[Notebooks] Welke kiezen voor opleiding? Mening gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik "moet" (lees: sterk aanbevolen) een nieuwe notebook voor mijn volgende opleiding (Comminicatiesystemen, vormgeving & multimedia op de Hanzehogeschool in groningen) aanschaffen.
Dit gaat via de huisleverancier Norrod met korting en na je opleiding kun je ook nog subsidiegeld er op ontvangen mits je de opleiding binnen de voorwaarden hebt afgerond.

Nu kun je met behulp van het gastaccount dat staat vermeld op de informatiefolders van de Hanzehogeschool inloggen op de website van Norrod om te bekijken welke modellen er zijn waar je uit kunt kiezen: http://www.norrod.nl/hanze.asp en dan is de gebruikersnaam "hanze" en het wachtwoord "HGSTUDENT".

Voor de luie mensen die geen zin hebben om naar die site te gaan zijn dit de betreffende modellen waar je uit kunt kiezen in 2004:

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/infoimages/hanze/toshiba.jpg
Toshiba Satellite A10-S603 & Toshiba Satellite A 30-404

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/infoimages/hanze/acer%20copy.jpg
Acer 1356 LMi & Acer 1603 LM

Nu zijn mijn vragen aan de mede GoTters vooral:
- Welke zou je zelf kiezen en waarom?
- Produceert Intel of AMD de meeste warmte?
- Welke zijn stabieler en welke minder?
- Waar zit een beetje een goede geluidskaart in?
- Doet het draadloos netwerken (ik geloof dat dat in alle 4 modellen zit) een beetje goed?
- Welke heeft de langste accutijd?
Op meer vragen kom ik zo ff niet :P

Wat een beetje mijn wensen zijn:
- Beeldschermresolutie: 1024x768
- Goede geluidskaart (maw: geen blikkerig geluid)
- TV-out
- VGA-out
- USB 2.0
- PCMCIA
- DVD-speler
- Zo koel mogelijk
- Infrarood
- Wireless & wired netwerkkaart
- Onboard 56k modem

Het meeste wordt natuurlijk wel meegelverd met de apparaten ;)

En dit is het belangrijkste wat ik er mee moet/wil gaan doen:
- Studie ofcourse B)
- MP3 luisteren met Winamp 5
- Beetje muziek maken (met Ejay)
- Internetten
- Apache, PHP en MySQL (testomgeving)
Voor de rest ben ik niet zo veel eisend, maar de geluidskaart + boxjes moeten wel ene beetje goed zijn en niet te vaak kraken en/of blikkerig klinken daar ik graag naar muziek luister. :)

Dus wat zijn jullie antwoorden op bovenstaande vragen en wat is jullie mening er over?

Edit:
Owja, persoonlijk gaat mn voorkeur uit denk ik naar de Acer Aspire 1356 LMi.

Edit 2:
Exacte specificaties op de websites van de fabrikanten:
Toshiba's webpagina over de Sattelite A10-S603
Acer's webpagina over de Aspire 1356LMi (en deze (onderaan))

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Tja, de dingen die jij d'r mee wilt doen vereisen niet een verschrikkelijk rappe processor, dus dan moet je kijken naar hoe lang je wilt doen met de accu... Ben je vaak echt mobiel, ga dan aan een Intel Centrino, deze heeft veruit de langste accu-tijd. Hang je op school toch meest aan de netstroom, kun je ook een P4-M of mobiele Athlon nemen.

Verder, tja... Geluidskwaliteit zul je wat reviews voor moeten doornemen hier en daar... De boxjes in een laptop moet je nooit veel van gaan verwachten, maar de meesten geven met een koptelefoon o.i.d. wel aardig geluid hoor tegenwoordig.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb ooit begrepen dat AMD's veelal wat stabieler zijn. Kan dat kloppen? En volgens mij zat er ook verschil tussen de hitteproductie van AMD's en Intel's...
En mobiel? Mwoah veelal hang ik em denk ik wel aan het netstroom ja, maar toch wil ik wel rekening houden met veel mobiliteit (in de bus films kijken of zo :+ ).
En idd, ik verwacht ook niet veel van de boxjes, maar het geluid uit mn Compaq Armada 1500c klinkt wel aardig en ik heb wel es bar slechter gehoord (veel blikkeriger). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je echt koel en veel mobiliteit wilt, neem er dan eentje gebaseerd op het Intel Centrino platform. Stabiliteit hangt trouwens van heel veel meer dingen af dan puur de processor, en een AMD-processor is niet per definitie stabieler/onstabieler dan een Intel hoor.

