluid, ik denk niet dat jouw telefoon daar überhaupt mee om zou kunnen gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
In feite kan ik net zo goed een bluetooth dongle kopen? Ben ik daar goedkoper mee uit?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:54:
In feite kan ik net zo goed een bluetooth dongle kopen? Ben ik daar goedkoper mee uit?
Of het goedkoper is weet ik niet, maar het is wel praktischer want in de toekomst zullen meer dingen zoals toetsenborden, muizen, scanners en ga zo maar door bluetooth worden en dan heb dat alvast op je pc zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, oke... Ik weet genoeg

Danke...

:)

Verwijderd

20 euro zo'n beetje bijv. D-link DBT-120
handleidinkje nodig?
of een mooie mooie Logitech Optical Bluetooth muis met bluetooth hub gezien voor 99€ wel duur maar wel mooi dingetje, gezien voor 9 tientjes.
en een stuk sneller dan IR!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 22:33 ]

Pagina: 1