Toon posts:

Monitor trilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor trilt ontzettend, een paar keer per dag trilt mijn scherm ongeveer een centimeter op en neer en wordt groter en kleiner. Na een tijdje houdt dit weer op een staat mijn scherm een centimeter naar links of rechts verkeerd (aan de ene kant valt dus wat weg en aan de andere kant heb ik een stuk zwart). Verschillende resoluties, refresh rates en drivers heb ik al geprobeerd maar dat haalde niets uit. Het gaat hier over een Philips 109s monitor van een jaar of 4 oud. Als iemand wat weet zeg het dan want hier wordt je na een tijdje best scheel van.

BVD

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 15:55:
Mijn monitor trilt ontzettend, een paar keer per dag trilt mijn scherm ongeveer een centimeter op en neer en wordt groter en kleiner. Na een tijdje houdt dit weer op een staat mijn scherm een centimeter naar links of rechts verkeerd (aan de ene kant valt dus wat weg en aan de andere kant heb ik een stuk zwart). Verschillende resoluties, refresh rates en drivers heb ik al geprobeerd maar dat haalde niets uit. Het gaat hier over een Philips 109s monitor van een jaar of 4 oud. Als iemand wat weet zeg het dan want hier wordt je na een tijdje best scheel van.

BVD
je ontvangt een sms ! je wordt gebeld, er staat een dikke box naast je monitor. err of tis je monitor zelf :x

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
kik idd eerst maar eens naar aparatuur die met magneetvelden (pompje waterkoeling, andere monitor, voeding) of met straling (GSM) werken. die dingen kunnen je monitor flink ontregelen

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

ik heb zelf dat als ik mijn ventilator aanzet mijn beeldscherm gaat trillen, dus kijk idd naar apparaten met magneetvelden

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zowel je horizontale als je verticale deflectie doen raar, het klinkt alsof het beestje op het einde van z'n condensatoren zit. Of er is een behoorlijke storing in de buurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het allerlei straling is die stoort, ik heb deze monitor toen ie dit probleem had op verschillende plekken ik huis geprobeerd en hij deed het overal. Ik had namelijk ook al het idee dat het zoiets kon zijn.

Maar als de condesatoren kapot aan het gaan zijn, kunnen deze worden vervangen of is het dan zinniger om een nieuwe monitor te kopen aangezien deze toch nog maar 200 euro kosten?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik had laatst tijdelijk hetzelfde probleem door een andere monitor die naast de mijne stond (probleem trad alleen op als die monitor ook aanstond). Toen heb ik die monitor vervangen en was het probleem opgelost.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Geen adapters of iets dergelijks in de buurt hangen? Vooral recht achter je monitor?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de dichstbijzijnde adapter is een meter verderop. Alleen een stopcontact achter m'n monitor op ongeveer 20 - 30 cm afstand, kan dat het zijn?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Eventjes tussendoor... als je die monitor op een andere plek zet, en je hebt het dan nog... Moet je dan wachten totdat hij ge de-magnetiseert is, of is hij dan echt kapot aan het raken?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 02 februari 2004 @ 16:22:
Eventjes tussendoor... als je die monitor op een andere plek zet, en je hebt het dan nog... Moet je dan wachten totdat hij ge de-magnetiseert is, of is hij dan echt kapot aan het raken?
Nou begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, als ik de monitor op een andere plek zet doet ie het ook en ook als hij gedemagnetiseerd wordt. Ik denk dus dat hij kapot aan het gaan is, ik wil dit alleen zeker weten voordat ik hem wegknikker.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 16:29:
[...]

Nou begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, als ik de monitor op een andere plek zet doet ie het ook en ook als hij gedemagnetiseerd wordt. Ik denk dus dat hij kapot aan het gaan is, ik wil dit alleen zeker weten voordat ik hem wegknikker.
Lol, ik had de vraag een beetje vreemd gesteld, maar ik vroeg me dit dus voor mezelf af, omdat ik ook een monitor heb die trilt.. en als hij op een andere plek staat dan trilt hij nog steeds. Of hij dan dus ge de-magnetiseerd moet worden ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Aha, je schreef zeg maar op wat je dacht. Das niet altijd even handig.

Maar van dat demanetiseren weet ik niet. Het lijkt me sterk dat als je dat een keer doet op een andere plek dat de monitor dan opeens goed werkt, maar het zou kunnen natuurlijk. Ik heb dit probleem al een jaar of zo maar het begint steeds erger te worden. Ik kan nu soms niet eens meer goed lezen wat er op m'n scherm staat omdat alle letters alle kanten opschieten.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zowel je horizontale als je verticale deflectie doen raar, het klinkt alsof het beestje op het einde van z'n condensatoren zit. Of er is een behoorlijke storing in de buurt.
Óf het is een probleem met de aanstuurelectronica. Óf het is de lijntrafo die de geest aan het geven is (ongeveer het meest voorkomde defect van oudere CRT's)...

Verwijderd

Topicstarter
Maar aan dat soort mankementen is dus niets te doen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jawel, technisch gezien zijn dat soort mankementen te repareren, de vraag is alleen of het economisch lonend is. Maar hiervoor zal je gewoon even langs een reparateur moeten gaan die er een vakkundige blik op werpt.
Pagina: 1