Verder gewoon hier en daar reviews gaan lezen, of misschien eens in een winkel gaan kijken ofzo...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jup, ik zal er wel wat op gaan letten ja. :)
Maar ik ben ook benieuwd wat de meningen van de andere GoTters zijn of nog mooier zou zijn GoTters met ervaringen met 1 van de modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

M'n zusje heeft een Aspire 1355 (net als 1356 in de 1350-serie)... Mooi en erg degelijk laptop, maar erg groot. Verder snel maar grafisch iets minder (integrated s3) en door de proc vrijwel continue met de fan aan.

Ow, en met groot bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/dikman.jpg
Links de 1355, rechts mijn TM 803lci

Met de Sat. A10 heb ik ook ervaring. Collegaatje van me heeft er 1. Mooi apparaat, maar zij had problemen met booten (duurde erg lang indien op netspanning, was ineens weg en is niet meer teruggekomen). Erg mooi lappie verder en niet al te dik.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 02-02-2004 21:02 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 12:37

MaDLiVe

.-Observer-.

JeroenM_tbs schreef op 02 februari 2004 @ 20:44:
Jup, ik zal er wel wat op gaan letten ja. :)
Maar ik ben ook benieuwd wat de meningen van de andere GoTters zijn of nog mooier zou zijn GoTters met ervaringen met 1 van de modellen. :)
Ik zou voor de centrino gaan. Mobiele snelheid is erg mooi en al helemaal met een lange worktijd.

Ik heb zelf een jewel amd 2500+ met rd9600. Super laptop alleen de worktime valt tegen. Met wlan aan is binnen anderhalf uur de accu wel leeg.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Speedpete:
Hmmz, dat is best groot ja. Maar nu heb ik onlangs wel meer nieuwe typen notebook in handen gehad en die waren ook niet direct de dunste, maar ik geloof wel dat notebooks tegenwoordig een stuk dunner zijn dan mn huidige notebook, de Compaq Armada 1500c :)
Ik denk dat ik op dat aspect ook maar eens ga letten als ik ze "in real life" kan bekijken. ;)

@MaDLiVe:
Mjah, die zitten geloof ik in die Toshiba's. Echter vind ik die Toshiba's wat minder mooi met die hakjes zo in de onderhoeken van het TFT-scherm. :P Maar op zich geef ik niet zo veel om de snelheid, eerder om de accutijd :) Dus 1,6Ghz zou ik al meer dan voldoende vinden :+
Maar goed de keuze is dus uit notebooks met een hogere snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
offtopic:
Nieuw forum? Ik meende die zonet nog niet gezien te hebben namelijk. :P
Linkjes in die FAQ werken btw niet echt...

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 02-02-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

KroeT

[...]

Niet om hiermee weer een oorlog te beginnen, maar als ik 1500 euro moest of kon uitgeven aan een laptop kocht ik een iBook 12". Geheel persoonlijk, maar voor je opleiding zit je neem ik aan regelmatig in de trein. Dan moet een laptop niet te groot zijn, en niet te zwaar. Hij moet ook lang met de accu doen.

Anyway, stop er een airport extreme kaartje bij voor 50 euro en je bent klaar.

Negeer me maar als je sowieso geen Apple spul wilt hebben, jij moet ermee werken, niet ik :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
KroeT schreef op 03 februari 2004 @ 13:02:
Niet om hiermee weer een oorlog te beginnen, maar als ik 1500 euro moest of kon uitgeven aan een laptop kocht ik een iBook 12". Geheel persoonlijk, maar voor je opleiding zit je neem ik aan regelmatig in de trein. Dan moet een laptop niet te groot zijn, en niet te zwaar. Hij moet ook lang met de accu doen.

Anyway, stop er een airport extreme kaartje bij voor 50 euro en je bent klaar.

