Een splinternieuw systeem wat ik gebouwd heb voor mijn kleine schoonzusje blijft vastlopen. Ik heb volgens mij alles er aan geprobeerd, dus wie weet, misschien zien jullie nog dingen die ik over het hoofd heb gezien. Zo niet, dat gaat het hele pakket retour leverancier. Maar liever niet, want bij kleine meisjes hun MSN pc afpakken valt meestal niet goed in de smaak...
Het gaat om het volgende systeem:
Moederbord: ECS K7S5A pro
Processor: AMD AthlonXP 2200+ (thorton core)
Geheugen: 256 MB PC2700 Kingston
Videokaart: Nvidia GF4MX440
HDD: 40 GB 7200RPM Maxtor
CDROM: Lite-On 52/32/52
Voeding: 450 Watt Q-Tec Dual Fan
Wat heb ik geprobeerd:
1. Het bios geupdate naar de laatste nieuwe versie
2. De geheugen timings op safe gezet (cas 2.5)
3. De processor ondergeklokt tot 1500+
4. Het geheugen ondergeklokt tot PC2100
5. De originele voeding vervangen door Q-Tec 450 watt. (dacht aan een spanningsprobleem)
6. De PC een uurtje laten lopen met BURNK7 (geen probleem)
7. Met AIDA de voedingslijnen en temperaturen bekeken. De voeding is super stabiel en de waardes zijn nagenoeg perfect. De temperatuur voor de proc ligt op zo`n 35 graden.
Wat blijft het probleem:
Het onderclocken en de zwaardere voeding hebben de opstartproblemen en vastlopers een heeeeel eind terug gebracht, maar toch nog 2 a 3 maal op een avond tijdens MSN (toch geen zwaar werk...) loop de PC vast. Soms start hij ook niet op en moet je tot wel 3 maal opnieuw proberen. De PC lijkt dan wel aan te gaan, maar het beeld blijft zwart en er komt geen piep van het BIOS.
Iemand een mogelijke oplossing voor deze breinkraker?
Het gaat om het volgende systeem:
Moederbord: ECS K7S5A pro
Processor: AMD AthlonXP 2200+ (thorton core)
Geheugen: 256 MB PC2700 Kingston
Videokaart: Nvidia GF4MX440
HDD: 40 GB 7200RPM Maxtor
CDROM: Lite-On 52/32/52
Voeding: 450 Watt Q-Tec Dual Fan
Wat heb ik geprobeerd:
1. Het bios geupdate naar de laatste nieuwe versie
2. De geheugen timings op safe gezet (cas 2.5)
3. De processor ondergeklokt tot 1500+
4. Het geheugen ondergeklokt tot PC2100
5. De originele voeding vervangen door Q-Tec 450 watt. (dacht aan een spanningsprobleem)
6. De PC een uurtje laten lopen met BURNK7 (geen probleem)
7. Met AIDA de voedingslijnen en temperaturen bekeken. De voeding is super stabiel en de waardes zijn nagenoeg perfect. De temperatuur voor de proc ligt op zo`n 35 graden.
Wat blijft het probleem:
Het onderclocken en de zwaardere voeding hebben de opstartproblemen en vastlopers een heeeeel eind terug gebracht, maar toch nog 2 a 3 maal op een avond tijdens MSN (toch geen zwaar werk...) loop de PC vast. Soms start hij ook niet op en moet je tot wel 3 maal opnieuw proberen. De PC lijkt dan wel aan te gaan, maar het beeld blijft zwart en er komt geen piep van het BIOS.
Iemand een mogelijke oplossing voor deze breinkraker?