Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Waarom heeft orange deze gegevens nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard eerst een mail gestuurd naar Orange én Vodafone, maar beiden hebben ze nog niet geantwoord (al 6 werkdagen niet).

Ik wil een abbo bij Orange via 2call.nl afsluiten. Bij het invulformulier staat:

Vodafone en Orange
Deze gegevens zijn alleen verplicht indien u een Orange of een Vodafone abonnement wilt:
Status: Getrouwd, geregistreerd partnerschap, samenwonend of overig
Werk: Fulltime, parttime, student, zelfstandige, gepensioneerd of overig
Woonstatus: Huurder, eigenaar of inwonend
Woonduur: ... jaar
Functie: .........

Waarom willen ze in gods naam weten wat mijn werk, woonstatus, woonduur en functie is? Dit hoef ik toch niet verplicht in te vullen?

Weet iemand dit?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
denk dat dat voor risico-inschatting en demografische gegevens is :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Omdat ze zekerheid willen dat je betaald. Ze mogen dit vragen, want ze hebben geen monopoly. Als het je niet bevalt, ga je ergens anders heen. Verder is dit vaker langsgekomen.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 02 februari 2004 @ 19:27:
denk dat dat voor risico-inschatting en demografische gegevens is :)
Hmm... Ik ben student en huurder, dus dat zal wel weer negatief uitvallen... :( Vooroordelen :S

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:29:
[...]

Hmm... Ik ben student en huurder, dus dat zal wel weer negatief uitvallen... :( Vooroordelen :S
Heeft niets met vooroordelen te maken, heeft alles te maken met risicoinschatting.

Zie ook:
sdomburg schreef op 25 januari 2004 @ 23:43:
Telfort is een bedrijf met winstoogmerk. Om zoveel mogelijk winst te maken is het logisch dat ze zoveel mogelijk klanten willen. Doordat Telfort een bepaalde groep uitsluit, blijkt dat bij die groep (wegens wanbetaling oid.) geen winst te behalen valt. Het is dus een kostenpost, die Telfort op andere groepen moet verhalen. Volkomen terecht dus dat ze bepaalde mensen niet aannemen.

Het leuke van een vrije markt economie is, dat als dit je niet aanstaat, je vrolijk naar de concurrent kunt gaan. Sim-pel.

Voordat je meteen hiertegenin gaat, ik ben zelf 19.

Nog even over discriminatie; iedereen discrimineert. Ben je ook tegen Ladies Night?
ALs je had gezocht, had je veel meer van dieze topics kunnen vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door sdomburg op 02-02-2004 19:33 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hier is al wel eens wat over langsgekomen, zie bijvoorbeeld dit draadje eens, en dan vooral deze reply:
Korakal in "Geweigerd bij Vodafone"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45
[...]

ik zie niet in waarom dit negatief zou moeten zijn :?
er zijn zoveel studenten in Nederland die huurder zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door Crash op 02-02-2004 19:39 ]

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 09:07
Kopende student.. die moet wel rijke ouders (of heeeel goed werk :)) hebben...

Modbreak:
Wil je dit soort offtopic en onzinnige replies ajb achterwege laten.

[ Voor 45% gewijzigd door Korakal op 02-02-2004 20:53 ]

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Zelf werk ik in een vodafone city point en als er een jong persoon binnenkomt kan ie beter zeggen dat ie student is dan dat ie alleen part-time werkt. 95% van de gevallen wordt alles toch wel goedgekeurd.

Ontopic :

Alleen de arbeidsstatus (fulltime / parttime / student) is bij ons verplicht in te vullen. Getrouwd en whatever niet. Vraag me dus ook af waarom ze dat dan bij Vodafone ineens wel willen hebben terwijl in het directe aanspreekpunt voor de consument we dat helemaal niet vragen ?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45
Xandalf schreef op 02 februari 2004 @ 22:26:
Zelf werk ik in een vodafone city point en als er een jong persoon binnenkomt kan ie beter zeggen dat ie student is dan dat ie alleen part-time werkt. 95% van de gevallen wordt alles toch wel goedgekeurd.

Ontopic :

Alleen de arbeidsstatus (fulltime / parttime / student) is bij ons verplicht in te vullen. Getrouwd en whatever niet. Vraag me dus ook af waarom ze dat dan bij Vodafone ineens wel willen hebben terwijl in het directe aanspreekpunt voor de consument we dat helemaal niet vragen ?
ik denk dat dat laatste komt door de site, om het hunzelf makkelijker te maken.
Vodafone vraagt dit idd niet :) (tenminste niet toen ik eind december een abo afsloot).
ik denk dat ze een soort van template/formulier opgesteld hebben met daarin alle extra vragen die Orange wil weten, en deze in het eenzelfde formulier hebben gezet als dat voor Vodafone.
zo hebben ze 1 formulier, wat voor beide providers te gebruiken valt :)
beetje gemakszucht denk ik :P

Verwijderd

[...]

Ben ook student en huurder en heb probleemloos bij 2call een Orange Free 40 abonnement afgesloten. Snap niet waar je je druk om maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig maar :) Dank jullie wel voor de info...
Pagina: 1