Negeer me maar als je sowieso geen Apple spul wilt hebben, jij moet ermee werken, niet ik :)
Ten eerste heb ik geen idee wat een Airport Extreme is ;)
Ten tweede heb ik geen overtollig groot budget (verloopt heel slim geregeld via een PC Privé project bij mn pa op t werk) en heb ik de keuze uit 4 modellen omdat ik dara korting en achteraf subsidie op krijg. Die modellen heb ik hier boven duidelijk genoeg genoemd denk ik.

Jouw post is "-1 overbodig" B)

Overigens vind ik Mac's e.d. ook niet direct slecht, maar ben PC/Notebooks met Windows erg gewend. Het enige waar ik dus een iMac/iBook zelf hooguit voor zou willen gebruiken is videobewerking.

Overigens heeft mn stagebegeleider hier een Acer Aspire 1355LC en ik vind de dikte nog best meevallen :)
Dus ik denk dat het de Acer 1356 Lmi wordt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

KroeT

[...]

Gezien het feit dat je niet vertelde dat het een PC-Priveproject betrof, en ik de prijzen van de in jouw post genoemde laptops niet noemenswaardig laag vond, nam ik de vrijheid een 5e suggestie te doen. Dat je je keuze wil beperken tot de 4 laptops in je startpost snap ik nu je gezegd hebt dat je ze goedkoper kan krijgen dan de daar vermelde prijzen.

-1 overbodig valt dus wel een beetje mee :P

Airport Extreme is btw gewoon 802.11g, en de 12" kost 1126 euro incl onderwijskorting.

[ Voor 6% gewijzigd door KroeT op 03-02-2004 14:01 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
KroeT schreef op 03 februari 2004 @ 13:58:
Gezien het feit dat je niet vertelde dat het een PC-Priveproject betrof, en ik de prijzen van de in jouw post genoemde laptops niet noemenswaardig laag vond, nam ik de vrijheid een 5e suggestie te doen. Dat je je keuze wil beperken tot de 4 laptops in je startpost snap ik nu je gezegd hebt dat je ze goedkoper kan krijgen dan de daar vermelde prijzen.

-1 overbodig valt dus wel een beetje mee :P

Airport Extreme is btw gewoon 802.11g, en de 12" kost 1126 euro incl onderwijskorting.
Nee, het is ook geen PC Privé project ;)
Nouja, is wat lsstig uitleggen allicht.

Kijk, ik moet voor mn opleiding dus die nieuwe notebook aanschaffen en omdat ik bij hun huisleverancier Norrod dan korting kan krijgen en achteraf subsidie moet ik em daar kopen en heb ik maar de keuze uit de 4 genoemde modellen uit mn startpost.

Omdat mn vader toevallig dit jaar weer een nieuwe PC via een PC Privé project mag aanschaffen had hij het idee om het geld dat ik nodig heb voor mn notebook in die notebook te steken ipv een nieuwe PC voor zich zelf.

Dus samengevat: nee het is geen PC Privé project, maar het geld van het PC Privé project van mn vader wordt gebruikt voor mijn nieuwe notebook

* Joen bedenkt zich dat de uitleg vaag blijft en hoopt dat men het begrijpt :P

Enne, ik heb wel es veeel duurdere notebooks gezien hoor... ;) :P
Ik vind de prijzen in vergelijking met hun groterer broers (de desktops) nog best meevallen.
Neemt niet weg dat het nog wel een flinke hap in de portemonnee is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 24-05 22:58
Als je em iedere dag mee naar school en huis gaat slepen lijkt het me verstandig om ook op het formaat en gewicht te letten.
Veel mensen viel het achteraf nog redelijk tegen dat 4,5-5 kg nog best zwaar is om een tijdje aan je schouder te hebben hangen. Zorg dus dat je een redelijk lichte laptop krijgt.

Persoonlijk zou ik een laptop kopen voor mobiliteit, dus met een Pentium-M en een klein scherm, absolute prestaties en een klein beetje gebruiksgemak zijn imho ondergeschikt aan de meeneembaarheid.
Let trouwens ook op of je de toetsenbord layout een beetje prettig vind en of je er op kan werken zonder spontane RSI te krijgen.

