(win XP) 'Deze computer' super traag

Pagina: 1
Acties:

• Tommyboy1100
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Sinds dit weekend heb ik iets vreemd voor met mijn pc.
Als ik naar 'Deze computer' ga via start, krijg ik het venster, maar het duurt ongeveer een min of 3 8)7 tegen dat ik mijn dingen zie (A-diskette, c drive, ....).
Ik heb gescant met Norton, adware gedraaid.... niets dat helpt. :'(
Hetzelfde fenomeen krijg ik als ik in explorer naar de lijst van de ingetypte adressen wil gaan.
Als ik een adres in tik, gaat de pc niet naar de gevraagde pagina, hij blijft staan op de zelfde pagina. Maar als ik een link aanklik werkt dat wel.... :?

Er wordt niets speciaal belast van processen. Het processor gebruik schommelt tussen de 5 en de 8%.

Heeft er iemand dit ook al voorgehad?? Of weet er iemand raad?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 08:40
Zit er misschien een cd in je cd (brander)of dvd speler? Dit hangt mijn systeem hier ook nog wel is op. Hoeveel schijfruimte zit er nog op je C partitie, Windows vind het hier onder de 1 gb ook niet zo leuk meer...

Defragmenteer hem is voor de gein.

Whoop!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Niet voor de lol een netwerkkabeltje met jezelf verbonden, dan blijft je bak zoeken... word ie ook aardig gek van...

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Ik heb het ook gehad op mijn vorige XP installatie. Hij blijft dan hangen op explorer (het windows proces dat alle browservenstertjes doet).

Bij mij was het wel 8 minuten. Ik had alleen nog een oude 2505 (beta) XP-versie dus ik heb de hele boel maar eens opnieuw geinstalleerd omdat ik ook niks kon updaten.

Het is waarschijnlijk een of andere disk of netwerkverbinding die hij wil lezen of cachen. Dus schakel maar eens wat uit, alle cd's eruit. En ga eens aan de schoonmaak.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Doe eens een "net use" en kijk of er disconnected connecties tussen staan. Beter is zelfs "net use * /del" om alle overbodige netwerk verbindingen weg te mikken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tommyboy1100
marccom
Er zitten geen CD's in de lade's.

Microkid
Mijn pc staat in een netwerk via een router met 2 andere pc's. Maar als ik mijn verbinding los leg blijft het hetzelfde.
De verbindingen blijken in orde te zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Scan eens even op Spyware - of beter nog - post je Hijackthis logfile hier eventjes.

Verder staat er iets in je eventlog over een disk ofzo met fouten? Zijn er bepaalde drives die ook zo lang duren om te 'openen' ?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb zoiets gehad toen ik een programma geinstalleerd had die een link in het popup menu van een folder/drive ging zitten (dus rechtermuis knop op een folder of drive)

probeer eens die een voor een uit te zetten

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

err dit probleem heb ik ook een keer op m'n werk gehad, alleen niemand kwam eruit. Ook apparaatbeheer bleef hangen. We hebben het systeem uiteindelijk opnieuw geinstalleerd, en toen wekrte het wel weer.... dus ik zou zeggen reinstall m gewoon!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dit is the gathering of tweakers, niet the gathering of reinstallers :)
dat vindt ik dus geen oplossing, die van jou is de laatste.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

maar het duurt ongeveer een min of 3 tegen dat ik mijn dingen zie
Is het alleen in het begin "Traag"of blijft het traag?

Als het alleen in het begin traag is lijkt het hierop:
[rml][ WinXP] pas na 10 min op internet *[/rml]

Dan is je netwerk instelling gaar.

"ipconfig " vanaf de command prompt meldt dan geduurende die tijd ook een foutmelding of een "0.0.0.0"adres.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tommyboy1100
leuk_he schreef op 03 februari 2004 @ 07:50:
[...]

Is het alleen in het begin "Traag"of blijft het traag?

Als het alleen in het begin traag is lijkt het hierop:
[rml][ WinXP] pas na 10 min op internet *[/rml]

Dan is je netwerk instelling gaar.

