Toon posts:

[WINXP + IE6] Internet Explorer crasht

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik een heel vreemd probleem...

Wanneer ik meer dan een venster van IE open heb, dan crasht IE, dus als een pagina bijvoorbeeld een Javascript popup opent (een nieuw venster dus) dan crasht mijn IE.

Of wanneer ik 2 IE vensters tegelijk open crasht ie ook. Bij 1 venster open doet IE normaal 8)7

Ik draai windows XP met IE6 op een AMD Athlon XP 1600+, 512 MB ram, Geforce 2MX, Soundblaster 128PCI, Maxtor 6 Gb HDD.
De afgelopen weken heb ik geen nieuwe software geinstalleerd of mijn configuratie veranderd.

Wie o wie weet wat er hier aan de hand is?

BVD,
GHoZT

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met je hijackthis log file hier te posten :)

Verwijderd

Ik sluit me bij elevator aan.
Spyware is voor 99% zeker de boosdoener ;)

Verwijderd

Topicstarter
Na flink wat speurwerk ben ik er achter wat het was...

IE gaf een fout aan in "msctf.dll". Dit opgezocht bij Microsoft en wat blijkt...
een conflict met m'n "speech recognition engine". Deze heb ik verwijderd en voila... IE werkte weer naar behoren

Maar wat ik dus niet helemaal begrijp is wat de "speech recognition engine" met IE te maken heeft, behalve dat ze blijkbaar dezelfde DLL gebruiken.

edit:

en waarom dit pas na +/- 3 maanden gebeurt... voorheen had ik geen last van die 2 samen...

Maar iig bedankt voor de suggesties

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 12:59 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

msctf is ook een onderdeel wat bv. door Office geupgrade wordt - heb je die toevallig geupgrade gehad? :)

Verwijderd

Het blijft Microsoft eh ? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, ik heb wel office 2k3 geinstalleerd, daarvoor office xp

zou het dan met de installatie van office 2k3 fout zijn gegaan? k vind het alleen vaag dat eht niet meteen na de installatie problemen gaf, maar pas een aantal weken erna...
Pagina: 1