Antec SLK3700

Pagina: 1
Acties:

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik ben dus van plan de Antec SLK3700AMB-EC te gaan kopen met 350W SmartPower ATX12V power supply. Ik vraag mij dus nog steeds af of deze kast nou brons of zilverachtig is! Op sommige sites is hij duidelijk brons en op andere weer zilverachtig.
http://www.pcekspert.com/articles/110-1.html (zie deze site)
Ik neem deze kast vooral, omdat er hij niet al te duur is en omdat 2 12cm fans op kunnen. 1 voor en 1 achter.
Standaard zit er eentje aan de achterkant van het merk Antec, daarvan wil ik dus ook een 2e kopen. Is dit een goede koop?
Mijn pc-tje is:
AMD Athlon 2700+ (wil overklokken dmv multiplier op 14 en FSB naar +/- 175 ipv 166)
Asus A7N8X-X mobo
Club 3D ATi Radeon 9800 Pro 128 mb
Dane-Elec 512 mb PC2700 (wil naar 3200)
Maxtor 80 gb hd
SB Live! 4.1 met bijhorende 4 speakers (beter dan AC'97 onboard)

Verwijderd

Die kast is in elk geval zilverachtig. Volgensmij dezelfde kleur als de meeste antec kasten.

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 20:37

Bacosjaco

Under constuction

Sorry hoor ik heb deze kast gehad en hij is echt bronsachtig,hij wijkt terdege af van de normale antec kleuren.Het is wel een mooie kast maar ik heb nu een 3700BQE iets duurder maar stiller, kleur is zwart en betere airflow.
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:39:
Die kast is in elk geval zilverachtig. Volgensmij dezelfde kleur als de meeste antec kasten.

Verwijderd

Sorry de kleur leek op de foto's erg op mijn antec plusview

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Vossie1 schreef op 02 februari 2004 @ 19:14:
Mijn pc-tje is:
AMD Athlon 2700+ (wil overklokken dmv multiplier op 14 en FSB naar +/- 175 ipv 166)
Euu das een Mhz of 2450 :P
Wat voor koeling heb je ? en heb je enig id of die proc dat wel haalt ? want ik denk dat dat vies tegen gaat vallen als je geen dikke koeler hebt en je vcore niet boven de 1.8v kan (ik ga er even vanuit dat je je bord niet gemod hebt).

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 02-02-2004 22:26 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

|:(

[ Voor 99% gewijzigd door Tjaps op 02-02-2004 22:26 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

The Doctor schreef op 02 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Euu das een Mhz of 2450 :P
Wat voor koeling heb je ? en heb je enig id of die proc dat wel haalt ? want ik denk dat dat vies tegen gaat vallen als je geen dikke koeler hebt en je vcore niet boven de 1.8v kan (ik ga er even vanuit dat je je bord niet gemod hebt).
valt enigzins mee, een 2700+ heeft standaard een FSB van 166Mhz en een mp van 13x dus dit is niet extreem veel hoger dan de 2166Mhz waar hij normaal al op loopt.

let op: dit is geen garantie dat je het ook haalt, ik merk alleen op dat het mij zeker niet onmogelijk lijkt :P

9800x3d

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik denk dat'ie best een goeie kans heeft om de 2400 te halen, da's niet zó'n extreme oc... Dat halen veel 2700+'en met gemak :P

[ Voor 69% gewijzigd door Wormaap op 02-02-2004 22:36 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

makje schreef op 02 februari 2004 @ 22:30:
[...]

valt enigzins mee, een 2700+ heeft standaard een FSB van 166Mhz en een mp van 13x dus dit is niet extreem veel hoger dan de 2166Mhz waar hij normaal al op loopt.

let op: dit is geen garantie dat je het ook haalt, ik merk alleen op dat het mij zeker niet onmogelijk lijkt :P
O nee omnogenlijk is het zeker niet maar als hij met een luchtkoeler draait (thermalright en dat soort spul uitgesloten) dan heeft ie weinig kans omdat je voor 2450 toch wel minimaal 1.75/1.8v nodig gaat hebben en een gewone luchtkoeler dat gewoon niet trekt.

Maar laten we even wachten met verder discussiëren totdat de TS wat meer info heeft gegeven :)

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
ik heb toevallig die kast en hij is echt wel Bronskleurig.

AMB = Antec Metallic BRONZE!

