Video8 omzetten naar mini-dv

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb een Video8 camera en een mini-dv camera.
Nu wil ik de video8 filmpjes omzetten naar mini-dv om ze daarna op de pc op dvd te branden.
Het enige probleem is dat op de mini-dv zowel tijdens het bekijken als tijdens het capturen er horizontale storings lijnen op het beeld zitten. :(
Op de Video8 camera worden de filmpjes zonder problemen afgespeeld zowel op het eigen scherm als via een televisie. :)
Ik heb van alles geprobeerd:
1.) Svideo naar composite.
2.) Composite naar composite.
Maar ik hou de storingslijnen.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen. :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31
Zie ik het nou verkeerd of wil je dit doen : Video8 > miniDV > PC kan je niet gewoon op je pc meteen capturen? (Moet je natuurlijk wel een vid kaart hebben met ViVo maar dat lijkt me tegenwoordig al niet zo'n probleem meer). Dit lijkt mij in ieder geval de beste manier (Minste kwaliteitsverlies).

edit:

me = fastmike ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Stubby op 02-02-2004 20:41 ]

Verwijderd

is t niet mogelijk om direct je video8 film op je pc te zetten?

te laat >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 20:39 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Is het met je DV-camera ook mogelijk dat je die video niet opneemt op DV-tape maar rechtstreeks met de computer?
Oftewel dat je DV-camera werkt als externe videodigitizer.

Ik meen in het verleden wel eens gelezen te hebben dat Video8 of Hi8 eigenlijk niet zo'n geweldig te capturen signaal leveren. Weet niet meer waar dat nou aan lag. Ikzelf heb geen problemen gehad met mijn video8 cam op m'n DC10+.

Wat je zou kunnen proberen is om die video8 opnamen op een gewone VHS op te nemen. Het zou kunnen zijn dat je dan ook van die strepen ziet en dan is dat een teken dat de video8 cam niet echt een stabiel beeld output. (dus niet constant 50 frames/s , maar de ene keer 40 frames/s en de andere keer 60 fps.)
Zo werkt macrovision (die kopieerbeveiliging) ook en als de opname op VHS dus ook fout gaat weet je dat je Video8 signaal bagger is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

TD-er schreef op 02 februari 2004 @ 20:48:
Is het met je DV-camera ook mogelijk dat je die video niet opneemt op DV-tape maar rechtstreeks met de computer?
Oftewel dat je DV-camera werkt als externe videodigitizer.
Je kan inderdaad je DV camera als videodigitizer gebruiken, echter wat ik begrepen heb kunnen de meeste camera's niet direct van de ANALOG-IN naar DIGITAL-OUT !

In iedergeval bij mijn camera moet ik de video eerst op DV tape zetten en dan van DV-tape naar de PC via firewire.

En wat de kwaliteit betreft, inderdaad geeft deze optie een erg mooi resultaat en is tevens ook een goedkope oplossing als je toch een D8 camera hebt, wat in princiepe gewoon een video digitizer van huis uit is !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:42
Waar lopen de storingslijnen juist? Als het net bovenaan en onderaan het beeld is, is dit vrij normaal.
Als je dit niet ziet op je tv, is dat door de overscan dat tv's gebruiken, waardoor de buitenste rand van het beeld niet zichbaar is.
Gewoon opnemen dus, en op je tv zal je er geen last van hebben. :)

[edit]
@WinMe en MikeOnline: de methode die de TS wil gebruiken geeft vele malen betere kwaliteit dan wat jullie voorstellen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 03-02-2004 08:39 ]

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ok antwoord:
Zie ik het nou verkeerd of wil je dit doen : Video8 > miniDV > PC kan je niet gewoon op je pc meteen capturen?
Je geeft zelf het ant >:) woord al:
Moet je natuurlijk wel een vid kaart hebben met ViVo
Wat je zou kunnen proberen is om die video8 opnamen op een gewone VHS op te nemen.
Geprobeerd en lukt aardig maar volgens mij moet het ook direct naar mini-dv kunnen. Want volgens deze metode ga je:
Analoog ==> analoog ==> digitaal. (Dus kwaliteits verlies.)
Waar lopen de storingslijnen juist?
Door het gehele beeld. En alleen als ik direct video8 camera naar mini-dv camera capture.
Je kan inderdaad je DV camera als videodigitizer gebruiken
Dat moet ik nog proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door JEV op 03-02-2004 12:05 . Reden: Fat vinger syndrome ;) ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:39:
is t niet mogelijk om direct je video8 film op je pc te zetten?

te laat >:)
Onzin, met een digital 8 camera gaat dit probleemloos.

Ik doe dit al jaren zonder enkel probleem.
Zie iemand met een digital 8 camera te vinden en je bent met het minste verlies het snelst klaar.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik bedoelde dus met mijn opmerking over het op VHS zetten ook niet dat dat een uiteindelijke oplossing is, want natuurlijk is VHS gewoon bagger qua kwaliteit, vergeleken met video8 en DV.
Ik bedoelde het dus ook alleen maar om vast te stellen wat voor soort storing er optreed bij de weergave van de video8. puur diagnose dus.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1