Toon posts:

leadtek G4 ti4200 dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik 2 leadtek GF4 kaarten heb waarmee ik niet goed kan werken.
Het begon met een GF4 in een 2,6 Ghz pc. Deze heb ik aan m'n leverancier terug gegeven (garantie) aangezien deze allerlei problemen gaf qua weergave en problemen had tijdens de boot (zie omschrijving van bootproblemen verderop), maar mijn leverancier belde mij op en vertelde dat zijn leverancier hem terug had gegeven en er zou niks mee aan de hand zijn.

Nu zal hij deze week langskomen om de kaart weer om te ruilen. (hij had mij een andere kaart geleend).

Nu begint echter de andere GF4 in mijn 2,8Ghz pc met dezelfde crap.

wanneer ik reboot, komt er een wirwar van tekens op het scherm.
Als vervolgens het bootscherm van Asus komt, dan staan er allemaal strepen doorheen. Na het opstartscherm van XP laat hij heel weird de inlogopties zien.
Vervolgens kan ik dan niet inloggen. (hij blijft maar refreshen volgens mij).
Nadat ik de kaart laat afkoelen, dan gaat het weer een beetje. Soms kan ik dan inloggen in XP, en dan gaat alles wel weer een beetje. Wel heb ik het gevoel dat bijv. text een beetje "zwemt". m.a.w. het is niet echt scherp. Laat ik vervolgens 3Dmark er over heen gaan, dan zie je die zelfde "dots" die je bij het inlogscherm van Asus ook in de testen. Soms dan trekt hij bijv. gezichten helemaal uit elkaar. (moeilijk uit te leggen).
Ook heb ik het gevoel dat de pc langzamer is geworden sinds de problemen met de kaart.
De kaart is echter niet heet, (als ik voel met mijn vingers terwijl de pc aanstaat).
Ook de processor zit op ca. 49 graden, MB op 26 graden)
Ook vind ik het vreemd dat beide pc's eerst wel gewoon met de kaart konden werken, en totaal geen problemen gaven, maar nu dus niet meer willen werken.
Daarom twijfel ik eraan of de leverancier de kaart daadwerkelijk heeft getest en ik niet weer met dezelfde problemen kom te zitten.. :(.

Of kan dit iets totaal anders zijn?

Specs: Leadtek GF4 ti4200 128Mb 8xAGP (niet overclocked)
PC: 2,8Ghz Intel met 1Gb DDR geheugen
Asus P4G8X moederbord
400W voeding
2x 80Gb hdd

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
laat eens wat screenshots zien?

Verwijderd

Misschien moet je de AGP bus op 4× zetten, dat heeft bij mij ook geholpen met mijn Radeon 9800. Deze viel ook uit tijdens gamen en de computer liep dan vast.

Laat het weten als je er iets aan hebt.

Succes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic per probleem is meer dan genoeg: leadtek G4 ti4200 dood?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.