Toon posts:

[outlook2k/Exchange2k3] Outlook 2k sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen draaide op de server bij een klant van me Windows NT4 met ca 9 Clients. Geen problemen met Outlook.

Nu heb ik de server openiuw geinstalleerd met Windows SBS 2003.
Bij outlook heb ik op alle machines alleen de (exchange)-servernaam gewijzigd.
Gevolg: Outlook wordt niet afgesloten.
Het schermpje Even geduld aub, Outlook wordt afgesloten blijft staan. Na drie uur stond het nog steeds op de werkstations. Het is wel mogelijk om Outlook dan weer opnieuw op te starten maar wanneer ik weer afsluit komt er een 2e scherpje bij, 3e keer enz....

De werkstatiosn zijn allemaal uitgerust mer Outlook 2000 en de OS is Windows 98 en twee XP-machines. Ze geven allemaal ehtzelfde probleem...Wat kan dit nu zijn??

offtopic....
hmmm Exchange in topic verkeerd geschreven...wat is dat een klote woord

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 19:10 ]

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 16:22
kapotte office cd? heb je het met verschillende cd's geprobeerd?
en heb je alle updates?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heeft zich spontaan opgelost op de XP machines.....

Ik ben nu de updates voor Office aan het downloaden....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Had je Exchange midden op de dag geupgrade ? En deed de melding zich voor vrij kort hierna ? Misschien had een reboot ook geholpen dan :P Er zijn voor Office 2000 heel veel fixes en service packs. Daar zal ongetwijfeld wat tussen zitten dat dit veroorzaakt heeft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee de bestaande server software was in zijn geheel verwijderd, maw schone installatie...ik ben nu bezig met de updates..

Maar dat duurt nog wel een tijdje

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad (nu nog af en toe trouwens).

We draaien hier nu Exchange 2003 met ook Outlook 2000 als client.
Heb het kunnen oplossen door outlook op te starten met de parameter "/resetfolders"

Het probleem doet zich niet voor met nieuwere versies van Outlook.
Ik vermoed zelf dat het probleem zit in het feit dat Exchange/Outlook 2003 een extra attribuut aan de agenda toevoegd, waarmee Outlook 2000 niet overweg kan.

Btw : Ik raad je wel aan om op alle clients een nieuwe Outlookprofiel aan te maken.

Verwijderd

Heb me nog even verdiept in dit probleem en kwam uiteindelijk op dit MSKB artikel uit :

http://support.microsoft.com/?kbid=834005

Probleem is dus recentelijk onderkent.

Heb dus ff Microsoft Support (NL) gebeld en een request gedaan voor deze hotfix.

Na installatie van deze hotfix is bij mij het probleem ook daadwerkelijk verholpen :)

Dus je moet Microsoft even opbellen en deze hotfix aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste dagen bij Microsoft op de site gekeken en kwam onder andere ook tegen dat je gratis 5 call aan kon vragen....was alleen net te laat..

Maar naast

kwam ik ook

http://support.microsoft.com/?kbid=833992

tegen. Dit probleem heb ik momenteel ook al bij een andere klant ondervonden en zal ik dus twee keer microsoft moeten bellen...Komen deze fixes ook nog als "gewone downloads" bij de Windows Update? Of moet ik Microsoft voortaan onder voorkeuzenummer 1 programmeren bij mijn gsm?

Verwijderd

Ik denk niet dat deze hotfixes als losse download beschikbaar komen, maar in een eventuele volgende service pack.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:42:
Heb me nog even verdiept in dit probleem en kwam uiteindelijk op dit MSKB artikel uit :

Probleem is dus recentelijk onderkent.

Heb dus ff Microsoft Support (NL) gebeld en een request gedaan voor deze hotfix.

Na installatie van deze hotfix is bij mij het probleem ook daadwerkelijk verholpen :)

Dus je moet Microsoft even opbellen en deze hotfix aanvragen.
Heb het probleem ook, nou wil ik graag weten kost dit geld om die hotfix aan te vragen ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Nee, dit kost je niks.

Als je support aan de lijn hebt, moet je vertellen dat je een probleem hebt dat beschreven staat in KB artikel 834005 en daarvoor de hotfix wil aanvragen.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om de fix hier te posten of een linkje ernaar te maken?

Als dat mag overigens.. Scheelt weer een hoop mensen bellen en Microsoft een hoop telefoontjes ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 16:36:
Is het niet mogelijk om de fix hier te posten of een linkje ernaar te maken?

Als dat mag overigens.. Scheelt weer een hoop mensen bellen en Microsoft een hoop telefoontjes ;)
Heb hem ook gewoon aangevraagd, telefoontje kost 3 minuten, en een paar minuten later heb je email. Met daarin een link naar de site. En de wachtwoorden voor het uitpakken :)

Posten ervan is volgens mij in strijd met de policy van GoT

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1