Fedora en Fasttrack

Pagina: 1
Acties:

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Beste mensen, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een pc waar momenteel Windows 2000 en RedHat 9 op staan. Nu wil ik Fedora installeren i.p.v. RedHat. Echter, het hele zaakje staat op een RAID 0 configuratie door middel van een Promise Fasttrack 100 TX2. Nu krijg ik de controller niet aan de gang, omdat de promise drivers voor redhat 8 en 9 niet werken en voor Fedora kan ik niet vinden. Ook google hielp me niet verder. (Ja, ik weet dat via de search veel te vinden is, maar zover ik weet zonder oplossing voor dit probleem.)

De Groningse beer

Verwijderd

Zitten die drivers niet gewoon in de kernel van Fedora? :)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
Anders zelf (de laatste) kernel downloaden en deze aanpassen en gebruiken.

--edit--
eeeeuh, beetje dom antwoord, alhoewel, dat kan wel als het je lukt om het te installeren. Daarna kan je het aanpassen.

[ Voor 48% gewijzigd door a casema user op 02-02-2004 20:52 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Die drivers zitten idd bij de kernel. (Daar lijkt het tenminste op) Het probleem is alleen dat als ik de drivers van Promise wil laden en dat niet lukt, ik de Fedora driver kan selecteren (Zonder eerst een diskette te proberen lukt het me niet om Fedora drivers te selecteren) welke vervolgens niet werken. Hij zien dan nog steeds alleen maar hdx partities, geen sdx.
Het lijkt erop dat ik parameters mee moet geven o.i.d., maar ik zou niet weten welke. De ide0=0x1f0,0x3f6,14 blah handel van Promise werkt iig niet.

De Groningse beer

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Kun je niet bij het booten van de installatie (in de kernel loader) iets megeven in de vorm:

linux dd hde=noprobe hdg=noprobe

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
Gaat niet werken. Ik krijg de Fedora driver niet zo gek dat hij aan de slag gaat met m'n array. Maar als ik een device toevoeg, (Die Fedora fasttrack driver dus) dan kan ik extra parameters meegeven. Heeft iemand misschien een idee wat ik daar in moet vullen? ide0=noprobe of ide0=0x1f0,0x3f0,14 etc help niet.

De Groningse beer

• ParagonEnschede

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
^Schop....

Zit nog steeds met het probleem dat ik geen driver heb. Heeft iemand misschien zelf een driver in elkaar gehobbied m.b.v. de source?

De Groningse beer

Pagina: 1