Toon posts:

Kobishi router erg traag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest voor iemand een router plaatsen en alle instellingen verrichten. Dit heb ik gedaan en alles werkte (wel traag maar ik dacht dat de verbinding traag was) nu een paar dagen later krijg ik te horen dat het internet zowel bij pagina laden als downloaden de snelheden enorm traag zijn. een pagina laden duurd wel een seconden of 15 a 20!

De router is ge-reset en alle instellingen zijn opnieuw gedaan. echter dit heeft niets geholpen. Helaas is kobishi niet meer dus een firmware update kan ik ook niet doen.

De search geeft veel van deze problemen weer echter heb ik nog geen "goede" oplossing gelezen. Wie weet wat er mis kan zijn ?

PS. of ik nu 1 pc of 2 pc's aansluit het i-net blijft traag...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
--> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee, oplossing of hint?

Verwijderd

Wat bij mij helpte (ook een kobishi router) is eerst je modem aan en als die klaar is; de lampjes branden alle 4. Dan pas je router aanzetten. Tevens i.p.v. DHCP kan je iedere pc een vast ip geven, misschien is dat ook wat!
:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:14:
Wat bij mij helpte (ook een kobishi router) is eerst je modem aan en als die klaar is; de lampjes branden alle 4. Dan pas je router aanzetten. Tevens i.p.v. DHCP kan je iedere pc een vast ip geven, misschien is dat ook wat!
:)
Dat kan ik idd ook proberen.
Wat betreft de modem eerst aanzetten.... het moden staat altijd aan hier dus ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld?

Maar dat vast ip adres kan ik idd nog even proberen.

Iemand anders nog ideeen of opmerkingen over wat het zou kunnen zijn? zodra de verbinding direct via de pc word gemaakt is er geen last van een trage verbinding enkel via de router.... wie heeft dit probleem gehad en wat heb je gedaan om het op te lossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:26:
[...]

Dat kan ik idd ook proberen.
Wat betreft de modem eerst aanzetten.... het moden staat altijd aan hier dus ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld?

Maar dat vast ip adres kan ik idd nog even proberen.

Iemand anders nog ideeen of opmerkingen over wat het zou kunnen zijn? zodra de verbinding direct via de pc word gemaakt is er geen last van een trage verbinding enkel via de router.... wie heeft dit probleem gehad en wat heb je gedaan om het op te lossen?
Ik zit met het zelfde probleem!! heel vervelend!! heeft er iemand al een oplossing?? Het is zo jammer als je maar de helft of minder van de snelheid kan gebruiken!!!

Verwijderd

Vertellen wát voor internet, en het liefst ook de abo vorm (voor het gemak ga ik nu maar uit van @home lite) zal handig zijn. Speedtest.nl resultaten ook wel. En dan is 8kbps/6kbps een goede score.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:18:
Vertellen wát voor internet, en het liefst ook de abo vorm (voor het gemak ga ik nu maar uit van @home lite) zal handig zijn. Speedtest.nl resultaten ook wel. En dan is 8kbps/6kbps een goede score.
De specs:
Kobishi router
Wanadoo premium 3 mbit/0.5mbit
Zonder Router 250 Kb down (op steedtest)
Met router 80 Kb down (op steedtest)

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 20:56
Het is toch geen wireless router?

Verwijderd

soganta schreef op 16 augustus 2004 @ 12:27:
Het is toch geen wireless router?
Nee, alles aangesloten via Ethernet kabels, De kabels zijn prima in orde.

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-03 14:30
Zijn er helemaal geen firmware's meer te krijgen. Een oudere firmware wil ook wel eens helpen, nieuw is niet altijd beter.

Overigens begin ik al een idee te krijgen waar kobishi "niet meer is"

Verwijderd

Lmax schreef op 16 augustus 2004 @ 12:36:
Zijn er helemaal geen firmware's meer te krijgen. Een oudere firmware wil ook wel eens helpen, nieuw is niet altijd beter.

Overigens begin ik al een idee te krijgen waar kobishi "niet meer is"
Dat idee heb ik ook, ik kan nergens iets vinden op Google. De sites zijn weg van kobishi (.nl .com) Heel vreemd!! Heeft iemand hier een oplosssing voor??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:29:
[...]

De kabels zijn prima in orde.
Weet je dat heeeeeeeeel zeker? het komt heel vaak voor dat het TOCH de kables zijn.

Regel 1: controleer de kabels!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op 16 augustus 2004 @ 12:58:
[...]

Weet je dat heeeeeeeeel zeker? het komt heel vaak voor dat het TOCH de kables zijn.

Regel 1: controleer de kabels!
Dit weet ik heel zeker, en anders zou ik de snelheid ook niet kunnen halen die ik zonder router gehaald heb en nog steeds haal!! Waren de zelfde kabels!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 20:56
Wat je zou kunnen proberen is je Kobishi router met Sweex firmware te flashen. Qua uiterlijk zijn ze nagenoeg identiek:
http://www.tweakzone.nl/upload/3030.png (Kobishi)
http://www.sweexeurope.co...images/LB000010_pro_a.jpg (Sweex)
Het is een risico want of ze innerlijk hetzelfde zijn is nog maar de vraag, maar anders zou je mss toch een nieuwe router moeten kopen. Hier is iemand die hetzelfde heeft gedaan: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7829

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien kan hij geen full duxplex aan en werken je netwerk kaarten daar nu wel op. Ff handmaig op half duxplex zetten en wederom proberen?

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Necrobic schreef op 16 augustus 2004 @ 13:14:
Misschien kan hij geen full duxplex aan en werken je netwerk kaarten daar nu wel op. Ff handmaig op half duxplex zetten en wederom proberen?
Hoe doe je dat??? |:( |:( |:(

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Apparatenbeheer en dan eigenschappen van de betreffende netwerkkaart.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Tatsu schreef op 16 augustus 2004 @ 13:29:
[...]

Apparatenbeheer en dan eigenschappen van de betreffende netwerkkaart.
Nee helaas geen effect. De firmware van Sweex kan ik er ook niet opzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 14:05 ]

Pagina: 1