Toon posts:

Downloadsnelheid + Surfsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wist niet precies hoe ik dit topic moest noemen :/

Als ik wil gaan downloaden via kazaa dan haal ik een downloadsnelheid die ruim voldoende is (ong. 80 kb/s gemiddeld). Alleen als ik over het internet wil gaan surfen (kazaa is dan uit!!) dan gaat het heel erg traag, ook het downloaden van internet haalt maximaal een snelheid van 5 kb/s. :?

Mijn spec.

AMD Athlon 2200+
GF4 64 mb ddr
100 mbit Realtech netwerkkaart

Ik heb een firewall van norton (Norton Personal Firewall 2003) en norton antivirus 2002. Ik heb deze problemen eerder niet gekend. Volgens mijn isp is de verbinding in orde.

Weet iemand misschien een mogelijke oplossing voor dit probleem? :'(

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
klinkt als een probleem met je browser. Probeer het eens onder een alternatieve browser (zoals Mozilla Firebird/Opera ed).

En wat voor browser gebruik je nu? En welke internetverbinding?

Een goede titel was geweest: "[ie] traag browsen" mits je ie gebruikt natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 02-02-2004 20:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
'En wat voor browser gebruik je nu? En welke internetverbinding?'

Ik gebruik nu IE 6.x en heb een @home verbinding (1024 kb/s, via OPRIT Rug).

Maar ik zal in ieder geval een andere browser testen.

Maar ik heb hier nog nooit eerder last van gehad!!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 18:58
hou je er wel rekening mee dat kazaa meerdere sources gebruikt om een hetzelfde bestand binnen te halen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 02-02-2004 21:22 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je onder het surfen geen ander netwerk verkeer hebt? Zoals Kazaa minimized, een virus op de achtergrond of iets dergelijks?

Als dit zeker is:
Als je op speedtest.nl een test doet, krijg ook daar maar de 5kB/sec, of wel de 80kB/sec maar met een hoge ping of laag aantal connecties per minuut?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Geen ander verkeer .

Ik denk zelf dat het aan de kabelmodem ligt omdat mijn huisgenoot sinds kort dezelfde probs heeft.
Ene moment is de verbinding goed en het andere moment zo traag als wat..........

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 22:23:
Geen ander verkeer .

Ik denk zelf dat het aan de kabelmodem ligt omdat mijn huisgenoot sinds kort dezelfde probs heeft.
Ene moment is de verbinding goed en het andere moment zo traag als wat..........
hebben jullie ieder een aparte verbinding?
of zitten jullie via een netwerkje op dezelfde kabel?

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Topicstarter
we hebben een @home via RUG OPRIT abb. 2 ip adressen en 2 computers. Er hangt nog wel een switch tussen de kabelmodem.

Mijn huisgenoot doet niet aan online gamen dus hij vindt het wel welletjes dat het weer een beetje werkt. Maar ik vind het wat minder dat bijv. bij online gamen mijn ping nu 150 is ipv de gebruikelijke 40-50.

Verbinding is wel beter nu, maar nu is het online gamen traag...... :?

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar kan de snelheid afnemen wanneer de kabel naar de modem beschadigd is of gedraaid (kink) zit? Of zou de verbinding dan helemaal weg moeten vallen?

Verwijderd

stap voor stap proberen het apparaat te ontdekken welke het probleem veroorzaaakt.

probeer eens de switch ertussenuit te halen. direct jouw op pc de modem aan te sluiten. kijken wat ie dan doet

nog steeds hetzelfde probleem:

probeer eens router van buurman/vriend en kijken wat ie dan doet

succes

edit:
klinkt vreemd, maar ga ook eens testen met verschillende duplex snelheden. 100mbit full en 100 mbit half duplex. eventueel 10mbit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:44 ]

Pagina: 1