Okay, ik word gek van het volgende probleem
:
Ik heb een retesimpele tabel voor de layout van een pagina.
Anyway, ik laat de code even voor zichzelf spreken :
Kan het nog makkelijker ?
Maar goed, het vreemde in dit verhaal is dat IE 6 heel raar met de "top" tabelcel omgaat. Zoals je in de code ziet moet ie 80 pixels hoog worden. Zolang de "Nav" tabelcel kleiner is dan de rechter cellen "Top" en "Content" dan is er nix in de hand ... Maar zodra de "Nav" cel de hoogte bepaald van de tabel (zoals in de code) dan heeft IE in eens schijt aan de opgegeven 80px en gaat ie echt raar doen ...
Mozilla doet precies zoals je zou verwachten en zet hem netjes neer zoals ik hem bedoeld heb.
Heb ik iets grandioos over het hoofd gezien of heb ik een parse bug te pakken o.i.d. ?
Enne, ik weet dat het DIVs/CSS kan, maar ik vroeg me alleen af waar dit euvel vandaan komt.
Ik heb een retesimpele tabel voor de layout van een pagina.
Anyway, ik laat de code even voor zichzelf spreken :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body>
<table width="761" cellspacing="0" border="2">
<tr>
<td rowspan="2">Nav<br><br>Nav<br><br>Nav<br><br>Nav<br><br>
Nav<br><br>Nav<br><br>Nav<br><br>Nav<br><br></td>
<td style="height: 80px;">Top</td>
</tr>
<tr>
<td>Content</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
Kan het nog makkelijker ?
Maar goed, het vreemde in dit verhaal is dat IE 6 heel raar met de "top" tabelcel omgaat. Zoals je in de code ziet moet ie 80 pixels hoog worden. Zolang de "Nav" tabelcel kleiner is dan de rechter cellen "Top" en "Content" dan is er nix in de hand ... Maar zodra de "Nav" cel de hoogte bepaald van de tabel (zoals in de code) dan heeft IE in eens schijt aan de opgegeven 80px en gaat ie echt raar doen ...
Mozilla doet precies zoals je zou verwachten en zet hem netjes neer zoals ik hem bedoeld heb.
Heb ik iets grandioos over het hoofd gezien of heb ik een parse bug te pakken o.i.d. ?
Enne, ik weet dat het DIVs/CSS kan, maar ik vroeg me alleen af waar dit euvel vandaan komt.