Toon posts:

Sky laptop met Radeon 9000 naar TV via composite?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf rot gezocht voor dit te posten, maar kon niet zo direct iets vinden, dus sorry mocht ik de oplossing gemist hebben. De FAQ heb ik gevonden en gelezen, maar heeft niet geholpen.

Ik heb sinds kort een Sky laptop (Sky Mobile AMD 2500+ A3731). Hier zit een Radeon 9000 in en heeft een S-video uitgang. Ik wil deze graag gebruiken om de laptop op de TV aan te sluiten (Philips 21PV668/39 - 21PV620/39). Deze TV heeft geen S-video ingang, maar wel een composite video ingang voor gebruikt met camcorders en spelconsoles.

Ik dacht de laptop via deze composite ingang aan te sluiten en heb een S-video naar composite verloopstuk gekocht en wat kabel.

Ik heb geprobeerd deze opstelling werkend te krijgen, maar het is mij niet gelukt. De laptop ziet de TV niet. Ik ben wat gaan surfen en na veel zoeken vond ik ergens de opmerking dat alleen S-video naar S-video voor deze laptop/videokaart zou kunnen.

Kan iemand mij zeggen of dit klopt, of heeft iemand hem ook via composite werkend gekregen (en indien ja, hoe?). Zou het heel jammer vinden om te leren dat ik net voor niets 14 EURO heb uitgegeven :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 18:55 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heeft je TV geen SCART? Dan zou je nog van S-video naar SCART kunnen gaan, heb je nog beter beeld ook...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
TV heeft wel een SCART aansluiting, maar ik ben met het boekje van de TV naar een locale zaak gegaan en die zei dat SCART waarschijnlijk niet zou lukken en dat composite zeker zou gaan.

Als ik die SCART kabel ga kopen ben ik nog eens 26 EURO kwijt :(

Ik zag wel op ebay Duitsland een mooie kit te koop voor 6 EURO dat alles erin had zitten (s-video - s-video, s-video - scart, s-video - composite). Misschien dat ik daar eens even naar kijk. Heb er ook al even in de pricewatch naar gezocht, maar ik vond niet zo direct iets. In de TV-out faqs stonden denk ik een paar links voor deze sets.

Volgens mij hebben ze me composite aangeraden omdat ze dachten dat de TV zelfs via SCART niet met de S-video overweg zou kunnen (zwart-wit beeld misschien?) en dat ze daarom composite hebben aanbevolen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 19:46 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat zou kunnen, dat de tv helemaal geen s-video slikt, alhoewel die kans niet zo heel erg groot is. Wat je dan zou kunnen doen is je composite kabel aansluiten op zo'n scartblokje.

Maar aangezien je laptop al helemaal niet eens een TV wil zien als je de kabel aansluit, denk ik eerder dat het probleem op je laptop zit. Is er geen mogelijkheid om toch (geforceerd) je tv-out te activeren d.m.v. een optie ergens?

edit: Misschien heb je iets aan de Grote TV-out FAQ?

[ Voor 14% gewijzigd door strandbal op 02-02-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Kabel zat er aan 1 kant niet helemaal in :D

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 20:14 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat kan ik zo snel niet opgraven, over de 9000 mobility radeon. Probeer je verloopstukje idd even op je 9500 om zeker te weten :)

edit: ow, hehehehehe 8) kan altijd gebeuren he ;)

[ Voor 18% gewijzigd door strandbal op 02-02-2004 20:18 ]

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
edit:
Altijd leuk als je een lang verhaal tikt, dan kom je net de nachtschuit.. Never mind, 't is gelukt :)

Oh! Wil nog wel even weten waar je dat convertortje hebt gekocht?! Heb nl 'tzelfde probleem met een Acer 291 LCi... En van welk merk enzo, en wat de kosten waren? EUR 14 incl of exclusief (tulp-tulp?)-kabel?
Thnx!

(Overigens, 't advies van de zaak dat 't via Scart niet zou lukken was volledig terecht, daar ben ik via de moeilijke manier achter gekomen.. ;) Idd zwart-wit beeld, die TV begrijpt er gewoon geen snars van)

[ Voor 169% gewijzigd door Gullie007 op 02-02-2004 20:26 ]

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Verloopstuk heb ik bij Tissink electronica in Vlissingen gekocht voor 5 EURO. De kabel (5m) was 9 EURO. Als je wil stuur je maar een emailtje en dan wil ik best wel even kopen en opsturen (mits je het geld op mijn rekening stort natuurlijk ;) ).

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:31:
Verloopstuk heb ik bij Tissink electronica in Vlissingen gekocht voor 5 EURO. De kabel (5m) was 9 EURO. Als je wil stuur je maar een emailtje en dan wil ik best wel even kopen en opsturen (mits je het geld op mijn rekening stort natuurlijk ;) ).
Da's 'n bijzonder vriendelijk aanbod! Ik heb deze week een afspraak bij een winkel hier in de buurt (kan ik 't gelijk testen ook), maar mocht dat niet gaan lukken dan graag! (Vlissingen is nou niet echt naast de deur, zeg maar.. ;))

edit:
Nou, heb ook zo'n stekkertje gekocht bij Kok Onderdelenspeciaalzaak in Leiden, kostte me EUR 2,50 en hij doet 't perfect! Dus tis niet meer nodig, maar iig nogmaals bedankt voor 't aanbod!

[ Voor 17% gewijzigd door Gullie007 op 10-02-2004 15:33 ]

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Pagina: 1