Toon posts:

pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem is:
asus A7N8X deluxe 2.0
amd 2500+ barton
2 x 256 ddr ram corsair
2 casefans
nvidia geforce 4 128ddr
2 x 20gb maxtor
dvd-rw
dvd-rom

voltages:
+3.3v= 3.28
+5v= 4.9
+12v= 12.9 !!!

temperatuur:
cpu temp. = 35 - 43
mb temp. = 18 - 25

telkens als ik iets aan het doen ben, de ene keer kan ik gewoon uren doorwerken op pc en de andere keer valt hij al uit na 2 - 3 min. nu mijn vraag is dus:
wat kan er fout zijn aan mijn pc en hoe kan ik da oplossen?

volgens mij is het de voeding die is 300watt, mijn broer heeft me gezegd dat ik een defecte voeding heb, zou da kunnen?

of kan het anders de windows zijn die steeds uitvalt? te weinig volt? te weinig watt?

ze hebben mij aangeraden een voeding te steken van 400watt maar ik twijfel toch, daarom vraag ik het aan jullie.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Welke windows gebruik je?

Je kan eens kijken of er in de LOG's van Windows iets te vinden is

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Voltages die je gaf zijn oke .... , hoe zit het met -3V enzo ?
Je kan natuurlijk ook je cdrom(en) er even aftrekken en dan kijken of de bak minder snel flipt, dan weet je of de voedingen genoeg watt is.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp en wat bedoel je met -3v, jullie antwoorden wel snel want op andere sites duurt da altijd zo lang,

bednakt voor zo snel te antwoorden, en ja ik weet het ik ken nog niet veel van mijn pc maar ja iedereen moet leren he

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
ik zou zeggen je voeding....
ik had ook met mijn bak problemen na upgrade naar gf4ti4200.
had eerst aopen 300 watt en steeds uitval en vastlopers....
daarna enermax 431watt en no probs meer.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
een defecte voeding dus, maar hoe kan dat dan dat het nu gaat, soms gaat het en soms niet, dus ik zou mij beter voor mijn systeem een 400watt kopen?
en welke log file is dat eigenlijk? setuplog?

Verwijderd

kapot... Ik denk eerder dat je systeem die 12v lijn op bijna 13 volt niet leuk vind. een goede 300 watt zou dat systeem makkelijk moeten trekken.
Is het systeem geaard?

Verwijderd

Mwoah, in principe zou je voeding het moeten kunnen trekken, zit er een A-merk voeding in of hebben we te maken met een voeding van de mindere klasse?

dat kan nog wel eens verschil maken...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Heb ik ook n tijd gehad, bleek een kink in de voedingskabel te zijn. Omgewisselt met die van scherm, en hij deed t weer(mjah, scherm is iets minder kieskeurig denk ik ;)).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
voeding die standaard in toren zit als je hem gaat kopen? nee ik heb hier nogal wat kabeltjes over die ook standaard i,n de toren zitten ground 1 2, dan ook nog ever mic power, ret l, ret r, +5v 1, +5v 2, dan nog een gewone ground, -d 1, +d 1, +d 2, +d 2, l out, r out , mic in, ik kan die er toch nie allemaal insteken, vroeger was da 1 fich maar nu amaaj hoor.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:58
Ik denk ook dat het jouw voeding is.

Is het een merk-voeding of een noname?

Ik zou dus ene nieuwe voeding kopen als ik jou was...
Bijvoorbeeld een chieftec 360 W.

Er is ene topic ( Welke voeding heb ik nodig? Deel 2 ) waar je advies kunt vragen welke voeding je nodig hebt!

Succes

edit: post je voltages eens als jij jouw systeem maximaal belast.... Bv met sisoft sandra ( http://www.sisoftware.co....=sware_dl_x86&langx=nl&a= )

[ Voor 23% gewijzigd door L.N. op 02-02-2004 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hoe moet ik dat volledig belasten want ik weet niet hoe het programma gaat, ik heb nu het programma gedownload, en ja het is een voeding van het merk premier, een standaard voeding dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 18:37 ]

• L.N.
Je moet de burn-in wizard gebruiken van sisoft sandra en je kan met asus-probe of speedfan jouw voltages uitlezen....

Verwijderd

Topicstarter
ja heb het al gevonden burn in wizard en welke benzmark moe ik aanklikken of gewoon allemaal? en wat moet ik dan doen? op 100procent? run priorety? low?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 18:54 ]

• L.N.
klik maar beide cpu en beide memory aan (test je gelijk jouw geheugen ook)

Prioriteit laag (maakt eigenlijk niet uit, maar zo kan je nog andere dingen doen terwijl je test)

100%

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12
staat er misschien iets in de eventviewer?

Verwijderd

Topicstarter
eventviewer? wat is dat?

en wat moet ik done bij die burn in wizard want er komt op compleet yes.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die - voltages zien? ik kan bij pc probe de + v zien zoals + 3.3 +5 +12 maar hoe kan ik die - dan zien, iedereen vraagt ernaar maar ik weet niet waar ik dat moet zoeken?

Verwijderd

Ik heb hier juist een pc geassembleerd en hetzelfde probleem, ongeveer. ik druk op de power knop, en vervolgens start alles op, maar valt de pc uit na ongeveer 5sec. Zou dit kunnen liggen aan de voeding of iets anders? Miss de temp?
Pagina: 1