De laatste tijd irriteer ik me er een beetje aan dat Nederland de digitale mogelijkheden die ze heeft niet goed gebruikt. Naar de bibiliotheek gaan voor een (wetenschappelijk) boek vind ik eigenlijk een beetje verouderd. Zou het niet zeer handig zijn als de overheid een grote online bibliotheek aanlegt, waar in principe elke Nederlander (al dan niet met contributie) op kan (misschien eerst een testfase voor alleen studenten). In die database zou je gewoon alle (recente) literatuur moeten kunnen vinden. Het kost misschien een aardige duit om bijvoorbeeld alle literatuur te digitaliseren, maar dan heb je ook echt wel wat! Je kan veel sneller en makkelijker aan goeie informatie komen. Het zoeken naar informatie zou ook veel makkelijker worden denk ik. Hoeveel geeft de overheid nu niet uit aan al haar bibliotheken etc!? Om termijn gaat dit geld besparen denk ik.
Wat vinden jullie van dit plan? Hebben ze dit in andere landen ook niet al bedacht?
Of zijn er misschien al ditsoort bibliotheken?
Wat vinden jullie van dit plan? Hebben ze dit in andere landen ook niet al bedacht?
Of zijn er misschien al ditsoort bibliotheken?