Toon posts:

Z-560 rear right kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem als dit topic, maar hij is dicht: 4.1 blijft 3.1 :(

In het kort komt het hierop neer:
De rear right aansluiting op mijn subwoofer geeft geen geluid. Ik heb mijn subwoofer omgeruild tegen een nieuwe, maar nu doet ie het nog steeds niet,

-mijn geluidskaart (audigy) is goed ingesteld, andere speakerset geeft wel 4 kanaals geluid,
-probleem ligt niet aan box/kabel

Het enige wat ik kan bedenken (maar lijkt me beetje onwaarschijnlijk) is dat het ligt aan de sound control module. Iemand hetzelfde meegemaakt/oplossing?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
wissel de speaker om met de rechtsvoor oid..dan weet je zo of het de speaker of de versterker is...

Verwijderd

Topicstarter
markclausing schreef op 02 februari 2004 @ 19:13:
wissel de speaker om met de rechtsvoor oid..dan weet je zo of het de speaker of de versterker is...
heb ik gedaan, blijft de aansluiting op de subwoofer die niet werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

Tsja, gewoon een kwestie van elimineren lijkt mij. De speaker is goed, de sub is goed, kabels goed, PC goed, dan blijft er maar 1 component over, toch? :)

Verwijderd

... Welke dan? ... :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:53:
Tsja, gewoon een kwestie van elimineren lijkt mij. De speaker is goed, de sub is goed, kabels goed, PC goed, dan blijft er maar 1 component over, toch? :)
Sound control module??
Lijkt me sterk, want die zal weinig te maken hebben met aansturen van de boxen, geeft volgens mij alleen maar door hoe hard de set draait en hoeveel bas etc..

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb het probleem ook gehad met mijn onboard soundstorm, mijn audigy lostte het probleem op

Verwijderd

Topicstarter
PnD schreef op 05 februari 2004 @ 09:01:
ik heb het probleem ook gehad met mijn onboard soundstorm, mijn audigy lostte het probleem op
Nou, mijn audigy en mijn onboard sound (2CH) hebben het, als ik de rear op de onboard aansluit doet ook dezelfde aansluiting het niet.. Ik ga maar eens de winkel erop aanspreken..

Ow ja trouwens, waar ik laatst achter kwam, als ik alleen de achter box geluid uit laat komen en ik draai wat met de volume knop, komt er geluid uit als ik em heel hard zet, maar het valt weer weg als ik em zachter zet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties of ervaringen???

• TheClaw
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09-2025
Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad alleen bij mij deden allebei mijn achterboxen het niet mijn oplossing was een driver downloaden van creative.
Ga naar www.creative.com
druk op support
download drivers en selecteer europe
klik dan op download drivers
selecteer je kaart en OS

Het werkte voor mij!

Suc6

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:20
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een Creative 5.1Live!. Af en toe kreeg ik geen geluid meer uit me linkse rear speaker. Wat het probleem was: in het soundcontrol progsel sprong het volume altijd naar 0 vanzelf. Zeer vaag, het probleem was opgelost door een ander pci slot te gebruiken. En die kaart heb ik btw niet meer, heb nu een Teratec :P.

Verwijderd

Topicstarter
duponjan schreef op 12 februari 2004 @ 17:20:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een Creative 5.1Live!. Af en toe kreeg ik geen geluid meer uit me linkse rear speaker. Wat het probleem was: in het soundcontrol progsel sprong het volume altijd naar 0 vanzelf. Zeer vaag, het probleem was opgelost door een ander pci slot te gebruiken. En die kaart heb ik btw niet meer, heb nu een Teratec :P.
Aha, bedankt voor reacties, even een update, ook graag jullie mening hierover:

1. Het is geen software matig probleem, want het probleem doet zich voor bij mijn audigy (andere speakerset werkt er super op), onboard, en bij inschakeling van m3d bij 2 kanaals geluid, dus het is niet software matig.

2. Dan even over de zoveel geprezen support van logitech :S Ik belde op advies van de winkel naar de support, en daar kreeg ik door een slecht nederlands pratende vrouw te horen dat ik het maar kostte wat kost met de winkel op moest lossen. De kosten van het opsturen zouden namelijk voor mij zijn (naar Zwitserland opsturen, en dat ging mij heel veel geld kostten), en ik zou dan een Z-5300 krijgen, omdat de z-560 uit productie is. Nou vind ik dit best een achteruitgang, ook al zit er een center bij, de Z-560 is zwaar favoriet bij mij. De winkel heeft toegezegd te kijken wat ze konden doen hierna.

Support van Logitech was toch zo goed heb ik gehoord?

• TheClaw
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09-2025
welk OS heb je en heb je die driver al gedownload van creative??
Die driver is namelijk niet meegeleverd met die kaart

Verwijderd

Topicstarter
TheClaw schreef op 13 februari 2004 @ 18:07:
welk OS heb je en heb je die driver al gedownload van creative??
Die driver is namelijk niet meegeleverd met die kaart
Ik heb al heel vaak gezegd: Het is 100 procent zeker geen software probleem, aangezien hij het ook niet doet als ik em op de onboard soundcard aansluit en m3d inschakel, en hij het ook niet doet als ik de rear aansluiting in de front doe (terwijl de front wel gewoon links en rechts geluid geeft)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door GoEV6 op 25-07-2004 15:48 ]

Pagina: 1