[edit]
Ik heb net even wat informatie over die notebooks zitten zoeken op de site van de fabrikanten. Eigenlijk zijn het allemaal desknotes (desktop replacements) en de goedkope toshiba moet je sowieso negeren, celeron is imho geen optie als je niet financieel helemaal aan de grond zit, de prestaties zijn ver onder de maat.

Ik zou toch eens kijken of je niet voor hetzelfde geld ergens anders iets beters (lees: met Pentium-M) kan krijgen een 1,3 Ghz PM verslaat welke celeron dan ook op de punten waar het er toe doet.

Norrod is niet zo goedkoop, dus als je een beetje rondwinkelt moet er iets goedkopers te krijgen zijn.
Krijg je die subsidie van school eigenlijk alleen als je bij Norrod koopt? Ik heb ook aangenomen dat de kortingen al in deze prijzen verwerkt zitten :?

[ Voor 39% gewijzigd door cryforhelp op 03-02-2004 17:50 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27668

Ik heb niet zelf één van bovenstaande laptops maar ik wil toch even wat kwijt ;)

Ik heb zelf een Compaq Evo N160 PIII-M 1,2 Ghz.
Ik vind dat de laptop vrij warm wordt als je er een beetje intenstief meewerkt op de accu, hij wordt echt gewoon heet.
Hij is wel lekker stabiel en loopt nooit vast ofzo, geweldig snel is het ook weer niet (misschien komt dat meer door Norton Antivirus ;))

En natuurlijk scheelt de Mobile-versie een hoop accutijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Uit de folder "Studeren aan de Facultait Economie van de Hanzehogeschool... natuurlijk met een notebook" *vetgedrukte is commentaar van mij zelf):
Huisleverancier
Samen met deze folder ontvang je informatie van onze huisleverancier NoRRoD Computers. Kijk voor de meest actuele gegevens en speciale prijzen voor studenten van de Hanzehogeschool op hg.norrod.nl (http://www.norrod.nl/hanze.asp inmiddels ;) (gebruikersnaam: hanze, wachtwoord: HGSTUDENT). Met NoRRod Computers hebben we afspraken gemaakt over onder andere de service die je als student krijgt als je daar een computer (notebook! :P ) koopt. NoRRod heeft een eigen filiaal in ons schoolgebouw (groot voordeel, lekker dichtbij ;) ), zodat je snel en deskundig geholpen kunt worden met vragen en/of problemen. Ook hebben we afspraken gemaakt over leenapparatuur. Zodoende heb je altijd de beschikking over een computer, ook als die van je zelf in reparatie is. Je bent vrij al dan niet een notebook te kopen en vrij in de keuze van leverancier. Mocht je een notebook gaan kopen, dan raden we je aan deze bij NoRRoD te kopen. Met de notebooks van NoRRoD kun je zonder problemen op ons notebooknetwerk terecht.
Zoals ik het begrepen van enkele leerlingen op die faculteit die ik ken wordt je notebook dus ook compleet geïnstalleerd met Windows XP en andere benodigde software en worden de instellingen om op het schoolnetwerk te komen ook gelijk er in gezet.

Verder staat er elders in de folder ook nog dit:
Voordelen top 6 van een eigen notebook:
1. Als je een notebook koopt bij NoRRod kun je subsidie krijgen. Als je binnen 4 jaar afstudeert kan die oplopen tot €365,=.
(Kijk op www.helo.hanze.nl voor de voorwaarden)

(...)
Op genoemde site kan ik btw geen info vinden over die subsidie.

Dus ikd enk dat genoemde bedragen gewoon speciale studentenprijzen voor die dingen zijn (in zijn algemeenheid) en ik daar over heen nog eens subsidie kan krijgen.
BTW, ik krijg als student en notebookbezitter via NoRRod volgens mij ook 5% korting op het hele assortiment van NoRRoD. Stond geloof ik op de NoRRoD-site.

Maar ik zal ff kijken of ik via iemand die ik ken die op het hoofdkantoor van NoRRoD werkt of die me kan vertellen hoe dat kostenplaatje exact in elkaar zit.

IIG, denk ik wel dat ik em bij NoRRod weg wil halen ivm de "directe" service als er eens iets mis gaat en de leen-notebook dan.

Verder meen ik te hebben gelezen op de NoRRoD site dat je bij de notebook ook een verzekering voor gedurende je opleiding kan afsluiten.

