Toon posts:

Problemen met aanmelden op het netwerk XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een raar probleem. Ik heb een viertal nieuwe Dell computers staan welke allen draaien onder Windows XP. Ik heb een server draaien met daarop NT4.
Bij het opstarten van alle ( !! ) machines lopen ze direct na het aanmelden op het netwerk vast. Vaak na poging vier of vijf gaat het goed.
De verschillende netwerkverbindingen zie ik in de verkenner wel en zelfs zonder rood kruis er door. Als ik ze stuk voor stuk open (nog steeds in de verkenner) dan gaat het goed. Maar maak ik gebruik van een snelkoppeling op het bureaublad naar een bestand op het netwerk dan loopt de machine gehaaid vast.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb alle windows updates uitgevoerd.
Verder ben ik ook al even op zoek geweest op tweakers en heb ook al gekeken naar de energie instellingen. Ook dit heeft mij niet geholpen.
Wie kan mij helpen? Ik ben ten einde raad 8)7

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

misschien meot je op je server een nieuwere windows versie zetten
2k of XP

en anders 2k op de dell pc's

XP is sowieso bagger

[ Voor 28% gewijzigd door Romke op 02-02-2004 19:06 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lopen de machines helemaal vast als in bevriezen ? Of krijg je een blauw scherm ? Kan je iets preciezer zijn met het omschrijven van het probleem ?

Draait de server Service Pack 6 ? Is de server een domeincontroller ? Heb je getracht op ip-adres naar de share te verbinden ?

Ben het met anti-XP eens over het overwegen van een upgrade in zoverre dat NT4 end-of-life is, d.w.z. niet meer ondersteund wordt door Microsoft.
Wat vind je 'bagger' aan xp ? Ik heb het hier sinds de vroege beta's op meerdere computers draaien en vind het een ontzettend stabiel en modern OS :)

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 03-02-2004 01:44 . Reden: quote ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik ben het met sanfranjake eens.
Windows XP is een heel stabiel Os

Sorry maar voor je probleem weet ik een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Alvast bedankt voor de tip. De computers lijken inderdaad te3 bevriezen. Ik zie de netwerkverbindingen wel, maar zodra ik een document (wat zich op de netwerkverbinding bevindt) probeer te openen dan doet de computer vervolgens helemaal niets meer. Echt heel apart.
Misschien toch een idee om de server eens te upgraden naar 2000. Moet toch maar even bij de baas langs dan. O-)