[sendmail] Kopie van inkomende mail doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:26
Omdat ik zelf geen sendmail god ben, zoek ik hulp bij het volgende 'probleem'. De situatie is momenteel als volgt:

- Op één server draait momenteel onze sendmail SMTP server. Deze server accepteert alle mail voor de door ons gehoste domeinen.
- We willen sendmail vervangen door een nieuwe configuratie waarbij Exim de SMTP server wordt.
- Zodra de nieuwe configuratie klaar is willen we het geheel in een eigen omgeving testen met een representatieve mail-flow.
- Hierbij dient de huidige configuratie vooralsnog te blijven draaien.

Daarom ben ik op zoek naar een oplossing waarbij sendmail alle inkomende mail EN zelf afhandeld EN doorstuurt naar de nieuwe Exim mailserver (die op een andere machine draait)

Ik heb gezocht op GoT en op Google (web en news), maar ik kom helaas geen passende oplossing bezig. De meeste 'oplossingen' gaan over het aanmaken van een MX backup server en/of het relayen van mail. Waarschijnlijk moet ik het wel in die hoe zoeken, maar mijn kennis van de sendmail instellingen is daarvoor gewoon te beperkt.

Heeft iemand ooit zoiets gezien? Of heeft iemand tips hoe ik dit kan realiseren?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:26
Ik los het tijdelijk denk ik via procmail op:

- /etc/procmail zet een kopie van alle mail in een aparte spoolfile
- de 2e server haalt via fetchmail deze mail op en geeft het door aan de server
- de 2e server (exim) heeft zelf geen route voor externe adressen, dus klanten hebben ook geen last van eventuele foutmeldingen die ontstaan.