Ik had opgevangen dat Fedora Linux eindelijk wat gebruiksvriendelijker zou zijn maar ik denk dat ik bedrogen uitkom vrees ik.
Ik heb nu het spul draaien maar nu wil ik muziek afspelen, dus niet, kaart kent ie niet, ik denk geen probleem bij windows moet ik ook effe een setupje downloaden....
Ik dus naar de terratec site, niks te vinden. Ik zoek op google, kom uit op http://www.alsa-project.o...nvy24&module=ice1712#Inst
Een Alsa installatie. Er zit dus een kant en klare how-to bij, DACHT IK.....

Ik dacht dit het een "QUICK INSTALLATION" was. Nou ik snap er echt geen hout van en een normale gebruiker al helemaal niet.
Is er ook een 'normale' manier om dit ding aan de gang te krijgen want telkens als ik Linux een kansje geef om zich te bewijzen loopt het toch altijd weer stuk op de drivers e.d.
Het is gewoon niet leuk meer
.
Daarnaast heb ik een erg drukke baan dus èffies leren hoe Linux van binnen en van buiten in elkaar zit dat lukt me niet maar ik wil graag wel wat ervaring opdoen in het GEBRUIK van Linux.
Ben ik nou dom of zijn jullie zo slim of ik Linux nu zo gebruiksonvriendelijk ?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Ik heb nu het spul draaien maar nu wil ik muziek afspelen, dus niet, kaart kent ie niet, ik denk geen probleem bij windows moet ik ook effe een setupje downloaden....
Ik dus naar de terratec site, niks te vinden. Ik zoek op google, kom uit op http://www.alsa-project.o...nvy24&module=ice1712#Inst
Een Alsa installatie. Er zit dus een kant en klare how-to bij, DACHT IK.....
Heel leuk, de "sound support soundcore module" heb ik niet kunnen vinden, staat er ook leuk "modinfo soundcore":You must turn on the sound support soundcore module. This is in the kernel. Look in the sound drivers directory and it should be the first option. Most people enable the module setting. That way you can load and unload the module manually if you have multiple soundcards/devices or if you intend to debug or use cutting edge software which may cause your drivers to halt sometimes. Of course it also means you have more control of your system.
Most modern distros come with soundcore compiled as a module. You can check this in numerous ways. The easiest way is to type.
modinfo soundcore
If this command returns that you have this module, then you don't need to recompile your kernel.
Ja duidelijk[ferry@ferry alsa-driver-1.0.2]$ modinfo soundcore
bash: modinfo: command not found
CompilenIf this command returns that you have this module, then you don't need to recompile your kernel.
cvsNB. If you are using cvs then you need to type
Ik dacht dit het een "QUICK INSTALLATION" was. Nou ik snap er echt geen hout van en een normale gebruiker al helemaal niet.
Is er ook een 'normale' manier om dit ding aan de gang te krijgen want telkens als ik Linux een kansje geef om zich te bewijzen loopt het toch altijd weer stuk op de drivers e.d.
Het is gewoon niet leuk meer
Daarnaast heb ik een erg drukke baan dus èffies leren hoe Linux van binnen en van buiten in elkaar zit dat lukt me niet maar ik wil graag wel wat ervaring opdoen in het GEBRUIK van Linux.
Ben ik nou dom of zijn jullie zo slim of ik Linux nu zo gebruiksonvriendelijk ?
Bij voorbaat dank voor de reacties.