QTec router verbinding met internet laten maken*

Pagina: 1
Acties:

• NeoMotion
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Topicstarter
Opgelost!

[ Voor 99% gewijzigd door NeoMotion op 04-02-2004 00:44 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

scorpie

Supra Addict

Als je alles ingesteld hebt (gebruikersnaam + wachtwoord niet vergeten? staat niet in je verhaaltje..) moet het meteen werken.

Omdat jij zegt dat wanneer je je kabelmodem weer direct op je laptop aansluit (en dan zelf nog verbinding maakt neem ik aan?) op internet kunt komen vermoed ik dat jij je automatisch ip adres verkrijgen nog uit hebt staan.

Correct me if I'm wrong :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• NeoMotion

NeoMotion

MS Linux XP

Topicstarter
ik heb inderdaad mijn naam ingevuld. Op router heb ik voor wlan en wan automatisch ipnummer krijgen aangezet. Dus dat zou moeten werken.

Ik krijg een netwerkje, teminste accesspoint en laptop vinden elkaar. Maar hij wil geen data van accesspoint naar modem sturen lijkt het. wep staat uit, voor de rest kan ik niks bedenken.

Als ik de kabel weer in mijn laptop stop, dan hoef ik een minuutje te wachten en ik kan weer internetten.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

scorpie

Supra Addict

begrijp ik het nu goed en heb je een adsl modem met ingebouwde router functie? (die dus automatisch verbinding maakt?)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• NeoMotion

NeoMotion

MS Linux XP

Topicstarter
Oops, sorry, friends op tv... :)

Ik heb een kabelmodem van essent @home. Ik heb een accesspoint/router van qtec. Laptop -> modem werkt zonder problemen.
laptop -> draadloos accesspoint werkt niet.
laptop -> accesspoint via kabel werkt niet. Maar ook dan kan ik hem wel configureren. Daarmee neem ik dus aan dat het accesspoint dus wel werkt. Maar hij blokkeert gewoon het verkeer op de een of andere manier. En ik heb het pci kaatje nog niet geïnstalleerd. Dus ik weet niet of hij ook contact maakt met mijn andere pc.

Kortom: ik denk dat alles werkt, maar dat mijn AP geen gegevens doorlaat van of naar mijn modem. En ik weet niet of het aan de instellingen ligt. Misschien maar morgen omruilen of terugbrengen en een echt merk halen :(

Verwijderd

Nou, heel simpel; je AP maakt gewoon nog geen verbinding met internet. Dat gaat allemaal niet vanzelf, je zult het één en ander in moeten stellen in je AP. Ga eens kijken naar de router-settings in het ding en vul de benodigde gegevens om verbinding te maken met @Home in. Als je er niet uit komt kun je de helpdesk van @Home bellen en/of eventjes rondneuzen op de site van de fabrikant en ev. die van @Home. Misschien staat er ergens een handleiding :)

Verder zou ik het waarderen als je in het vervolg een iets duidelijkere titel zou verzinnen. Dat je hulp nodig hebt snappen we; anders zou er geen topic zijn ;)

• NeoMotion

NeoMotion

MS Linux XP

Topicstarter
Hmmmmmmm, DUH!!!!!!

Ik snap dat hij geen verbinding maakt met het internet, dat is de reden waarom ik hier post. Wat ik niet snap is waarom hij geen verbinding maakt. Alle instellingen staan naar mijn weten goed, maar ik zal morgen @home even bellen. Ik denk dat het te maken heeft met de dns.

En ik zou het kunnen waarderen wanneer je iemand met een iq van 132 niet zou behandelen als een of andere noob. Een probleem is een probleem en wanneer je geen toegevoegde waarde hebt aan deze thread, wil ik je verzoeken hier niet te reageren. Voor alle anderen die enig idee hebben waar het aan kan liggen: jullie hulp is meer dan welkom en wordt zeker gewaardeerd. Bij voorbaat dank.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
NeoMotion schreef op 02 februari 2004 @ 22:37:
Hmmmmmmm, DUH!!!!!!

Ik snap dat hij geen verbinding maakt met het internet, dat is de reden waarom ik hier post. Wat ik niet snap is waarom hij geen verbinding maakt. Alle instellingen staan naar mijn weten goed, maar ik zal morgen @home even bellen. Ik denk dat het te maken heeft met de dns.

En ik zou het kunnen waarderen wanneer je iemand met een iq van 132 niet zou behandelen als een of andere noob. Een probleem is een probleem en wanneer je geen toegevoegde waarde hebt aan deze thread, wil ik je verzoeken hier niet te reageren. Voor alle anderen die enig idee hebben waar het aan kan liggen: jullie hulp is meer dan welkom en wordt zeker gewaardeerd. Bij voorbaat dank.
Ik weet wel zeker dat @home jou niet zal helpen. EN hier flamen wordt al helemaal niet gewaardeerd. Maar als jij bij de dhcp instellingen je cc****-* hebt ingevuld dan moet je ap automatisch een ip,gateway en dns krijgen. Krijgt hij dit niet dan wordt of @home niet ondersteunt door je ap(wat regelmatig voorkomt, @home gebruikt een vaag protocol).
Probeer ook even op de site van de fabrikant te kijken voor een firmware update, of config bestanden.

Verwijderd

Idd... als je je cc-----a nummer goed invult de ip adressen van je pc's vernieuwd dan zou alles moeten werken.. krijg je wel een private ip nr ondanks dat je geen internet krijgt?! Het moet werken want ik heb het ook werkend gekregen zonder enige problemen

• NeoMotion

NeoMotion

MS Linux XP

Topicstarter
Denk dat het hier aan ligt idd. Omruilen dus.

Nogmaals, voor alle mensen die geholpen hebben of die een antwoord hebben, dank jullie wel voor jullie hulp. Het wordt zeer gewaardeerd door deze forumganger.

edit: prive reactie verstuurd naar Jss, ipv het hier openbaar neer te zetten.

[ Voor 67% gewijzigd door NeoMotion op 03-02-2004 10:15 ]

• NeoMotion

NeoMotion

MS Linux XP

Topicstarter
ps: Xp77, zou je mij kunnen mailen hoe je het voor elkaar gekregen hebt? Volgens mij mis ik iets.
Pagina: 1