Pioneer VSX-D510 en Spdif

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik heb een Pioneer VSX-D510 Receiver en ik wil daar mijn geluidskaart (SoundMAX ADI AD1985, Asus P4P800 Onboard) digitaal op aansluiten.
Ik krijg er alleen helemaal geen geluid uit! Ik heb de versterker op de coaxiale ingang ingesteld en 'signal select' op digital gezet, maar het helpt allemaal niks.
Analoog met dezelfde kabels gaat wel goed trouwens.

Iemand enig idee wat ik misschien verkeerd doe?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je nog niet SPDIF aangezet in het preferences menu van het Soundmax Control Panel. Je moet daar AC3 SPDIF en PCM SPDIF aanzetten.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:15:
Waarschijnlijk heb je nog niet SPDIF aangezet in het preferences menu van het Soundmax Control Panel. Je moet daar AC3 SPDIF en PCM SPDIF aanzetten.
Helaas voor mij staan die allebei al aan... :/

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12 15:11

Shuriken

Life is all about priorities

Als ik het me goed herinneren kan je in het setup menu van de receiver aangeven aan welke input je de digitale ingangen hangt. Misschien moet je dat nog even checken.

Bij mij hangt optical aan dvd input en een spdif aan vcr input.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Shuriken schreef op 03 februari 2004 @ 13:04:
Als ik het me goed herinneren kan je in het setup menu van de receiver aangeven aan welke input je de digitale ingangen hangt. Misschien moet je dat nog even checken.

Bij mij hangt optical aan dvd input en een spdif aan vcr input.
Ik kan alleen kiezen voor Coaxial en Optical, ik heb de CDR-input (waar ik de computer analoog ook op aansluit) al op coaxial gezet. Ook de signal select op digital maar het helpt allemaal niks.

Het zal toch niet zo zijn dat mijn receiver op de één of andere manier er niet mee overweg kan?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

wees er maar 80% zeker van dat de digitale uitgang van je geluidskaart gewoon niet aanstaat hoor, het is OF het een OF het ander, waarbij een geluidskaart een nogal wat grotere "kanshebber" is om niet te werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
JvS schreef op 03 februari 2004 @ 16:00:
wees er maar 80% zeker van dat de digitale uitgang van je geluidskaart gewoon niet aanstaat hoor, het is OF het een OF het ander, waarbij een geluidskaart een nogal wat grotere "kanshebber" is om niet te werken.
Maar hoe krijg ik dat ding wél aan dan? In de handleiding van het moederbord wordt er - afgezien van dat er zo'n uitgang op zit - met geen woord over gerept...

Maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vorige antwoord:
Het kan toch niet zo zijn dat mijn receiver wél een digitale ingang heeft maar géén S/PDIF ondersteunt of zo? (Hier heb ik verder ook niet echt verstand van zoals je ziet...)

[ Voor 22% gewijzigd door Hatsekie_D op 04-02-2004 01:11 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12 15:11

Shuriken

Life is all about priorities

Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik zelf ook de VSX-D510 heb. Ik heb em aangesloten op de SPDIF van mijn Nforce moederbord en dat werkt perfect.

Dus het kan volgens mij niet aan de versterker liggen. Ik neem aan dat je ook allebij de SPDIF connectoren geprobeert hebt?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Shuriken schreef op 04 februari 2004 @ 12:08:
Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik zelf ook de VSX-D510 heb. Ik heb em aangesloten op de SPDIF van mijn Nforce moederbord en dat werkt perfect.

Dus het kan volgens mij niet aan de versterker liggen. Ik neem aan dat je ook allebij de SPDIF connectoren geprobeert hebt?
Op de versterker bedoel je?
Ik heb 1 coaxiale SPDIF-connector en 2 optische, maar ik wil dus de coaxiale gebruiken.
Maar dat je zelf ook SPDIF hebt aangesloten schept weer hoop :)

Ik heb er trouwens 10 meter kabel tussen hangen, is dit dan misschien teveel voor het digitale signaal?

[ Voor 9% gewijzigd door Hatsekie_D op 04-02-2004 13:42 ]

Verwijderd

10 meter mag geen probleem zijn. Probeer anders eens de laatste drivers te installeren en loop daarna nog eens alle instellingen na.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:39:
10 meter mag geen probleem zijn. Probeer anders eens de laatste drivers te installeren en loop daarna nog eens alle instellingen na.
Laatste drivers heb ik en ik zou niet weten waar ik nog iets anders in zou moeten stellen dan in het SoundMax Control Panel... :?
Pagina: 1