Toon posts:

95 decomprimeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een oude bak "Microsoft Windows 95 NL" staan.
Wilde hem formatteren, maar lukte niet omdat het station gecomprimeerd was.
Nu moest ik hem formatteren met DRVSPACE (zei DOS).

Ik had een beetje op google gezocht en daar vond ik wat dingetjes.
Ik moest eerst het station met DriveSpace decomprimeren.

Nu wilde ik dat doen maar voordat hij begint met de decomprematie controleert hij de schijf op fouten.

"Het station C bevat fouten die moeten worden gecorrigeerd voordat het station gedecomprimeerd kan worden, Corrigeer deze fouten door ScanDisk te draaien"

Ik draai dus de schijfcontrole (onder bureauaccesiores) en ik draai ScanDisk vanaf opstartdiskette A:.

Maar nu krijg ik nogsteeds dezelfde fout dat station C fouten bevat.

Hoe moet ik deze nu corrigeren ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 20:57 ]

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 14:07
Kan je ook niet de partitie verwijderen met Fdisk en dan een nieuwe partitie aanmaken? Dan kan je die nieuwe partitie alsnog formatteren. Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst scannen, dan decomprimeren en dan formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
-Mous- schreef op 02 februari 2004 @ 20:58:
Kan je ook niet de partitie verwijderen met Fdisk en dan een nieuwe partitie aanmaken? Dan kan je die nieuwe partitie alsnog formatteren. Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst scannen, dan decomprimeren en dan formatteren.
Nee dat werkt helaas ook niet.
Ik zal het nog eens proberen en eventjes kijken welke fouten ik ookalweer kreeg daarbij..
Volgens mij kon ik gewoon niks kiezen daar.. (bij geen enkele verwijderoptie)

edit: wow volgens mij kan ik nu wel wat kiezen, ik ga eventjes verder puzzelen, alvast bedankt dat je me er op hebt gewezen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 21:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als alle gegevens van je harddisk(en) af mogen - zou ik je aanraden eens naar delpart {[google=delpart]) te kijken om heel je harddisk leeg te maken :)

Verwijderd

elevator schreef op 02 februari 2004 @ 22:07:
Als alle gegevens van je harddisk(en) af mogen - zou ik je aanraden eens naar delpart {[google=delpart]) te kijken om heel je harddisk leeg te maken :)
Ik ben toch een voorstander van gdisk, dat is een miniscul programmatje dat bij Norton ghost geleverd wordt. Echt geweldig :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

gdisk is wel handig - maar dat is voor zover ik weet gelicentieerde software, kent een vrij onhandige user interface, en dergelijke. Delpart is een paar k groot, gratis en kent maar 1 optie - wis alles (en dan overschrijft ie gewoon je mbr met 0'en) :)

Mijn voorkeur gaat dus bij het wissen van disken echt uit naar delpart :)
Pagina: 1