Toon posts:

[Win2k professional] meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op school hebben we een opdracht gekregen om meerdere NOS aan elkaar te koppelen, bijvoorbeeld: Windows, Linux en Novell, dit is allemaal niet het grootste probleem want met een hoop proberen, downloaden en communiceren met collega's zal dat allemaal wel lukken.

nu willen we niet elke les weer de hele boel installeren maar willen we gebruik maken van images (ghost 2003) en die over het netwerk kopieren naar een laptop.
deze laptop word ook gebruikt als test systeem waardoor we kunnen kijken of alle services (DHCP, Mail, web, ftp etc) naar behoren werken.

nu komt echter het probleem, deze laptop is van mijn werk, en die is natuurlijk ook aangemeld op een domein. Aangezien ik niet elke keer van domein wil wisselen door de netwerk identificatie wizzard uit te voeren, wil ik me graag voordat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord intoets door middel van het drop down menu op het andere domein aanmelden. Ik weet dat het mogelijk is, en ik heb het ook bij verschillende instanties/bedrijven gezien.

hebben jullie hiervoor tips?

alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal er een trust moeten zijn die dit toestaat :) De netwerkbeheerder op je school moet jouw domein hiervoor vertrouwen. Als de twee domeinen in hetzelfde forest zitten is dit geen probleem. Maar werk en school zullen beiden niet bereid zijn deze trust te maken gok ik zo ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat denk ik ook niet nee >:)
maar is er geen tooltje voor? heb niet echt veel behoefte om win2k dual te installeren of steeds opnieuw van domein te wisselen..
.
ik blijf er bij dat ik het een keer heb gezien.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou netswitcher kunnen proberen, maar dan nog moet je voor het weer in een domain hangen van een win2k bak de juiste privileges hebben.
Iets zegt me dat dat waarschijnlijk niet het geval is op je werk :)

* alt-92 geeft in dat soort gevallen (testzooi) toch echt de voorkeur aan een dualboot of, als je lap het aankan, VMware.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je zou ook gebruik kunnen maken van "Hardwareprofielen" (Systeemeigenschappen -> Hardware -> Hardw...)
Maak een nieuw profiel aan en hernoem het naar "School", noem het standaard profiel "Werk".

Herstart nou de computer, dan krijg je de keuze of je op school of werk zit (dos-look-a-like), stel de instellingen voor school goed in en het is dan apart van werk. Als het goed is zijn gebruikersinstellingen dan normaal, maar hardwareinstellingen(alla domain) niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 02 februari 2004 @ 17:04:
Je zou
Iets zegt me dat dat waarschijnlijk niet het geval is op je werk :)
ben domain admin >:)

but thanx! ga t zeker proberen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 17:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan nog krijg je geen dropdown list met meerdere domains hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BackSlash32 schreef op 02 februari 2004 @ 17:39:
Dan nog krijg je geen dropdown list met meerdere domains hoor.
Inderdaad. Echter als hij als domain admin beslissingsbevoegdheid heeft over de trusts op zijn werk dan lijkt me het probleem opgelost :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 02 februari 2004 @ 17:45:
[...]

Inderdaad. Echter als hij als domain admin beslissingsbevoegdheid heeft over de trusts op zijn werk dan lijkt me het probleem opgelost :)
het probleem is dus, dat het schoolnetwerk niet aan mijn werknetwerk hangt,
anders had ik al lang een trust ingevoerd, dat is namelijk al het geval op mn werk, icm een ander bedrijf.

ik wil dus twee losstaande domeinen, ZONDER trusts kunnen kiezen VOORDAT ik inlog.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je met VPN met het bedrijfsnetwerkt verbindt, terwijl je op het schooldomein zit, kan je dan deze situatie misschien bewerkstelligen met een trust ? Tenzij je op school poort 1723 niet mag gebruiken natuurlijk :) Zorg wel dat je dan even routes aanmaakt voor het (tijdelijke) verkeer.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1