[windows 2000 server] 2 nics, geen internet...

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 20:18

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem, en ik zou echt niet weten wat ik hier nou aan kan doen:

Ik heb een server draaien met windows 2000 server, SP4. Verder draait Sygate Firewall, php/mysql/apache. De rest is nog niet geinstalleerd, het is een nieuwe install.

Nu deel ik op dat ding internet. Heb ik met het standaard ding van windows gedaan. Draait ook een DHCP op. Dat werkt ook allemaal.

Alleen. Als ik 's morgens die doos aanzet, heb ik geen internet. Wel een intern netwerk (kan dus op de shares). Krijg ook keurig een IP met DNS/Gateway van de server. Maar geen internet dus. ISP = Zeelandnet. Krijg ook keurig een IP van zeelandnet.

Wat ik nu doe is:
Ctrl-Alt-Del, aanmelden als Admin
lokale NIC uitzetten
ipconfig /renew (dus geen /release ervoor)
IE starten
lokale NIC aanzetten

Dan heb ik gewoon internet, de hele dag, zonder problemen. De volgende dag weer opnieuw. 's Morgens dat ding aan -> geen internet.

Waar zou dit aan kunnen liggen. Lijkt me niet dat er sprake is van een hardware-conflict, omdat het de rest van de dag goed werkt. Ook snap ik niet waarom ik perse het IP moet renewen, terwijl hij dat al heeft gekregen van zeelandnet. Ik release hem ook niet, doe dus alleen de /renew.

Iemand een idee?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

doe eens een release en dan renew.

Kan zijn dat ze aan het werk zijn en een andere range hebben gegeven (nieuwe gateway).

[ Voor 58% gewijzigd door reddog33hummer op 02-02-2004 18:47 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Waarom zet je een server 's nachts uit :?

Alle proemn in n drek

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hangt er vanaf waar dat ding staat.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

doe eens een release en dan renew.

Kan zijn dat ze aan het werk zijn en een andere range hebben gegeven (nieuwe gateway).
maar je zou toch een script (batch file) kunnen toevegen in je startup, zodat het automatisch gebeurt

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• sus

sus

Topicstarter
Bierkameel schreef op 02 februari 2004 @ 18:46:
Waarom zet je een server 's nachts uit :?
omdat dat moet van me pa&ma .... :/ :/ :/
(ik wil dus dolgraag dat dat ding 24/7 doet)

Maar goed, met /release en dan /renew maakt geen verschil. Ook dan doet hij het de volgende dag niet.

Het is btw een "vast" ip. Het KAN veranderen, maar dat doet het in principe niet. Heb dus al 3 jaar hetzelfde IP.
anti-XP schreef op 02 februari 2004 @ 18:50:

maar je zou toch een script (batch file) kunnen toevegen in je startup, zodat het automatisch gebeurt
Ik kom dus niet op het bureaublad, hij blijft bij de login hangen. Niet echt hangen dus, maar ik moet dan op Ctrl-Alt-Del rammen, en pass invoeren.

[ Voor 30% gewijzigd door sus op 02-02-2004 19:00 ]

• sus

sus

Topicstarter
Nou, heb maar weer een nieuwe install gedaan. En nu zonder de NIC's erin. Een voor een toegevoegd, en nu werkt het gewoon. Kaarten zitten op dezelfde plaatsen als de vorige install (die dus problemen gaf).

Raar.... Maar het werkt weer :)
Pagina: 1