Toon posts:

MyDoomB Variant Zal geen effect meer hebben..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik daarstraks effie naar netcraft.com http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.mircosoft.com ging kijken en eens zien ging of Microsoft al een ander OS draaide om aan die DDOS te kunnen ontspannen bleek dit al gebeurt te zijn...

Dus theoretisch zal Micros.. niet onder deze aanval kunnen lijden, nu snap ik iets niet. Namelijk het volgende: Ze zijn dan wel van OS veranderd maar als je een site gaan pingen gaat ie toch gewoon response krijgen van eendert welk OS erop draait?

2 maand geleden had MS dit ook voor en hebben ze toen ook (verholpen?) door ook op Linux te gaan draaien, later bleek gewoon dat het virus op een verkeerde site gericht was 8)7 ..

Nu is mijn vraag: Maakt het iets uit of ze nu van OS system verwisselen mits het toch alleen pings zijn? :?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
je hebt een typo, het is niet mircosoft ;) http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.microsoft.com en die draaien zo te zien nog steeds iis ;)

[ Voor 18% gewijzigd door robbert op 02-02-2004 21:00 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24

Verwijderd

Topicstarter
Damn, helemaal niet gezien 8)7

Maar dan nog: Kan het als je van OS verwisselt dergerlijke requests van een virus verhinderen?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 21:03 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:02:
Damn, helemaal niet gezien 8)7

Maar dan nog: Kan het als je van OS verwisselt dergerlijke requests van een virus verhinderen?
Ja en nee, licht aan het virus...

msblast richte zich op openstaande windows machines (waarvoor ik een maand van te voren al een patch had ofzo, snap uberhoud niet dat hte zo groot werd...). Als je een msblaster worm heb en jij gaat van w2k naar linux heeft die worm geen nut meer.

Een ddos maakt geen zak uit, de paketjes worden toch wel verstuurd... en of nou iis of apache ze aanneemt maakt dan volgens mij weinig uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:02:
Nee.

Verwijderd

Toen ik daarstraks effie naar netcraft.com http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.mircosoft.com ging kijken en eens zien ging of Microsoft al een ander OS draaide om aan die DDOS te kunnen ontspannen bleek dit al gebeurt te zijn...

moet denk ik ontsnappen zijn, ontspannen doen de sysadmins thuis wel denk ik.
en met een ddos zullen ze dat niet snel doen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Icey schreef op 02 februari 2004 @ 21:06:

msblast richte zich op openstaande windows machines (waarvoor ik een maand van te voren al een patch had ofzo, snap uberhoud niet dat hte zo groot werd.
ja.. wij hadden die patch wel ja.. maar denk eens aan scholen en bedrijven die wat minder besteden aan beveiliging..

hier op school lopen wat zwakzinnigen rond geloof ik.. zelfs 2 van de grootste losers die we in de klas hebben helpen mee.. (en dat heet een ict academie)

maar ik had vandaag dus nog een blaster aanval.. even naar run en shutdown /a geven en weer doorwerken

ze hebben zelfs nog een nieuwe image gemaakt na kerst dus waarom ze in GODS naam niet patchen is mij een compleet raadsel..

ze verzieken het maar voor zichzelf hoor, ik neem mn eigen hd in bracket mee met mn eigen os en updates, daarbij installeer ik thuis bij iedere pc die ik door mijn handen krijg een virusscanner en updates om dit soort taferelen voor te zijn..

maar dat doet meer dan de helft van de wereld niet.. hun probleem.. tot nu toe hebben ze mij er niet mee (behalve 1 keer toen alle dns servers geddost waren :( )
Pagina: 1