Edit:
Deze verzekering dus:
(...)

1. drie jarige garantie/verzekering: gedurende drie jaar is de notebook/pc gedekt met volledige nieuwwaarde dekking. Je betaalt hiervoor € 110,- (Standaard opgenomen in het Hanzepakket, zie notebooks / voorkeursassortiment)
2. vier jarige garantie/verzekering: gedurende vier jaar is je notebook / pc gedekt, waarvan de eerste drie jaar met volledige nieuwwaarde dekking en het vierde jaar met 70% nieuwwaarde dekking. Je betaalt voor deze garantie- / verzekeringsuitbreiding € 135,- (meerprijs € 25,- indien je het Hanzepakket aanschaft)
Voor de exacte voorwaarden: voorwaarden Goudse

Verzekeringsvoorwaarden Goudse 2001/2002 en 2002/2003 (word formaat)
Verzekering polisvoorwaarden 2003/2004 (word formaat)

Mocht je vragen hebben over deze uitbreiding dan kun je altijd langs bij de Campuswinkel of contact opnemen met Finesse Adviesgroep, telnr. (050) 520 44 44 o.v.v HG-verzekering.

(...)
Via http://www.norrod.nl/hanze.asp (hanze/HGSTUDENT) > Garantie

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
als ik dat zo hoor dat je pas na 4 jaar (!) een premie van een magere 365 euro krijg, dan krijg ik het vermoeden dat de Hanzehogeschool geld krijgt van Norrod om leerlingen bij hen aan te brengen. Dit sluizen zijn dan uiteindelijk weer naar jou door, maar ik zie het liever direct.

Over de service; als ik het zo zie is dat niet een absolute reparatieservice, maar moet je die er weer extra bij kopen. Dan kun je net zo goed een goedkopere laptop op de goede plek kopen.
Wat ik zo zie van de tekst vind ik het wat rammelig, is dit de complete tekst? Probeer eens wat officiele voorwaarden van ze te pakken te krijgen (mailen misschien?).

[edit] Ik zag dat dat stuk tekst van de site afkomstig is, en het is wel een aardig stukje tekst, maar toch nog een beetje vaag. Er komen bij mij nu nog wat vragen op, maar ik ben ff te brak om die nu te formuleren.

Het zou bijzonder handig zijn als je aan een voorbeeldcontract kan komen, redelijke kans dat ze je hier wel aankunnen helpen als je het even vraagt.

[ Voor 23% gewijzigd door cryforhelp op 03-02-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Een voorbeeldcontract had ik ooit ergens gezien (volgens mij tijdens een open dag) en zag er iff wel wat amateuristisch uit.
En tsjah, na 4 jaar pas je subsidie... gewoon een kwestie van goed studeren B) Volgens mij ben JIJ dus niet zo'n studie ;) :P

Natuurlijk krijgt NoRRoD een mooi geldbedrag van de Hanzehogeschool, zo'n bedrijf zit niet zomaar binnen het gebouw van de faculteit Economie :P
Eerst hadden ze de notebooks in eigen beheer zoals ik dat begreep, maar omdat dit organisatorisch veel vergede hebben ze NoRRoD daar voor ingeschakeld.

En de service is er in principe altijd, zolang je em maar via NoRRoD gekocht hebt. Echter bij kapotte onderdelen krijg je een volledig nieuwe notebook (70% van nieuwwaarde oid) word. Zonder verzekering heb je dus alleen 1 jaar fabrieksgarantie. Zo als ik het meestal zie is dit bij andere bedrijven niets anders ;)

En idd, de eerste 2 quotes komen uit een folder. het is pokke weerk om de hele folder over te typen dus alleen die 2 belangrijkste stukjes ;) :P

En dat andere komt van die site af ja, dat kun je zelf ook bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

1. Die vage hanzehogeschoolregeling van geld terug naar 4 jaar zit NIET in de prijs die je zit berekend.
2. Ja, die korting geld ook als je je note bij een andere winkel koopt
Echter bij kapotte onderdelen krijg je een volledig nieuwe notebook (70% van nieuwwaarde oid) word.
Nee, dat kan eventueel als de reparatie duurder is dan een nieuwe. 1e drie jaar is 100% nieuwwaardedekking, 4e jaar is 70% nieuwwaardedekking.