"ipconfig " vanaf de command prompt meldt dan geduurende die tijd ook een foutmelding of een "0.0.0.0"adres.
Mijn pc start vlot, daar is niets mee. Het is alleen als je naar deze computer gaat dat het zolang duurt. Eenmaal ik dat scherm heb, en ik wil naar mijn C-schijf gaan om mijn directory te zien, vanaf daar gaat het ook weer goed. ALs ik terug naar ga is het weer hetzelfde: wachten ...... :(

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Doet je diskettestation het nog wel? Schakel ook eens de algemene taken in mappen uit (mapopties). Ik had iets vergelijkbaars en daar was het de wm9 die bij elk mp3tje de comp enorm sloom maakte.

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
vergroot je swapgeheugen eens

• Tommyboy1100
wagenveld schreef op 03 februari 2004 @ 08:31:
Doet je diskettestation het nog wel? Schakel ook eens de algemene taken in mappen uit (mapopties). Ik had iets vergelijkbaars en daar was het de wm9 die bij elk mp3tje de comp enorm sloom maakte.
Ik heb mijn disketee, CD, CD RW en mijn 2de HDD afgeschakeld. En dat blijft het zelfde :'( . Ook de mapoptie veranderen niets.
FlipFlink schreef op 03 februari 2004 @ 08:34:
vergroot je swapgeheugen eens
Verandert ook niets aan de zaak

Verwijderd

Volgens mij toch een probleem met een van je drives.
Heb je netwerkschijven staan? Die duren soms wat langer namelijk.

Misschien jumperinstellingen op autodetect ... mja ik gok maar wat.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Probeer ook scandisk te runnen, het kan zijn dat hij probeert te schrijven naar een stukje op je schijf dat misschien beschadigd is...

Anders als echt nix meer werkt en alles blijft raar doen en je doet f een re-install, ga dan even met een HD-tooltje alles leeggooien met een low level format...

Ik had namelijk ook een schijf die erg raar begon te doen en ik werd er helemaal gek van. Na een verloop van tijd (een week) werd ik nog gestoorder en heb toen een zero-fill gedaan en Xp nieuw erop gezet, maar deze keer gaf SMART een foutmelding.
Ik er nix van aantrekken en formatteren doen in fat en ik zag allemaal foute sectors. Dus ik een beetje balen.
Na converteren van fat32 naar ntfs ging de SMART niets meer zeggen over dat er iets was met mijn schijf, alleen Motherboard manager zei alleen dat er iets mis was terwijl in fat zeurde hij mijn kop eraf.

Dus om een lang verhaal kort te maken, doe even een scandisk...

succes!

(p.s. bij mij ging die langzaam alleen maar omdat het bestandje explorer.exe juist op die plek zat geinstalleerd... :( )

• Tommyboy1100
dit is mijn log van Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 9:28:27, on 3/02/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Program Files\PopUp Killer\popupkiller.EXE
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerVCRII\Agent.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\tom\Bureaublad\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://breedband.telenet.be/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Audio Engine] mmrtkrnl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Program Files\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpKiller] C:\Program Files\PopUp Killer\popupkiller.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundFusion] RunDll32 hercplgs.cpl,BootEntryPoint
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\Program Files\CyberLink\PowerVCRII\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Onderzoek (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedi...wave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.../MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...iuctl.CAB?38000.621724537
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://anu.popcap.com/games/popcaploader_v5.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/bin/msnchat45.cab

als jullie daar iets kunnen uitmaken ....

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

@tommyboy.

Doe dat net /del* toch eens:
S3v3n_0f_n1nE heeft hierin gelijk (het probleem is niet je netwerk, maar de instellingen van je tcp/ip )

Tik eens in een command prompt "ipconfig" op het moment dat hij hangt. (van te voren een command prompt opstarten.
-Is hij dan wel te benaderen van de andere PC's in die 2 minuten.
-Gaat het wel goed in safe mode zonder netwerk? (f8 bij opstarten)

Oplossingen:
-vast ip nummer
-reset tcp/ip:
netsh int ip reset resetlog.txt
de log kan hints verschaffen! (zie ook :http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/5/lev3/60/pid/581/qid/337688 )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tommyboy1100
Mijn pc hangt niet volledig, hij blijft vlot werken, het duurt alleen zo lang tegen dat ik alles zie in 'deze computer'.

