Toon posts:

[GPRS] hoe dataverkeer en dus kosten beperken? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeden avond,

ik ben sinds kort in het bezit van GPRS op mijn laptop. dit gaat best goed met m'n PCMCIA kaart. en de snelheid valt niet tegen.

maar aangezien ik per MB moet dokken, lopen de kosten een beetje op.
mijn vraag is weet iemand een programmatje of een instelling die mijn MB's een beetje naar onder kan afronden? of gewoon kan zorgen dat er minder binnenkomen.

Vanson

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:46

Smarron

The bend

Uhm, mocht je al het dataverkeer op je laptop willen aanpassen dmv nummertje te wijzigen schiet je hier toch niks mee op, aangezien de dienst (GPRS in dit geval) toch gewoon jouw dataverkeer in de gaten houdt? :?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Dat is natuurlijk te begrijpen. :)
kan je bijv, een pagina binnenhalen op een ander formaat?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:33:
Dat is natuurlijk te begrijpen. :)
kan je bijv, een pagina binnenhalen op een ander formaat?
Wat je zou kunnen doen bijvoorbeeld is in plaat van www.tweakers.net binnen te halen, gewoon pda.tweakers.net op te halen, dat scheelt toch al gauw wat kb'tjes.

Verder natuurlijk alle grafische tierelantijnen uitzetten (plaatjes niet automagisch laden bijv.). En installeer een programmatje zoals DU meter om 't verbruik in de gaten te houden.

HENG HENG

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 17:15

No13

/me was here

Of het technisch kan weet ik niet, maar webservers kan je zo instellen dat ze hun output eerst gzippen voor ze het versturen, misschien dat je zo een apache server in kan stellen dat je deze als proxy gebruikt (dmv mod_proxy??) op deze manier zouden dan (THEORETISCH!!!) de pagina's kleiner kunnen worden als je zoiets aan de praat krijgt

Zomaar een ideetje

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee man! 8)7 8)7

ik snap alleen geen fuck van die dure taal. _/-\o_
en lijkt me beetje bewerkelijk voor iets dat ook makkelijk moet kunnen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

en lijkt me beetje bewerkelijk voor iets dat ook makkelijk moet kunnen.
Sja, je wilt het of je wilt het niet ;)

Het makkelijkst zijn de al aangegeven manieren:
  • speciale sites bezoeken, zoals http://pda.tweakers.net
  • zet zoveel mogelijk uit in je browser: geen plaatjes, zeker geen animaties, geen geluid, geen flash, geen popups, etc etc.
Ik pas je topictitel trouwens wat aan, 'Kosten GPRS' is wat kort door de bocht :)
Edit: trouwens nog welkom@GoT

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 02-02-2004 21:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1