DVD Brander probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zit met het volgende probleem: Als ik met mijn DVD-Brander LITE-ON DVDRW LDW411-S een gewone audio cd wil branden dan is deze niet in de gewone cd-speler af te spelen. Na het eerste nummer stopt de speler dan. :(

Ik heb verschillende merken cd-r's geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat.
Als ik echter dezelfde cd'r brandt in mijn CD-RW brander, dan wil hij wél in de normale cd-speler afspelen. Overigens worden de 'foute' cd's wel door de branders herkend en afgespeeld.

Het programma wat ik gebruik is Nero 6.0

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Check out http://www.getbackonstage.nl

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Verschillende sources gebruikt? Mischien gaat Nero bij een bepaald nummer de mist in (Kan niet decoderen oid..)

Probeer anders ook eens Nero 5.5.58, de nieuwste in de 5.5 serie. En test desnoods eens een ander merk CDR :)

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 10:06

P-ter

...

Probeer eens op een lagere snelheid te branden.

Heeft hier geholpen op een wat oudere radio (1995).

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Nero is een beetje een probleem om mp3's direkt op cd als audio te kopieeren, doordat deze waarschijnlijk op een te hoge snelheid fikt gaat hij vreemd genoeg fouten branden.

Ik zelf doe het since kort met Roxio dvd/cd creator 6 en laat hem zelf de juiste snelheid kiezen en dan heb ik perfecte audio cd's :)

• Rattlehead
Ik heb al verschillende snelheden geprobeerd, ik probeer overigens niet mp3'tjes te branden als audio-cd, maar een kopie van een originele audio te maken.
Ik heb ook verschillende originele cd's proberen te branden, maar met hetzelfde resultaat.

Ik heb er trouwens niet bijgezet dat, vreemd genoeg, de gewone cd-speler speelt bij alle cd's trackt 1 wel af maar de rest niet.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik zal toch eens roxio proberen omdat dit bij mij heel erg bevredigend werkt.

Nero is verder hardstikke goed voor andere dingen maar bij audio wil die bij mij ook niet echt goed zijn best doen.

Verwijderd

Rattlehead schreef op 02 februari 2004 @ 20:10:
Ik heb er trouwens niet bijgezet dat, vreemd genoeg, de gewone cd-speler speelt bij alle cd's trackt 1 wel af maar de rest niet.
Maak je een 1:1 kopie of rip je eerst de tracks naar hd waarna je de cd fikt?
Ik heb ooit wel eens gehad dat een cd alle tracks zichtbaar waren maar dat je enkel track nummer 1 kon beluisteren: de TOC was niet goed geschreven.

Probeer eerst eens de tracks te rippen of een ander programma te gebruiken.
/me gebruikt nog altijd Nero 5.5.xx.xx

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

-ET-

Phone Home

Zit er niet een kopieer beveiliging op de oringele cd waardoor de 1 op 1 kopieen mislukken

• Rattlehead
Een kopieer beveiliging zou kunnen, maar het zijn al oude cd's en dan bij allemaal terwijl het op mijn andere brander wel lukt, dan lijkt het me stug
(Ja ok, ik kan dus wel gewoon met die andere brander de cd's branden, maar daar gaat het me niet om, ik zit ermee is die DVD brander wel goed :? )

Ik maak altijd een image naar de hdd en die wordt dan weer op cd gebrand.
OVerigens heeft mijn broer, die dezelfde DVD-brander heeft en dezelfde Nero versie, hetzelfde probleem.

BTW Nero 5.5, die heeft toch geen DVD ondersteuning of ben ik nu fout?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rattlehead schreef op 03 februari 2004 @ 17:32:
BTW Nero 5.5, die heeft toch geen DVD ondersteuning of ben ik nu fout?
Nero 5.5.10.42 heeft DVD-schrijver ondersteuning (ben ik zeker van, gebruik het namelijk :Y)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Rattlehead
Ik zal heel voorzichtig nog een schopje geven

Is er niemand die ditzelfde probleem heeft? Ik moet toch wel met Nero 6.0 een cd'tje in de DVD-brander kunnen fikker? 8)7

Verwijderd

Ik heb met dezelfde brander geen problemen om Audio CD's te branden, zowel niet met Nero 5.5 als 6.0

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Wat zijn de rest van je specs?

Ik gebruikte Nero 5.5 en 6.0 nooit problemen, nu Nero 6.3 ook nooit problemen.
Ik brand hier ook weleens mp3->audio-cd en ik heb nooit problemen (ookal is dit een Plextor CD only brander) maar wat ik wel zie is dat tussen de nummers heel wat CPU gebruik opgeofferd moet worden, dus als je PC niet snelgenoeg kan decoderen dat het gewoon niet goed gaat.
Ik brand op 16 speed

[ Voor 12% gewijzigd door Lennieboy83 op 07-02-2004 22:32 ]

• Rattlehead
Spec's

Mobo Asus A7N8X Deluxe
256 MB PC 2700 RAM (ik weet het, te weinig)
AMD XP 2400+ @ 2600+
Seagate 120 GB SATA HDD
LITE-ON 24x10x40 brander

En die dvd-brander natuurlijk....
Maar mijn broer heeft exact hetzelfde probleem met dezelfde brander, op een hele andere configuratie (zou zo niet weten wat hij der allemaal in heeft...)

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Rattlehead schreef op 08 februari 2004 @ 12:05:
Spec's

Mobo Asus A7N8X Deluxe
256 MB PC 2700 RAM (ik weet het, te weinig)
AMD XP 2400+ @ 2600+
Seagate 120 GB SATA HDD
LITE-ON 24x10x40 brander
Die 256 MB ram zou ik idd eens gaan upgraden tot 512 MB, dit kan nl. ook problemen oplossen vooral als je Windows XP gebruikt ;)

• Rattlehead
Hmmm. 'k had niet gedacht dat dat zoveel invloed kan hebben op het branden, maar eerlijk gezegd ook zo niet over nagedacht.

* Rattlehead zal eerst eens even een nieuw reepje gaan halen, eens kijken of dat de oplossing is.

Vooreerst allen hartelijk bedankt voor de moeite

Pagina: 1