In veilige modus werkt alles vlot. Onmiddelijk krijg ik mijn gegevens.
leuk_he schreef op 03 februari 2004 @ 13:21:
@tommyboy.

Doe dat net /del* toch eens:
S3v3n_0f_n1nE heeft hierin gelijk (het probleem is niet je netwerk, maar de instellingen van je tcp/ip )

Tik eens in een command prompt "ipconfig" op het moment dat hij hangt. (van te voren een command prompt opstarten.
-Is hij dan wel te benaderen van de andere PC's in die 2 minuten.
-Gaat het wel goed in safe mode zonder netwerk? (f8 bij opstarten)

Oplossingen:
-vast ip nummer
-reset tcp/ip:
netsh int ip reset resetlog.txt
de log kan hints verschaffen! (zie ook :http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/5/lev3/60/pid/581/qid/337688 )
Wat wel vreemd is, in explorer duurt het ook verschrikkelijk lang eer ik naar een pagina ga. Daar heb auto aanvullen uitgeschakeld, en nu werkt dat vlot. Ik krijg direct mijn pagina...

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

Been there, done that...

Ik heb hetzelfde probleem een paar weken geleden toevallig ook gehad en heb ten einde raad een (redelijke recente) image teruggezet, maar dat had waarschijnlijk niet gehoeven achteraf.

Als ik in safe-mode startte werkte alles prima, normaal en snel. Alleen normaal was "My Computer" ook enorm traag. Daarna liet hij wel alles zien... dacht ik...
Totdat ik de image had teruggezet dus. Toen merkte ik dat mijn scanner er ineens weer bij stond. Vermoedelijk is mijn scanner-driver dus op wonderbaarlijke wijzen defect geraakt en veroorzaakte dat het probleem.

Wat ik dus zou willen voorstellen: trek één voor één alle apparaten die in "My Computer" te zien zijn (harde schijven, floppies, cd/dvd-spelers, scanners en camera's) fysiek los van je computer en kijk wanneer hij weer (snel) werkt. Wellicht zou (netwerkschijven ???) ook je NIC het probleem kunnen zijn

Dan weet je in elk geval aan welk apparaat/stuurprogramma het ligt...

... als het hetzelfde probleem is als ik had natuurlijk ...

[ Voor 6% gewijzigd door maroesjk op 04-02-2004 22:10 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• Tommyboy1100
maroesjk schreef op 04 februari 2004 @ 22:09:
Been there, done that...

Ik heb hetzelfde probleem een paar weken geleden toevallig ook gehad en heb ten einde raad een (redelijke recente) image teruggezet, maar dat had waarschijnlijk niet gehoeven achteraf.

Als ik in safe-mode startte werkte alles prima, normaal en snel. Alleen normaal was "My Computer" ook enorm traag. Daarna liet hij wel alles zien... dacht ik...
Totdat ik de image had teruggezet dus. Toen merkte ik dat mijn scanner er ineens weer bij stond. Vermoedelijk is mijn scanner-driver dus op wonderbaarlijke wijzen defect geraakt en veroorzaakte dat het probleem.

Wat ik dus zou willen voorstellen: trek één voor één alle apparaten die in "My Computer" te zien zijn (harde schijven, floppies, cd/dvd-spelers, scanners en camera's) fysiek los van je computer en kijk wanneer hij weer (snel) werkt. Wellicht zou (netwerkschijven ???) ook je NIC het probleem kunnen zijn

Dan weet je in elk geval aan welk apparaat/stuurprogramma het ligt...

... als het hetzelfde probleem is als ik had natuurlijk ...
Ik heb alles al losgelegt :'(
Het probleem blijft
Pagina: 1