Toon posts:

[WC] Probleem met eheim pomp

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in middels mijn 2 de:z Eheim 1048 pomp. Nu is mijn probleem dat die blijft ratelen (hij is net nieuw) er zit een groot reservoir in dus de lucht moet er uit zijn verder heb ik een GPU en CPU blok van xxlcases (alles clax) en 1 radiator ik heb er wel 2 maar dat leek me teveel voor de pomp.

heeft iemand een idee hoe het komt dat die #$%^&*^%$# herrie maakt
(wordt er schijt ziek van) :'(

als ik heb inschakel en uit schakel en ik doe dat een paar keer maakt die steeds een ander geluid :? ik heb al gezogt maar telflon tape bij een nieuwe pomp :?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Dan zal er toch wel lucht blijven hangen bij het blad wat rond draait anders maakt ie echt die herrie nie. of de as is kapot maar dat zal wel nie met een nieuwe

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 17:11

t!mP

is inflatie gevoelig

http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm

teflon is de truuk......... search vraag imo, maar zo is me post nog nuttig

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mijn sicce rateld ook tegenwoordig, maar die heeft geen rotor uit 2 delen, maar is inmiddels wel 1,5 jaar oud, en draait natuurlijk een aantal uur per dag. Binnenkort denk maar een eheim erin, want daar kunnen tenminste wel fatsoenlijke inline aansluitingen op :)

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 02-02-2004 23:08 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 22:42
Een Sicce (nova) zit hetzelfde in elkaar als die eheim pompen.

1) de blauwe schoepen aandrukken op de kern
2) zorgen dat je de pomp als het ff kan onder water in elkaar zet: geen luchtbelletjes bij de as enzo.

Verder moet je natuurlijk ook zorgen dat de retourslang niet voor belletjes zorgt :)

Verwijderd

weet niet om het mogelijk is bij eheim pompen, maar ik heb wel ervaring met grotere pompen (niet/minder geschikt voor wc's). Regelmatig inwendig onderhoud zorgt ook voor geluidsreductie. Zo is het schoonmaken, insmeren met smeerolie/vet ideaal om geluid te reduceren.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bredend schreef op 03 februari 2004 @ 00:01:
Een Sicce (nova) zit hetzelfde in elkaar als die eheim pompen.

1) de blauwe schoepen aandrukken op de kern
2) zorgen dat je de pomp als het ff kan onder water in elkaar zet: geen luchtbelletjes bij de as enzo.

Verder moet je natuurlijk ook zorgen dat de retourslang niet voor belletjes zorgt :)
ik had pas ff gekeken, maar ik dacht juist dat de rotor 1 vast deel was :? naja, de uitgang is wat ingescheurd, dus lekt ie zo nu en dan een druppeltje, met lijm/pvc lijm kreeg ik dat nu niet meer verholpen, vorige keer wel.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-12 13:21
Ik plaats mijn vraag maar hier omdat dit mij werd aangeraden.

Mijn probleem:
Mijn pomp rateld, als de pc uitstaat.

Dit doet deze enkelt als mijn systeem voor ongeveer een uur of 2 (afkoel tijd) of langer heeft uitgestaan en het water dus is afgekoelt (pomp staat altijd aan).
Als ik nu mijn pc weer opstart en het water iets verhoogt in temperatuur is dit geratel voorbij (ongeveer na 2 minuten al).

Iets wat ik al in het begin heb gedaan is een klein beetje teflon om het rotor huis. Dit heeft bij mij nooit problemen opgeleverd en hielp om de pomp iets stiller te krijgen als deze niet perfekt recht stond.

De pomp is nu ongeveer 1,2 jaar oud.

Samen gevat:

-Pomp maakt herrie bij geen gebruik (lees uit) computer

en mijn vraag aan jullie heeft iemand van jullie dit ook gehad en wat heb je gedaan om het te verhelpen.

Verder ben ik ook geintresseerd waarom de pomp dit doet bij "koud" water.

De pomp staat trouwens 24/7 aan omdat ik van mening ben dat iets minder snel slijt als het continu aanstaat ipv aan uit aan uit.

Trouwens je mag toch wel verwachten dat een aquarium pomp continu aan kan blijven staan.
Vissen zullen er denk ik ook niet blij van worden als de pomp soms wel soms niet aanstaat.

En nee mijn pc overstemd niet het geluid van de pomp.
het enige wat te horen is als de pc aanstaat is mijn HD WD1200JB en 2 fans beide op 7 volt.

[ Voor 7% gewijzigd door Steefph op 03-02-2004 17:45 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Ik heb een Sicce nova en draait hier super goed heb inmiddels al ruim een jaar WC setup heb nooit problemen gehad met me pomp behalve dat ie lekte maar met een beetje lijm was dat zo geregeld ;) . Ik wou eerst ook die Eheim kopen maar die zijn wel best duur en terwijl bij sommige mensen niet eens lang mee heb ik het toch niet gekocht. Me pomp ratelt af en toe maar dat is in paar minuten weer weg :) .

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

heel leuk Vegito maar daar werdt niet om gevraagd :) Doe dit maar in het grote waterkoelingsvragen topic plaatsen ofzo...

Nog even voor de topic starter:

Hoe warm wordt je water?? Het lijkt erop dat door het verwarmen er iets uitzet/krimpt ten opzichte van een ander onderdeel maar dat kan alleen maar als het water echt veel warmer wordt... Gebruik je de pomp inline of ondergedompelt??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-12 13:21
apen-nootjes schreef op 03 februari 2004 @ 20:16:
Hoe warm wordt je water?? Het lijkt erop dat door het verwarmen er iets uitzet/krimpt ten opzichte van een ander onderdeel maar dat kan alleen maar als het water echt veel warmer wordt... Gebruik je de pomp inline of ondergedompelt??
Het water is bij gebruik ongeveer 35 graden en afgekoeld 25. (kamer temp is nogal hoog door terrarium)

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1