Interne diode xp3000+ en k7n2

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:57

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik heb even een nieuw pc'tje gebouwd met een 3000+ op een MSI K7N2 Delta-L.
Alles werkte goed totdat hij begon te alarmeren. Dus ik had al wel door wat er aan de hand was, want ik had in het bios die temp melding aangezet. Maar als ik kijk in PC Alert 4, dan zijn dit redelijke temps (idle 38c en stressed 50c). Maar deze leest dus de sensor onder de socket uit. En als ik dan kijk in de bios is het stressed 70c.
Is het zo dat die sensor in de socket niet nauwkeurig is of zo? Want ik vind hier wel veel verschil tussen zitten (20c) en het rare is, hij wordt ook niet onstabiel ofzo. Hij is gewoon nog rete-stabiel. Zijn deze temps gevaarlijk of moet ik me hier niet zoveel van aantrekken, want ik had even gekeken wat de max temp van een barton is en dat is 85c.
Oja en is het ook zo dat als hij te warm wordt dat hij uitslaat ofzo, of moet ik dit aanzetten?

-= Very annoying forum person =-

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is het zo dat die sensor in de socket niet nauwkeurig is of zo?
Inderdaad, die is zeer onnauwkeurig. Is ook best logisch als je bedenkt dat die sensor een aantal mm onder de core ligt en bovendien geen thermisch contact kan maken met de core...

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
koraks schreef op 02 februari 2004 @ 20:41:
[...]

Inderdaad, die is zeer onnauwkeurig. Is ook best logisch als je bedenkt dat die sensor een aantal mm onder de core ligt en bovendien geen thermisch contact kan maken met de core...
Ja en die interne dan? Is die wel nauwkeurig? Want een verschil van meer als 20c lijkt me wel veel

• koraks
  • Niet online
De interne zal allicht veel nauwkeuriger zijn ja. En een verschil van 20C is niet zo vreemd als je mijn uitleg leest...

Verwijderd

frot er gewoon een dikkere cooler op. Ben je er gelijk vanaf.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:10:
frot er gewoon een dikkere cooler op. Ben je er gelijk vanaf.
Ja dat kan je wel zeggen, maar ik heb het probleem dat die koeler niet hoger mag zijn als 6 cm vanwege een voeding die ervoor zit.

• koraks
  • Niet online
Als er zo weinig ruimte is, is er dan wel voldoende airflow in je kast? Een CPU koeler is leuk, maar al die warmte moet natuurlijk ook van de koeler afgevoerd worden. Misschien volstaat het als je een (extra) casefan monteert, zodat de CPU koeler als het ware gekoeld wordt ;)
Pagina: 1