Om nog even de voorwaarden op te sommen:

je kunt dus 3 of 4 jaar verzekering kopen. Die zorgt ervoor dat je note verder kostenloos gefixed word als hij binnen die 3 of 4 jaar stuk gaat. In geval van externe schade (dus als je het zelf hebt laten vallen of bier erover ofzo), betaal je 110 euro eigen risico per geval. Diefstaldekking is er ook, maar beperkt: straatroof is gedekt, maar als hij uit een huis gestolen wordt, moet dat je eigen huis zijn en er moet braakschade zijn...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Had net ff een gesprekje op MSN met die jongen die op het hoofdkantoor van NoRRoD werkt waar ik het eerder in dit topic over had en hij raadde vooral de Toshiba Sattelite A10-S603 aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
[22:47:06] Dj SeVeN (L): ga niet voor een amd
[22:47:39] Jeroen is op: nee?
[22:47:45] Jeroen is op: en wat is jouw reden?
[22:47:59] Dj SeVeN (L): nope.. word warmer en is niet zo stabiel als
           n pent
[22:48:07] Dj SeVeN (L): en dat merk ik ook op het werk
[22:48:20] Dj SeVeN (L): ik zou je een toshiba aanrade
[22:48:31] Jeroen is op: maar k vind die Acer er zo mooi uit zien (l)
[22:48:39] Jeroen is op: :p
[22:48:51] Dj SeVeN (L): alleen is er 1 nadeel bij.. als ie stuk is
           word ie opgestuurd. en dat kan wel n paar weekjes duren (4)

weet niet hoe dat bij acer is
[22:49:03] Jeroen is op: k vind die Toshiba wat lelijk... met die
           hakjes in de hoeken bij het TFT-scherm
[22:49:10] Dj SeVeN (L): nu heb ik zelf n acer. 1,4 ghz.. die bevalt
           me best hoor.
[22:49:29] Jeroen is op: wat voor een Acer precies? type bedoel ik
[22:49:43] Dj SeVeN (L): mijn type weet zo niet..
[22:49:47] Dj SeVeN (L): heb m op werk ligge
[22:49:54] Jeroen is op: ow
[22:50:00] Jeroen is op: maar hij is van je zelf?
[22:50:05] Dj SeVeN (L): als je voor geluid gaat neem dan een toshiba
[22:50:16] Dj SeVeN (L): liefst compaq (JBL Speakers (Y))
[22:50:41] Jeroen is op: hehe, k heb nu een Compaq Armada 1500c
[22:50:46] Jeroen is op: is idd hele goeie geluid :)
[22:50:54] Dj SeVeN (L): en dat vind ik bij acer tege valle
[22:50:56] Jeroen is op: maar t is een wat ouder notebookje :p
[22:51:15] Dj SeVeN (L): maar zou je wel n p4 aanraden
[22:51:17] Dj SeVeN (L): niet een amd
[22:51:20] Jeroen is op: hmmz, dus jij vind Toshiba stabieler en
           betere geluid hebben dan Acer
[22:51:30] Dj SeVeN (L): amd heeft veel meer koelling nodig. en maakt
           dus meer lawaai
[22:51:37] Jeroen is op: tsjah
[22:51:37] Dj SeVeN (L): jah... maar wanneer moet je beslisse?
[22:51:44] Jeroen is op: mwoah, heb nog wel ff
[22:51:54] Jeroen is op: nieuw schooljaar begint pas in september of
           zo?
[22:52:07] Jeroen is op: en t is nog maar de vraga of ik dit jaar ook
           daadwerkelijk haal :p:clown
[22:52:17] Dj SeVeN (L): ik ga donderdag weer aant werk. (paar dagjes
           vrij) 
           dan zet ik ze ff naast elkaar en laat ik ze ff een weekje
           stresse
[22:52:18] Jeroen is op: maar wil een beetje voldoende van te voren
           informeren en zo he ;)
[22:52:31] Jeroen is op: hehe, benchmarks? :clown
[22:52:38] Dj SeVeN (L): jah
[22:52:40] Jeroen is op: doe maar als je dara de mogelijkheid toe hebt
           en wilt :p
[22:52:46] Dj SeVeN (L): doek wel ff
[22:52:51] Jeroen is op: hehe, erg aardig
[22:53:00] Jeroen is op: toch fijn dat ik iemand ken die bioj NoRRoD
           werkt :p
[22:53:01] Dj SeVeN (L): als niet te druk is ga ik donderdag wat
           ouwehoere met die dinge
[22:53:05] Dj SeVeN (L): :D
[22:53:09] Jeroen is op: hehe
[22:53:18] Dj SeVeN (L): maaruhh ik moet gaan.. zou mn vriendin belle
           :D
[22:53:19] Jeroen is op: enne, Wireless LAN vind ik ook best
           belangrijk
[22:53:24] Jeroen is op: of die ene beetje stabiel is
[22:53:37] Dj SeVeN (L): oki
[22:53:40] Jeroen is op: dus als je kans ziet om dat ook te testen op
           beiden
[22:53:43] Jeroen is op:  :)
[22:53:49] Dj SeVeN (L): doe ik ook wel
[22:53:57] Jeroen is op: en de 2 goedkoopste modellen he gata et
           alleen om :p
[22:53:59] Dj SeVeN (L): heb wirless linksys router staan op werk :D
[22:54:06] Jeroen is op: owk (y)
[22:54:11] Dj SeVeN (L): M(?)
[22:54:12] Jeroen is op: Linksys AP, goed merk? ;)
[22:54:17] Jeroen is op: hoor veel lovende verhalen nl
[22:54:24] Dj SeVeN (L): heb zelf ook linksys
[22:54:29] Dj SeVeN (L): :D
[22:54:31] Jeroen is op: ja, maar bevalt goed?
[22:54:35] Dj SeVeN (L): supers
[22:54:40] Dj SeVeN (L): stabiel en snel
[22:54:40] Jeroen is op: owki :)
[22:54:44] Dj SeVeN (L): makkelijk te gebruike
[22:54:44] Jeroen is op: dacht ik al
[22:54:47] Dj SeVeN (L): maar moet echt gaan
[22:54:49] Jeroen is op: kalntenmerk van Cisco toch
[22:54:50] Dj SeVeN (L): mzal
[22:54:52] Jeroen is op: hehe
[22:54:53] Jeroen is op: owk
[22:54:54] Jeroen is op: mzzls

