[XP]Nieuwe HDD wel te zien in bios, niet in WINXP

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Yo Tweakers,

Ik heb een nieuwe HD (maxtor 80gig)
Deze heb ik geinstalled als slave, zit al een andere maxtor HDD als master op dezefde kabel.
HDD is wel te zien in de bios, dan zie ik gewoon netjes de primaire master en primaire slave. Maar als ik dan in windows kom en ik wil de HDD via de windows verkenner opzoeken is deze niet te zien.

Iemand suggesties.

ps. De HDD is gewoon nieuw en in het verleden heb ik ook gewoon dezelfde stappen gedaan als nu, ik deed dan altijd via de windows verkenner de HDD formateren.

Greetz

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

start>settings>control panel>administrative tools>Computer management>Disk management.................. zie je de schijf hier? staat er een partitie op?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Zie je je nieuwe harde schijf wel staan bij Apparaatbeheer? Als dat zo is dan kan je m via Configuratiescherm - Systeembeheer - Computerbeheer - Schijfbeheer formatteren.

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
yup, ik zie hem wel in het systeembeheer.
Had ik zelf nog nieteens aan gedacht!
Maar thx hijs um nu aan het formateren!
Thank you very much

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fairly simple, dit ..

't Staat ook gewoon in de FAQ van dit subforum. Kijk onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?" en dan daaronderaan B)

Dit topic is gesloten.