Toon posts:

[Access/SQL] Probleem met '

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik denk dat dit een hele stomme vraag is, maar ik kan het antwoord nergens vinden.

Ik heb twee Access databases, waarvan ik met een ASP(VB)-script data uit de ene naar de andere wil kopieren.

Ik gebruik daarvoor een SQL-Select statement die de benodigde data uit de bronDB selecteert, en een SQL-Insert statement die deze data in de doelDB zet.

Nu bevinden zich in de brondatabase strings met deze tekens: ' (Ascii 239?) en daardoor krijg ik een ODBC-error.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

je zou kunnen gebruik maken van parametrized Queries.
Waarschijnlijk staat hier een voorbeeldje tussen.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:42

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 16:06:
Hallo,

Ik denk dat dit een hele stomme vraag is, maar ik kan het antwoord nergens vinden.

Ik heb twee Access databases, waarvan ik met een ASP(VB)-script data uit de ene naar de andere wil kopieren.

Ik gebruik daarvoor een SQL-Select statement die de benodigde data uit de bronDB selecteert, en een SQL-Insert statement die deze data in de doelDB zet.

Nu bevinden zich in de brondatabase strings met deze tekens: ' (Ascii 239?) en daardoor krijg ik een ODBC-error.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
als je het toch op ASP-niveau doet:
ASP:
1
string = replace(string,"'","''")

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Topicstarter
Altaphista schreef op 02 februari 2004 @ 16:18:
[...]

als je het toch op ASP-niveau doet:
ASP:
1
string = replace(string,"'","''")
Stoer!!!!

Thx! Weer wat geleerd.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 16:37:
[...]

Stoer!!!!

Thx! Weer wat geleerd.
Als je eens kijkt naar die parametrized queries, heb je ook wat geleerd. Iets wat trouwens een veel betere oplossing is trouwens. (Zie ook de FAQ, onder het SQL puntje voor een stukje over parametrized queries. De code-voorbeelden zijn wel in C# (.NET dus), maar in ASP is zoiets ook wel mogelijk. Je moet alleen ff de juiste syntax opzoeken).

https://fgheysels.github.io/