Die standaard fan maakt wel een beetje herrie, maar op 7 volt nie meer.
Ik heb voorin ook een fan op 7volt gezet, airflow is goed.

pics: www.wimbo.nl/pics/case

/edit
pics zijn wazig, gemaakt met telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door 41728 op 02-02-2004 22:46 . Reden: url erbij ]

Verwijderd

Ik heb deze kast ook net en ben er erg tevreden mee,ik vind hem beslist niet bronskleurig maar eerder donker grijs,gewoon een mooie kleur.
Ik wou een stille computer en dat is met deze kast goed gelukt,ik heb er 2 Papst 120mm fans in die op 5V draaien en een Zalman 7000 koeler,de voeding is een Enermax met Papst fans dus aardig stil.
Vind wel de kwaliteit van de kast wat minder,had hiervoor een Antec SX840 en die was toch wat degelijker.
Het materiaal van de SLK3700 is wat dunner en ook de drive bays gaan niet zo soepel als bij de SX840,verder vond ik de harddisktray een beetje krom maar voor 81€ een prima kast.
Je hebt trouwens 2 uitvoeringen,een BEQ en een AMB.
Ik heb trouwens me kast net zo gemod als in dit artikel:

http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=6127

Vooral de fanhouders(maar dat is bij bijna alle Anteckasten) geven veel trillingen door aan de kast.

http://www.silentpcreview...req=listarticles&secid=11

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
@rjw: past een zalman 7000 goed in die kast met dat mobo? k dacht dat misschien de voeding in de weg zou zitten

Verwijderd

Wimbo schreef op 02 februari 2004 @ 22:56:
@rjw: past een zalman 7000 goed in die kast met dat mobo? k dacht dat misschien de voeding in de weg zou zitten
Past prima,ik heb nog zo'n 4 cm ruimte tussen koeler en voeding.

• Vossie1
Er zit dus een Zalman 7000 Alcu op. Dat is wel een redelijke koeler dacht ik zo.
Ik hoop ook echt dat ik die 14x en FSB175 met een Vcore van 18v ga halen.
In de BIOS kan ik tot 1,85v. Ik heb niks gemod nee, en ben ook best nog wel noob in OC-en.
Ik zou bijvoorbeeld ook graag mijn Radeon 9800 Pro willen OC-en naar een XT.
Maar de kast is dus zilver/brons eigenlijk, maar niet zo brons als op sommige foto's!
http://www.antec-inc.com/images/400/SLK3700AMB.jpg (dat is de foto van de antec site)
Ik neem de kast vooral omdat het mogelijk is 120x120 fans erin te doen. 1 standaard achter en 1 mogelijk voor.
Er zit een 350W voeding in, is dat misschien wel te weining als je gaat overklokken?
Weet iemand ook misschien of de voeding een dubbel fan systeem heeft? (aanzuigen in de kast en achterkant van de pc blazen)
En is het ook aan te raden om de Radeon extra te koelen? En het moederbord, geheugen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vossie1 op 03-02-2004 20:12 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Vergeet niet dat't bij die kleur vrijwel onmogelijk is om bv. een cdrom drive erin te duwen die dezelfde kleur heeft... Just in case you'd care :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Vossie1
Ja, gelukkig zit er een deurtje op die kast! :P

• Vossie1
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Past prima,ik heb nog zo'n 4 cm ruimte tussen koeler en voeding.
Ow das wel mooi dan, nu zit hij er zeg maar TEGEN aan....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wormaap schreef op 03 februari 2004 @ 20:28:
Vergeet niet dat't bij die kleur vrijwel onmogelijk is om bv. een cdrom drive erin te duwen die dezelfde kleur heeft... Just in case you'd care :P
Zwarte drives kleuren wel aardig bij brons lijkt mij, als het maar geen beige is :) En anders heeft de verfwinkel vast wel een bijpassende spuitbus staan :Y)
edit:
Moet dit topic trouwens niet van DOC naar CME geschopt worden :?

[ Voor 10% gewijzigd door Demo op 04-02-2004 10:45 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Cases zonder dat je er direct zelf serieus aan gemod hebt = Overige Hardware :)

Vandaar move DOC > OH.

LinkedIn
Instagram

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Ik heb deze kast al een paar maanden. En er zijn een paar dingen die me tegen vielen.

Ten eerste. De voeding maakte nog al veel herrie.
Fan vervangen door een paps maar is toen uiteindelijk opgebrand. Heb er nu een Zalman voeding in (val me egigenlijk ook een beetje tegen)

Als HD aan het werk zijn veroorzaakt dit veel trilingen (ook al hangen ze tussen rubbere busjes), voornamelijk de voorkant van de kast bromt. :(
Als je met je hand er tegen aan drukt is het weg.

Aangezien ik het liefst een hele stille kast wil hebben , denk ik dat deze binnen niet al te lange tijd de deur uit gaat.

iRacing Profile Flickr

• Vossie1
Ik heb hem nu dus draaien en vind het vooral een mooie kast, met lekker grote case fans en de voeding is al beter dan dat ik gewend was, dus toppertje naar mijn mening! :*) :9

Verwijderd

ik zit er over te denken om ook zon kast te kopen, maar wat is nou het verschil tussen de bqe en de amb. is de bqe nu echt stiller of is het gweoon een benaming omdat ie zwart is? thx anyways
Pagina: 1