Ook zal ie beiden ff voor me gaan testen en benchmarken. Zoals ik tegen em zei 9en je dus kunt lezen) ben ik best een beetje blij dat ik iemand ken die dr werkt. :P

Edit:
FF voor de duidelijkheid: <i>:clown</i> is een shortcut voor een eigen smilie van me in MSN ;):P Het heeft dus verder niets met de tekst te maken en zorgt alleen voor een smiley met brede lach en een clownsneusje, zo iets als :+ dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

hoe komt die gast erbij dat amd niet zo stabiel is als pent? denkt ie nou echt dat dat tegenwoordig nog ene drol uitmaakt? pentiums/amd's zijn NET zo stabiel.

Intel centrino platform verbruikt minste stroom en wordt minder warm.

edit: no offence, maareh.. "uitgebreide specs" op die site zuigen van alle kanten :s ben ik bijvoorbeeld de enige die niet kan vinden: watvoor/hoe snel hdd, welke videokaart in die toshiba, welke geluidskaart, watvoor tft-scherm... etc etc.. kan je zo nix mee

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 03-02-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 63813 schreef op 03 februari 2004 @ 23:01:
hoe komt die gast erbij dat amd niet zo stabiel is als pent? denkt ie nou echt dat dat tegenwoordig nog ene drol uitmaakt? pentiums/amd's zijn NET zo stabiel.

Intel centrino platform verbruikt minste stroom en wordt minder warm.

edit: no offence, maareh.. "uitgebreide specs" op die site zuigen van alle kanten :s ben ik bijvoorbeeld de enige die niet kan vinden: watvoor/hoe snel hdd, welke videokaart in die toshiba, welke geluidskaart, watvoor tft-scherm... etc etc.. kan je zo nix mee
IDD, dat vond ik enigszins zuigen, die info, maar die notebooks zitten ook in hun standaard asortiment:
Acer Aspire 1356LMi (echter met 2x DVD-brander, maar kan volgens Acer site ook geleverd worden met CD/DVD/CD-R combo geleverd worden)
Toshiba Satellite A10-S603

K heb alleen ff de voor mij belangrijkste (lees: goedkoopste) er uit gepikt.

