Toon posts:

@home mail server vol

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik mail verzend zegt ie mail server vol... ik heb een recht streekse verbinding met internet dus geen eigenserver !!

foutcode 452'insuffiecnt system storage' :(

mijn HD heeft nog 500 mb vrij...

iemand meer problemen of ligt het aan mij ?

Verwijderd

Gister deed bij mij meel van @home ook raar vandaag eigenlijk geen troubles gehad.

Verwijderd

Nou ik word gestoord van @home met hun mail.
Ik en een paar vrienden van mij (buurt van Den Bosch) hebben al een week problemen met mail versturen en ophalen.

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58
@home heeft momenteel veel last van mail storingen, het is zelfs zo erg dat er technische experts uit Amerika komen
om de problemen op te lossen! |:(
Oftewel die gasten weten te weinig om hun
eigen problemen op te lossen. |:( |:( |:(

5564

Verwijderd

Bij mij is het ook al een hele week shit :( Met overigens de zelfde fout meldeing, en nog enkele andere.

Waar kun je je klachten deponeren??

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

klopt. probeerde net mailtje van 2mb te versturen en kreeg precies dezelfde melding.
wordt hoog tijd dat @home eens wat mensen aanneemt die wel verstand van servers hebben. die rotdingen hebben ook altijd problemen.
is het niet de mail server dan wel de news server en anders wel de dns servers. tis altijd wat :(

Verwijderd

Vindt dat het BTW de laaste tijd wat ''langzamer'' gaat downen rond de 200kb/s of ligt dat nu aan mij???

Verwijderd

De mail is hier bij @home (regio heerlen) ook al dik een week een ramp, ophalen gaat nauwelijks, versturen is nog erger. :(
Nu gaat het wel goed. :)

Ik krijg voornamelijk timeouts, en meldingen van verkeerde wachtwoorden etc. |:(

Hopelijk komt er snel verbetering.

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58
O ja ff vergeten te melden,
ze hebben momenteel alleen de backup servers
draaien want die andere doen ut nie meer! ;(
Dus vandaar dat als het druk wordt de server
crasht of heel langzaam gaat! |:(

5564

Verwijderd

jups mail suckt bij @Home...

rest geen problemen... ja het downen word steeds wat trager:(((

Verwijderd

In de herhaling: mailstoring

06/12; Als dit geen blamage genoemd kan worden, dan weten wij het ook niet meer. De mailserver van @Home is een geval waar de slechtste gratis provider zich nog dood voor zou schamen. Uitgaande mail versturen is wederom zo goed als onmogelijk.

Wij beginnen ons steeds meer af te vragen voor welke service wij nu eigenlijk fl 89,- per maand betalen. Is dat dan echt zo dat, zoals de helpdesk vaak genoeg beweert, wij alleen betalen voor het voorrecht om een permanente internetverbinding te hebben tegen een vast tarief? En dat we @Home dankbaar mogen zijn dat zij ons gratis extra diensten, zoals email, news en webspace, ter beschikking stellen?

De SMTP-server geeft, zoals de afgelopen maanden zovaak gebeurde, niet thuis. We wijzen jullie nog maar eens op de workaround die wij vorige maand ook al eens publiseerden.

Vul als smtp-server 1 van de volgende servers in en je kunt in ieder geval weer mail versturen:

mx1.nl.home.com
mx2.nl.home.com

"He, dat zijn toch ook servers van @Home?", zul je je misschien afvragen. Inderdaad, die zijn ook van @Home en doen het (op dit moment) wel goed. @Home weet schijnbaar toch wel hoe het moet. Wij vinden het onvoorstelbaar dat zij in het geval van een storing niet standaard "mail" naar 1 van deze 2 servers laten wijzen.
Maar goed, voorlopig kun je weer even mailen. Het kan natuurlijk geen kwaad als je dan meteen even een klachtenmail stuurt naar support@home.nl.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het probleem met die mailserver is dat ze 'm niet naar behoren aan het werk krijgen.
De mailqueue loopt telkens om onverklaarbare reden vol,vandaar die

error 452 'insufficient system storage'

Mede omdat (uiteraard) kabelaars over het algemeen meer en grotere mail met att's versturen.
Normaal gesproken moet dit voor een goedlopende mailserver geen probleem opleveren.
Blijkbaar is deze install nogal brak (maandagochtend machine ? >:) ), maar kost het teveel tijd en moeite om er een machine naast te zetten zodat deze opgelapt kan worden.

Als iets k*t is, is het wel een server die met geen mogelijkheid doet wat jij als admin wil dat-ie doet.
Op dinsdag 12 december 2000 22:25 schreef BOFH het volgende:
mijn HD heeft nog 500 mb vrij...
Met deze opmerking maak je geen aanspraak op die nick van je, sorry hoor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Hier ook ontzettend veel timeouts, en moet ik tig keer proberen mn mail de deur uit te krijgen.

hier ook omgeving den bosch

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Lijkt niet aan het @home te liggen. Enige wat een smtp-server doet is relayen. En heeft hier gene schijfruimte voor nodig. Lijkt er dus op dat de ontvangende mailserver een probleem heetf. Maar met zekerheid durf ik het niet te zeggen. Vul anders bij je smtpserver: mx1.nl.home.com in. Dit moet wel werken

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
essent@home groningen:

geen problemen met mail....:)

(ff als tegenwicht)

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
ff het een en ander gecheckt en het is inderdaad een probleem met de mail queue.
Eigenlijk supersimpel want als je de foutcode even opzoekt op technet dan ban je er zo aan uit.
Maar om nog even een stelling duidelijk te maken.
@home begint steeds meer te zuigen.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Op dinsdag 12 december 2000 22:31 schreef pierce het volgende:
@home heeft momenteel veel last van mail storingen, het is zelfs zo erg dat er technische experts uit Amerika komen
om de problemen op te lossen! |:(
Oftewel die gasten weten te weinig om hun
eigen problemen op te lossen. |:( |:( |:(
Tja... @home is een amerikaans bedrijd he... Daar hebben ze de experts met de meeste ervaring.

Alleen maar goed dat ze hier hen komen om het op te lossen. Komen we eindelijk eens een keer van de problemen af.

Verwijderd

Tja ........Hebben wij dan in dit land geen mensen met de benodigde technische kennis om dit op te lossen? Of zou dit te duur worden voor @home...... persoonlijk zou ik dit wel eens willen proberen op te lossen.....!
@home Zwolle met dezelfde problemen

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
[qoute]foutcode 452'insuffiecnt system storage' [/qoute]

Oplossing is simpel. Is wel een probleem bij @home. Schijfruimte tekort. Iedere mail server slaat het mailtje op op zijn hd om het daarna te versturen. Dit om het aantal verbindingen tegelijk laag te houden anders zou je en een verbinding met de client moeten houden en de verbinding met de ontvangende server. Nu word de mail opgeslagen op hd en de verbinding met de client verbroken en dan een nieuwe verbinding opgezet naar de ontvangende mailserver.

Edit: Dat nederlands is niet zobest van mij :)

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Ik heb hier al zo'n beetje 1 maand problemen met die pauper mail van @home allerlei vage meldingen enzo:'( ik heb laatst een andere server ingesteld en die deed het wat beter mx1.nl.home.com en mx2.nl.home.com gelukkig gaan we hier begin maart over op asdl van de ut twente 8mbit down en 2 up >:) goed te doen denk ik!
Pagina: 1