Toon posts:

Hulp met webserver ip adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het zit zo:

Ik heb thuis een Apache server draaien (met fireserv maar das niet belangrijk), en ik heb op deze server een xoops website staan. als je xoops installeert moet je hem de url van de site geven.
Alles werkt goed maar het probleem is dus: als ik bij ip adres het "locale" ip van mijn server ingeef kan alleen IK de site bekijken en als ik de ip van mijn isp ingeef kunnen alleen externe gebruikers de site bekijken (ik niet dus). Om de site te kunne editen (of om er stomweg op te komen) moet ik dus steeds het ip adres veranderen.
Mijn vraag is dus: Wat kan ik doen om het "switchen" te voorkomen?
Als ik het ip van mijn is in mijn eigen browser intik kom ik op de homepage van mij router (moet ik anders iets aan mijn router tweaken misschien?)

Alvast bedankt voor reacties

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:34

mcB

Beetje een vage beschrijving van je hardware opstelling. Maar zoals ik het begrijp heb je een router waarachter je een pc met apache hebt.

Aangezien je binnen je netwerk via je publieke IP op de homepage van je router uitkomt, zal daar ws. het probleem liggen.
Zet de homepage van de router eens op bv. poort 8080 en probeer het dan nog maar eens weer.

[ Voor 6% gewijzigd door mcB op 02-02-2004 19:06 ]

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Topicstarter
Kan je wat uitleg geven over hoe ik de homepage van de router moet aanpassen?
Ik heb een sweex annex A adsl router met een Conexant chipset

Edit: moet dat misschien bij Route table? en zoja, wat moet ik er dan invullen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 19:11 ]

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:34

mcB

Je moet poort 80 portmappen. Dat kun je in de port redirection table doen.
Lees hier meer.
Waar je precies je poort voor de router homepage kan veranderen weet ik niet (heb draytek ipv sweex) maar daar kom je vast zelf wel uit.

BTW. Het antwoord op jouw probleem had je makkelijk kunnen vinden als je de search had gebruikt, dus doe dat de volgende keer eerst....
Suc6 ermee

[ Voor 12% gewijzigd door mcB op 02-02-2004 19:21 ]

Strix (Skullflame)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt vanuit je eigen netwerk niet naar je eigen externe ip-adres connecten. Dan zul je of een proxyserver moeten gaan gebruiken of je hostfile moeten aanpassen om een domeinnaam (als je die hebt) te koppelen aan je interne ip.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domeinnaam (een redirect).
Gaat het daarmee werken, en hoe? ik ben een beetje een n00b op dat gebied

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ken xoops niet, maar ik snap uberhaupt niet waarom je op je server een ip moet instellen :?
Dat mensen van buitenaf via je ip je router bereiken en dan doorgemapt worden hoeft je server helemaal niet te weten.

Kan je echt niet de zeg maar 'publieke instelling' houden en dan vanaf je interne netwerk met de locale ip in je browser werken?

{signature}

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:24:
Ik heb een domeinnaam (een redirect).
Gaat het daarmee werken, en hoe? ik ben een beetje een n00b op dat gebied
Een redirect gaat niet werken, maar je kunt eventueel wel de echte hostnaam opgeven (waar hij naartoe redirect). Zoek eens naar het bestandje hosts op je computer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Ik vermoed dat het IP wat jij invult is het IP is waar apache op moet luisteren, als je daar eens 0.0.0.0 van maakt. Reageerd Apache dan niet gewoon op alle requests?

Bij 192.168.100.1 beantwoord apache nl alleen maar requests naar dat IP, bij je externe IP hetzelfde. en dus zal apache altijd 1 van de 2 niet beantwoorden. 0.0.0.0 betekend alle mogelijke IPs zegmaar. Dus dat zou moeten werken.
offtopic:
dit lijkt mij dan ook meer een config fout dan een netwerk probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Mac_Cain13 op 02-02-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op mijn pc maar kan hosts niet vinden :'(
Kan iemand mij vertellen waar het zit?
Ik heb mijn router poort 80 al laten doorsturen naar server maar dat helpt niet.
wat moet ik trouwens dan in de hosts file invullen?
Mijn IP van mn ISP is: 80.126.173.47
En de locale IP van mijn servertje is: 10.0.0.9

Verwijderd

Topicstarter
Mac_Cain13 schreef op 02 februari 2004 @ 19:42:
Ik vermoed dat het IP wat jij invult is het IP is waar apache op moet luisteren, als je daar eens 0.0.0.0 van maakt. Reageerd Apache dan niet gewoon op alle requests?

Bij 192.168.100.1 beantwoord apache nl alleen maar requests naar dat IP, bij je externe IP hetzelfde. en dus zal apache altijd 1 van de 2 niet beantwoorden. 0.0.0.0 betekend alle mogelijke IPs zegmaar. Dus dat zou moeten werken.
offtopic:
dit lijkt mij dan ook meer een config fout dan een netwerk probleem.
Nee, het ip wat ik invul is het ip wat xoops aan de site geeft dus stel dat de index van de site http://80.126.173.47/index.php is als ik dan op een link in de site klik, dan verwijst die mij door naar http://80.126.173.47/delink.php
als ik mijn locale ip invul dan gaan alle links op de site naar http://10.0.0.9/delink.php

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lees nou eens goed, als je ADSL hebt, is het onmogelijk om op een webserver lokaal te komen via het externe IP adres.
Het zou eventueel lukken als je webserver idd op alle IP's luistert. Zolang je dat niet hebt, kunt je het gewoon vergeten.

Geen idee wat XOOPS is, maar als deze specifiek op 1 IP luistert, is het helaas.
Wat je wel kunt doen (als dat kan) is het 2maal laten draaien op beide IP adressen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hehe,

bij een sweex moet je in het menu van je router virtual server opzoeken.
ik weet niet welke poort apache gebruikt, maar dat weet jij vast wel.
vul deze poort in bij public en private port, bijhost ip adress het lokale ip van de server pc (zorg dat dat statisch is) en dan moet je volgens mij apache instellen op het lokale ip.
ik werk niet met apache, maar wel met een sweex (conexant - hasbani)

[ Voor 1% gewijzigd door Romke op 02-02-2004 21:27 . Reden: foutje..., moet kunnen baas! ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:47:
Ik heb gezocht op mijn pc maar kan hosts niet vinden :'(
<windows-dir>/system32/drivers/etc/hosts

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Vozze
  • Laatst online: 23-02 14:29
.... Niet goed de hele post gelezen.... 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Vozze op 02-02-2004 21:39 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb gezocht op mijn pc maar kan hosts niet vinden
Ik heb mijn router poort 80 al laten doorsturen naar server maar dat helpt niet.
wat moet ik trouwens dan in de hosts file invullen?
Mijn IP van mn ISP is: 80.126.173.47
En de locale IP van mijn servertje is: 10.0.0.9
tcp en udp??
ik weet niet of het iets uitmaakt, maar ik moest eerst beide openzetten

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1