En de echte tweaker had allng de site van de fabrikant zelf opgezocht en de specs daar bekeken (wat ik ook gedaan heb ;) ) B)

BTW, over die temperatuur: dat verhaal over die temperatuursverschil hoor ik vaker, echter wist ik niet of de Pentiums of de AMD's nu warmer worden :P
En ik geloof nog steeds dat er verschil in zit. :)

Edit:
Toshiba's webpagina over de Sattelite A10-S603
Acer's webpagina over de Aspire 1356LMi (en deze (onderaan))

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Anoniem: 63813 schreef op 03 februari 2004 @ 23:01:

www.toshiba.nl bestaat ook nog steeds hoor...

En TS: haal dat username en wachtwoord van die hanze-site van norrod eens weg uit je eerdere post: het is niet echt geheim, maar niet netjes om dat gelijk op een forum te posten lijkt me...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Moartn schreef op 03 februari 2004 @ 23:18:
[...]

En TS: haal dat username en wachtwoord van die hanze-site van norrod eens weg uit je eerdere post: het is niet echt geheim, maar niet netjes om dat gelijk op een forum te posten lijkt me...
Hmmz, discutabel lijkt me. Het is namelijk wel vereist voor een complete beeldvorming van de situatie en het staat ook gewoon in de folders met informatie van de Hanzehogeschool.
Nouja, ik zal ze wel weg halen als de mods er net zo over denken. Ik vind dat ik de regels niet overtreed, dara het gewoon openbaar wordt weggegeven door de Hanzehogeschool en NoRRoD ;) :P (zie ook mn quote uit die folder: [rml]JeroenM_tbs in "[ Notebooks] Welke kiezen voor opleiding?..."[/rml] )

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 03-02-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Let er op dat die Toshiba A10-S603 geen pentium maar een 2,4 ghz celeron is :/ groot verschil namelijk.

Stabilteitsverschillen tussen verschillende processors is dik gelul en warmteverschillen zijn er wel, maar niet tussen twee desktop replacement processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 17:47
Men pa heeft een Acer en de kwaliteit daarvan haalt het verre niet bij de Toshiba/HP laptop's die we hier op de zaak hebben.
Dus als je een stevige laptop wil moet je denk ik voor de Toshiba gaan!

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Moartn schreef op 03 februari 2004 @ 23:18:
[...]

dat kan ts toch zelf ook wel in openingspost zetten? beetje nutteloos zoekwerk.. ik wil best van dienst zijn maar ik ga niet zoeken voor mensen als ze dat ook makkelijk zelf kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 63813 schreef op 04 februari 2004 @ 12:34:
[...]

dat kan ts toch zelf ook wel in openingspost zetten? beetje nutteloos zoekwerk.. ik wil best van dienst zijn maar ik ga niet zoeken voor mensen als ze dat ook makkelijk zelf kunnen.
In mn vorige reply kon je lezen dat ik mn startpost al even had aangepast, ant die sites had ik al wel degelijk opgezogd van te voren en bekeken. Echter ik wilde meming van de mede-tweaker weten.

Ik heb zelf ook een Toshiba Sattelite gahd, maar dan een aardig oude Pentium 1. Op zich was daar ookm niets mee, maar er zat wel zo'n muispuntje midden in het toetsenbord voor het besturen van de muis, dat wel echt klote.

Zou het op de Sattelite A10-S603 ook een groot nadeel zijn dat er geen scrollknop op het touchpad zit?

@cryforhelp:
Op school heb ik 2 jaar lang geen problemen gehad met een Celeron 566Mhz, dan verwacht ik eigenlijk ook geen problemen met een 2,4 Ghz Celeron.

Heeft eimand enig idee hoe lang die Acer Aspire 1356LMi en Toshiba A10-S603 het op 1 volle batterij zonder netstroom zouden kunnen uithouden (uitgaande van het gunstigste geval zonder tweaks oid, dus gewoon idle time en aan)?

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 04-02-2004 20:43 ]

Pagina: 1