Sony EX 770MD ongewenst vanzelf aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Al een aantal jaar heb ik naar volle tevredenheid een Sony Minidisc setje met 3 CD-wisselaar en de hele reutemeteut. Alleen sinds kort doet ie iets wat me niet bevalt. Hij springt namelijk constant vanzelf aan. Het kan een uur duren totdat hij aanspringt, of 5 minuten, maar hij springt elke keer wel aan.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? En een andere vraag: weet iemand hoe ik op dit systeem een reset naar fabrieksinstellingen kan uitvoeren? Dat heb ik ooit gedaan, maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt.

Hoor graag of jullie er iets op weten......

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sony heeft een "bekend" probleem hiermee.
Bij het MD invoertje zit een optische (of soms mechanische) detectie of er een MD in word geprutst. Zodra dat detectortje maar denkt dat er een MD in word gedaan, gaat de speler vanzelf aan. De jouwe is net als de mijne niet meer goed of vies waardoor de speler gewenst of ongewest aangaat. Ik heb de stijd maar opgegeven, mijn speler staat de hele dag aan.

Maar als je er zin in hebt:
Kwestie van ff openmaken, lokaliseren, schoonmaken, klaar!

Alles kan stuk.

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Perfect! Heb het nu opgelost door gewoon een MD-tje in de MD-speler te stoppen. Dan springt hij niet meer vanzelf aan. Bedankt!

• voodooless
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

hmm, ik vroeg me al af hoezo dat ding van mijn ouders zo vaak aanstaat als ik er langs loop... Ik moet het maar een echt gaan testen denk ik...

Bedankt voor de tip!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Real_MaRsMaN schreef op 08 februari 2004 @ 21:40:
Perfect! Heb het nu opgelost door gewoon een MD-tje in de MD-speler te stoppen. Dan springt hij niet meer vanzelf aan. Bedankt!
Da's ook een idee! haha... had ik nog niet eens uitgedacht... 8) :+

Alles kan stuk.