[Samsung] CW21A083 probleem bij gebruik van scartaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week woensdag een Samsung CW21A083 televisie in huis. Daarnaast heb ik, om op de TV aan te sluiten, ook een DVD speler (Sony DVP-NS333) en een Gamecube. Voor de Gamecube heb ik een RGB kabel en voor de DVD speler een scartkabel met gouden pinnen voor betere overdracht. Als ik mijn TV op het videokanaal zet en een van deze twee apparaten aanzet zie ik aan de linkerkant van mijn scherm vage, maar hele irritante strepen. Vooral bij donkere scenes of donkere stukken in een Gamecube game zie je deze strepen heel duidelijk en dan zijn ze heel erg irriterend. Het kijkt niet prettig in ieder geval. De scartkabels heb ik allemaal getest (heb er drie geprobeerd), en bij elke kabel gebeurd hetzelfde. Ik heb er ook een kastje als splitter tussen zitten, maar zonder die ertussen en dus een van de apparaten direct op de TV scartaansluiting resulteerd in dezelfde strepen. Wanneer ik op de DVD speler de RGB optie uitschakel zijn de strepen wel weg, maar dan zie je de refresh strepen weer heel goed, wat ook heel vervelend is. De TV moet gewoon RGB aankunnen, want op zich is het beeld prima, op die strepen na. Ook de kleuren zijn prima in orde en bij lichtere delen in spellen of lichtere scenes zie je de strepen bijna niet (ze zijn er nog wel als je goed kijkt).

Bij normale TV programma's met donkere scenes zijn die strepen niet te zien. Het gebeurd dus alleen als ik de scart aansluiting van de TV gebruik.

Wat zou het kunnen zijn? Storing of is de aansluiting op de TV niet goed en moet ik dus terug met de TV om een nieuwe te krijgen? Baal er een beetje van, want de TV is net nieuw :'( .

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een storing is, want waar dat vandaan zou kunnen komen kan ik me niet bedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Godjira op 02-02-2004 20:33 ]

Profile

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
RGB is vaak alleen maar op de 1e scart aansluiting (Weet niet of dat ondertussen anders is)
Als ik het goed begrijp heb je er een scart verdeelblok tussen zitten (niet genoeg scart aansluitingen??)
Meestal werken die dingen voor geen meter als het om kwaliteit gaat.
Had er bij een zwager ook eentje tussen gehangen.

Mijn profiel op Discogs

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
JanAlesi schreef op 02 februari 2004 @ 20:35:
RGB is vaak alleen maar op de 1e scart aansluiting (Weet niet of dat ondertussen anders is)
Als ik het goed begrijp heb je er een scart verdeelblok tussen zitten (niet genoeg scart aansluitingen??)
Meestal werken die dingen voor geen meter als het om kwaliteit gaat.
Had er bij een zwager ook eentje tussen gehangen.
Ik heb maar 1 scart aansluiting op de TV zitten. Die moet dus RGB ondersteunen. Ik heb het ook getest zonder die scart splitter (het is overigens eentje waarop je knoppen hebt zodat je kan kiezen welk apparaat je wilt zien, dus moet geen probleem zijn) en ook dan zie je die strepen helaas. Dus aan die slitter ligt het in ieder geval niet.

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Wat is nu eingelijk het precieze verschil tussen RGB en scart. Scart is toch gemaakt voor RGB en zal dus ook standaard ondersteund worden?

Profile

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op 24 december 2000 @ 15:20:
hahaha,

het maakt wel degelijk uit !

van slecht naar goed:

composite
s-video
rgb

het beste is dus rgb.
je tv en dvd speler moeten het echter wel ondersteunen! anders is s-video de beste keus.

je moet wel tegen je dvd speler 'zeggen' dat je rgb gaat gebruiken! en kijk dan eens naar het verschil !
Hier staat nog wat meer.
S-Video of Scart (rgb)????

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 02-02-2004 21:43 ]

Mijn profiel op Discogs

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Thanks, ik ga het even doorlezen.

Profile